שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2012: סיכום ביניים בתום היום השלישי

דפרה מוביל באופנועים, אלסנדרו פטרונלי בטרקטורונים, הולוצ'יק במכוניות, ארבדיצ'וס במשאיות. רז והלל סיימו את היום השלישי במקום ה-44 ועלו למקום ה-73 בדרוג הכללי

שלושה ימי תחרות התקיימו עד כה (כשהראשון שבהם היה בעצם טיול קליל...) וכבר אפשר לסמן מגמות, שחלקן היו צפויות וחלקן מפתיעות: באופנועים, הצמד קומה-דפרה על ק.ט.מ מנהל קרב ראש בראש; בטרקטורונים, האחים פטרונלי – שניהם על ימאהה - מריחים אחד לשני את האגזוז; במכוניות, לקבוצת X-Raid עם המיני-ב.מוו יש נוכחות בולטת בעשירייה הראשונה, כמו גם לשני ההאמרים של קבוצת גורדון ויש עוד כמה התברגויות מעניינות; במשאיות, קבוצת דה-רוי שועטת קדימה וקבוצת הקאמאז הרשמית מעט מאכזבת, אבל יש מוביל מפתיע.

ההיילקס של דה-ויליה

ההיילקס של דה-ויליהההיילקס של דה-ויליה

אופנועים

מארק קומה סיים את שני הימים הראשונים כמוביל הדרוג הכללי, אך טעות שלו בקריאת המסלול ביום השלישי איפשרה לסיריל דפרה לעלות לראש הדרוג, עם יתרון של כ-10 דקות על הרוכב הספרדי. ביום השלישי תוכנן לאופנועים מסלול דומה לזה של המכוניות, אבל בסופו היה על הרוכבים לעשות ''לופ'' נוסף שהאריך את המסלול עבורם בעוד כ-60 ק''מ. קומה החמיץ את העניין ודהר לקו הסיום ורק שם קלט שהיה עליו לעשות את הסיבוב הנוסף. הוא נאלץ לחזור על עקבותיו ואיבד זמן יקר שעלה לו במקום הראשון.
קרוב ל-20 רוכבים כבר פרשו מהתחרות, הבולטים מביניהם הם שני האמריקאים, ג'ונה סטריט על ימאהה שסבל מתקלות מכניות (והודיע במיידית על פרישתו ממרוצי הראלי) וקווין קודי, שרכב על הונדה ונפצע כשאופנועו התהפך.

מוביל, דפרה

מוביל, דפרהמוביל, דפרה

טרקטורונים

שלישיית רוכבים על ימאהה, כולם מארגנטינה, מובילה את הדרוג הכללי. בראש האח הבכור לבית פטרונלי, אלסנדרו, שניצח את הראלי בשנה שעברה. אחריו, בהפרש קטנטן של 55 שניות בלבד, האח הצעיר, מרקוס, מנצח הראלי ב-2010. במקום השלישי תומאס מאפיי, שמפגר ב-2:41 דקות אחרי אלסנדרו. הפער בין שלישיית הצמרת לרוכבים שאחריהם הוא גדול, הרוכב במקום הרביעי נמצא בפיגור של למעלה מחצי שעה מהמוביל.

מכוניות

כפי שהיה צפוי, ''כנופיית'' מכוניות המיני מככבת בעשירייה הראשונה, אבל סטפן פטרהנסל שהוביל את הדרוג ביום השני, נדחק למקום החמישי ואת המקום הראשון תופס כעת חברו לקבוצה, קריסטוף הולוצ'יק. במקום השני נמצא רובי גורדון עם ההאמר, אחריו ג'ינאל דה-ויליה עם טנדר היילקס, ונאני רומא עם מיני נוספת. פטרהנסל כאמור במקום החמישי, אבל צפוף מאוד שם: הוא מפגר בסך הכל ב-2:41 דקות אחרי המוביל, כך שהכל עוד פתוח לחלוטין. בהמשך העשירייה – אל-עטייה (האמר) במקום שישי, נוביציקי (מיני) שביעי, אלווארז (טויוטה) שמיני, סוזה (גרייט וול) תשיעי, וויברס (מיצובישי) עשירי.
ההיילקס של דה-ויליה הוכן על ידי אימפריאל, אחד מסוכני טויוטה הגדולים בדרום-אפריקה, ארצו של דה-ויליה. הוא דומה באופן מפתיע לטנדר של אלווארז הארגנטינאי, שהוכן על ידי קבוצת אוברדרייב מבלגיה. בשניהם מנוע V-8 בנפח 4.6 ליטר, שנלקח מהטויוטה 200.         

