שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אותה הגברת - הקרוס-אוברים הקטנים של ג'נרל מוטורס

GM מוציאה לשוק שלושה קרוס-אוברים קטנים, כל אחד תחת שם מותג אחר, אבל בעצם מדובר באותו רכב

ג'נרל מוטורס שחררה השבוע לפרסום תמונה ראשונה של השברולט טרקס (Trax), קרוס-אובר קטן מימדים שיוצג רשמית רק בתערוכת הרכב של פריז, שתיערך בחודש ספטמבר הקרוב. הטרקס, שייבנה על פלטפורמת הגמה II של GM (אותה פלטפורמה המשמשת את השברולט ספארק), הוא תאום כמעט זהה לשתי יצירות אחרות של הקונצרן: ביואיק אנקור (Encore) שהוצגה לקהל בתערוכת דטרויט האחרונה, ואופל/ווקסהול מוקה (Mokka) שהוצגה בתערוכת הרכב בג'נבה.
ושוב עולה השאלה, מדוע למתג את אותו הרכב תחת שלושה שמות שונים? גנ'רל מוטורס מכוונת אותם לקהלי יעד שונים, גם פיזית, ועל פי זה מתכננת את המפרט הטכני, מגוונת ברמות הגימור ובעיקר מתכוונת לבנות לכל דגם תדמית משלו.

שברולט טרקס

שברולט טרקסשברולט טרקס

הטרקס יהיה דגם הכניסה שישווק בכל העולם, מלבד ארה''ב והוא יכוון ישירות מול הניסאן ג'וק, שרף המכירות שלו גורם למנהלי השיווק של היצרניות המתחרות להוריק מקנאה. הטרקס יגיע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר שיספק כ-140 כ''ס ותיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות עם שש מהירויות.
המוקה ימוצב מעל הטרקס, והוא מיועד יותר לשוק האירופאי ולפיכך תוצע גם גרסת דיזל הכרחית, 1.7 ליטר עם כ-130 כ''ס, לצד מנוע ה-1.4 ליטר ומנוע בנזין נוסף, ללא טורבו, בנפח 1.6 ליטר עם כ-115 כ''ס.
האנקור יהיה דגם הדגל והוא ישווק ככל הנראה רק בארה''ב, וב-GM מייעדים אותו כדגם שיתחרה ישירות מול קרוס-אוברים יוקרתיים דוגמת הב.מ.וו X1 והאודי Q3. כאן תוצע רק גרסה אוטומטית עם רשימת אבזור ארוכה: 10 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, התנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, ריפודי עור, חיבורי USB ו-Bluetooth לטלפונים חכמים, מגבים עם הפעלה אוטומטית ועוד.

ביואיק אנקור

ביואיק אנקורביואיק אנקור

מדובר כאמור ברכב קטן מידות, שאורכו הכולל כ-4.3 מטר עם בסיס גלגלים של 2.55 מטר, רוחב של 1.75 מטר וגובה של 1.65 מטר. נפח תא המטען כ-530 ליטר וניתן כמעט לשלש את הנפח עם קיפול המושב האחורי. כל הדגמים, תחת כל השמות, יוצעו עם אופציה להנעה 2X4 בלבד או הנעה בכל הגלגלים.
אלינו יגיעו ככל הנראה גם הטרקס וגם המוקה, תחת המותג אופל, לקראת אמצע שנת 2013.  

אופל/ווקסהול מוקה

אופל/ווקסהול מוקהאופל/ווקסהול מוקה

תגובות

0 תגובות