interest_logo

ויקי - שטח

ויקי - שטח

ARB

יצרנית שיפורי השטח הגדולה ביותר באוסטרליה, שהחלה את דרכה כעסק של איש אחד

אחד השמות הנחשקים ביותר בתחום רכבי השטח הוא ARB – אין כמעט גי'פאי מסוקס אחד שאינו רוצה להתקין ברכבו את נעילות הדיפרנציאל הרוחביות מתוצרת החברה האוסטרלית, או אולי פגוש רציני, גגון או כל מוצר אחר הנושא את הלוגו המוכר.
הכל התחיל במסע שערך בחור אוסטרלי צעיר, אנטוני רונלד בראון (Anthony Ronald Brown - ומכאן ראשי התיבות של שם החברה), אל מרחבי האאוטבק בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת. כשהגיע עם הלנד רובר שלו לדרך הטלגרף המובילה לקייפ יורק, הקצה הצפוני ביותר של היבשת, נתקל ביותר ויותר מטיילים שהמיתקונים שעל רכביהם, כמו גגונים, קרסו בדרך התובענית והטובענית. בתקופה ההיא לא היו כמעט יצרנים של שיפורי שטח, ומרבית המיתקונים היו מתוצרת ביתית. בראון נוכח שהמיתקונים שבנה לעצמו הם ברמה אחרת משל האחרים והחליט להפוך את מה שהיה עד אז תחביב למקור פרנסה.

undefined

כשחזר מהמסע עבר למלבורן, עיר הולדתו, והקים ב-1975 סדנה קטנה במוסך המשפחתי. הוא התחיל בייצור גגונים ומגיני חזירים, וראה ברכה בעמלו. במהלך השנים הראשונות הצטרפו אליו שניים מאחיו, רוג'ר ואנדרו, והעסק הלך וגדל. בשנת 1987 יצאו לבורסה לגייס כסף וב-1988 רכשו את חברת אולד-מן, שייצרה בעיקר קפיצים ובולמים. ב-1991 החלו לשווק את תוצרתם גם מחוץ לגבולות אוסטרליה וכעת יש להם נציגויות ביותר מ-80 מדינות.
היום מייצרת החברה, המעסיקה כ-800 עובדים, מגוון רחב של שיפורים לרכבי שטח: החל מנעילות הדיפרנציאל עם מנגון ההפעלה הפניאומטי, דרך פגושים, גגונים, קפיצים ובולמים, שנורקלים, מיגוני גחון, וכלה במקררים, ציוד קמפינג ועוד ליין רחב של מוצרים נוספים.

undefined

תגובות

0 תגובות