מוביל, הולוצ'יק

מוביל, הולוצ'יקמוביל, הולוצ'יק

משאיות

ג'רארד דה-רוי לוחץ חזק, וגם הוביל בסיום היום השני עם האיווקו שלו, אבל ביום השלישי סיים רק שביעי והוא תופס כעת את המקום השני בדרוג הכללי. בהובלה מחזיק באופן מפתיע ארתור ארדביצ'וס, שנוהג אמנם במשאית קאמאז אבל הוא לא חלק מהקבוצה הרשמית של היצרן. מדובר בקבוצה מקאזאחטן, והדקאר הנוכחי הוא בסך הכל השני בו משתתף ארדביצ'וס, שהגיע בשנה שעברה במקום השמיני. בהמשך הדרוג נמצאים מיקי ביאסון (איווקו, קבוצת דה-רוי) במקום השלישי, האנס סטייסי (גם הוא מקבוצת דה-רוי) ברביעי, ואלס לופריאז (טטרה) בחמישי.
הפרישה של שני הנהגים הוותיקים, צ'אגין וקבירוב, ניכרת בקבוצת קאמאז. אדוארד ניקולייב, שירש את צ'אגין כנהג המוביל ומשאיתו נושאת את המספר המחייב 500, נמצא רק במקום השישי, בפיגור של יותר מ-12 דקות אחר המוביל. עוד שתי משאיות של הקבוצה נמצאות בעשירייה המובילה.

מוביל, ארדביצ'וס

מוביל, ארדביצ'וסמוביל, ארדביצ'וס

הצוות הישראלי - מתוך הדיווח של גלעד בנאי

העניינים מתחילים להסתדר ולהתייצב. למרות הקשיים של היום השני הגיע צוות פוינטר-נגב למחנה הלילה בשעה סבירה ולפיכך הספיקו רז והלל לתפוס כמה שעות שינה כל אחד ולזנק ליום השלישי רעננים ונחושים. יום קצר, נטול תקלות, ציר הררי טכני ברובו. הזינוק היה מאוחר, מהמיקום ה-102, הרחק מאחורי קבוצת ההתייחסות הטבעית שלהם בראלי הזה. התוצאה - שלל עקיפות. כ-60 מתחרים עקף הצוות הנמרץ בטרם סיים את היום השלישי במקום ה-44. מתברר שהתוצאה מהיום הראשון לא היתה מקרית וכי רז והלל בהחלט יכולים לראות את עצמם מתנהלים כתף אל כתף עם הרבע העליון של הנהגים במירוץ.

סיכום וידיאו של היום השלישי

תגובות

3 תגובות

1

אודי כרמיאל

04 בינואר 2012 ב 19:08

ראלי 2012

הנאה יומית ממצאת!
מחכה למחר.

2

Ogash Ofer

05 בינואר 2012 ב 03:15

סיכום מקסים וממצה!

טסתי היום ממנדוזה שבמרכז ארגנטינה, ושם עבר הראלי בראשיתו, לעיר הבירה והבאתי עיתון ספורט רשמי של הדקאר וכמה חולצות...

3

אורח/ת

06 בינואר 2012 ב 09:52

עופר ! תארגן מסע בעקבות הדקאר !!!!