שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

יומן מסע שלג בצפון - שבת, 3/3/12

השאלה האם אני נוסע לטיול הזה עם הרכב שלי או מצטרף לג'יפ של דרור המדריך גרמה לי לנדודי שינה ונסיעה טרודה בדרך לצפון, אבל בפורדיס סמס קצר לדרור – ''אני בדרך אליך'' פתר לי את ההתלבטות – אני יוצא לצלם הפעם ומוותר על חווית הנהיגה לטובת התמקדות בצילום הטיול.

כתב וצילם: אייל אוגש
הדריך: דרור בן נבט

לאחר שהעמסנו את הרכב בציוד, התחלנו בנסיעה ומיד הבנתי שהחלטתי היתה נכונה, דרור מקצוען אמיתי ובנוסף לכך - בן אדם מקסים. דרור התחיל כבר על ההתחלה להסביר לי על השטח הגאוגרפי שאנחנו הולכים לחצות, על הקשיים הצפויים והאתגרים שנירקמים במוחו הקודח.

לא עברו כמה דקות ואנחנו כבר בנקודת ההתחלה של הטיול ודרור מתחיל בתדרוך החברים וחלוקת מכשירי קשר ויוצאים לדרך. לאחר נסיעה לא ארוכה במיוחד אנחנו יורדים לשטח ומתחילים במסלול בוצי שנראה תחילה פשוט אבל לאט לאט אני מתחיל להבין שהולך להיות היום מאוד מאתגר.

חציית ערוצי נחלים קטנים שהאדמה ספוגת מי הגשמים יצרה לנו, הכינה לנו נסיעה קסומה בשטח נוטף מים כמו גם חציית ערוץ נחל גדול יותר ששם כבר שאלתי את דרור האם נראה לו שכל הרכבים עוברים...   ודרור בסוג של בטחון עצמי מסנן לעברי ''מי שלא יעבור פשוט נמשוך אותו החוצה - אל תדאג כולם מסיימים אצלי את הטיול הזה בלי בעיה!''

אני קופץ מהרכב לצלם את מעבר הרכבים בערוץ ולהפתעתי כולם עוברים מי בקושי ומי בקושי רב יותר אבל כולם עוברים - מדהים!!!   והנה אנחנו ממשיכים בדרך חותרים פנימה לתוך השטח, העננים יוצאים ונכנסים בנו ומייצרים אווירה קסומה של התגלות השטח והנוף והסתרתו באחת...

כמו משחק הפתעות בשטח - כל פעם נוף חדש נגלה מבין העננים והערפל. הצצה של השמש גרמה לדרור לבצע עצירה קצרה לארוחת בוקר וכמובן שתוך חמש דקות נכנס ענן בגובה הרצפה ושטף אותנו ברסיסי מים מעורבים בשלג ואילץ אותנו להמשיך הלאה - טיפוס מתמשך לכיוון השלג המיוחל והנה הוא הגיע...

בלי הרבה הכנות אני מוצא את עצמי עם פה פעור ומסביבי הכל לבן כולל הכביש והג'יפ עובד קשה רגע אוחז בקרקע ורגע מחליק טיפה לאחור במלחמה עיקשת אל מול הקרח שדבק באספלט וזו מלחמה קשה כך אני מגלה אחרי לא יותר מחמש דקות של טיפוס -   ג'יפ ראשון של קבוצה שעלתה לפנינו מצא עצמו גולש מהכביש לצד הדרך ללא יכולת לחזור אל הכביש...חילוץ ראשון בשטח שלאחריו עוד לא מעט חילוצים שכאלו ואני כבר מרגיש בעל נסיון בשטח מושלג :))

כמה יפה הלבן הזה!!! דרור ואני ואורן, הבן של דרור ששכחתי להזכיר עד עכשיו, מסכמים שהמשפט ''אין דברים כאלה!!!'' הוא המשפט שאמרנו הכי הרבה פעמים מהבוקר. מעט שלג מתחיל לרדת - כמה יפה!!! התקדמות איטית ואני מוצא עצמי על הגג של הג'יפ של דרור מצלם בנסיעה מלמעלה את הנוף והרכבים רגע לפני שאנחנו מגיעים לבירכת רם - אין דברים כאלה!!! כבר אמרתי?

הכל לבן ומים , כל כך הרבה מים... משם ליער אודם שכולו נצבע לבן, ארוחת צהריים וחילוץ נוסף של רכבים שטבעו בשלג (מזל שיש האמר איתנו) ואפשר לסגור את הטיול עם חיוך ענק על הפנים!!! היה מדהים!!!   דרור - תודה על הטיול המדהים והתה היווני שבת זוגך הכינה לי אצלך בבית בסיום הטיול עם עוגת יום ההולדת של הבן - תודה היה ענק!!!

ועופר - אחי הגדול תרתי משמע - תודה שאתה מצרף אותי מידי פעם לטיולים של החברה שלך כצלם אורח :) ואמיר - אחי הקטן אך הגדול מכולם - תודה על הארגון בפועל

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת

25 במרץ 2012 ב 10:45

קצת קרירות ביום חמסין

איל תודה על הצילומים המדהימים, היה ממש כיף להיות יום שלם במחיצתך. ובאמת ....אין דברים כאלה!!!!!

2

אורח/ת

25 במרץ 2012 ב 21:02

וואו

צילומים נהדרים. לא להאמין שהיינו שם רק לפני 3 שבועות.

3

shai1312

26 במרץ 2012 ב 09:45

יום מדהים - מומלץ (כנראה רק בשנה הבאה)

4

shai1312

26 במרץ 2012 ב 09:46

דרך אגב יש סרטים?

במיוחד חשוב למצוא בסרטים איזה ג'פ מדליק מסוג רקסטון :-)

5

shai1312

26 במרץ 2012 ב 09:47

דרך אגב יש סרטים?

במיוחד חשוב למצוא בסרטים איזה ג'פ מדליק מסוג רקסטון :-)

6

drorbn_

26 במרץ 2012 ב 11:57

יהיו סרטים- עניין של זמן