שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

האם בנטלי תתחרה בדקאר הקרוב?

על פי מגזין רכב בריטי, בחברה שוקלים להתחרות בראלי כדי לקדם את תדמיתו של רכב השטח החדש שלהם

ה-SUV של בנטלי, ה-EXP 9 Fשהוצג השנה כדגם קונספט בתערוכת הרכב בג'נבה, לא הדהים את העולם כפי שמצופה מרכב המגיע מחברה בעלת מוניטין כה גדול, להיפך. מרבית כתבי הרכב קטלו את העיצוב שלו והחברה מיהרה לפרסם הודעה כי היא מחזירה את היצירה לשולחן התכנון, כדי לשפר ולתקן את הטעון תיקון.
במגזין הרכב הבריטי CAR, טענו השבוע כי כחלק מהמאמצים לתקן את תדמיתו של ה-SUV המושמץ, בנטלי מתכננת להכניס אותו לראלי המפרך ביותר בעולם, הדקאר של 2013. אבל שלא תטעו: לא מדובר באותו SUV שיימכר בסוכנויות לקונים מעושרים (ועדיין לא ברור מתי זה יקרה, כרגע מדברים על אמצע-סוף 2014). ב-CAR טוענים כי בנטלי מתכוונת לרכוש כמה טוארגים מסדנאות מתמחות, להתאים להם  מרכב (בודי) בסגנון ''בנטלאיי'' ולשלוח אותם למערכה.

המושמץ - בנטלי EXP 9 F

המושמץ - בנטלי EXP 9 F המושמץ - בנטלי  EXP 9 F

דוברת מטעם בנטלי לא שללה את הפרסום, אך אמרה כי עדיין לא נפלה החלטה סופית בעניין. האמת היא שהרעיון שבנטלי תרכוש את הטוארגים מסדנאות נשמע מעט מופרך, כי היא יכולה לקבל אותם ישירות מחברת האם שלה, פולקסוואגן, שהחליטה על פרישה מהדקאר לטובת התמקדות במרוצי ה-WRC. אבל השתתפות במרוצים כאקט פרסומי/תדמיתי הוא תרגיל ידוע של יצרניות הרכב מאז ומעולם.
ואם מדובר באקט פרסומי, הנה משהו מההיסטוריה של הדקאר שקשור בצורה הדוקה לכוונות של בנטלי. בראלי של 1981 לקחה חלק מכונית יוצאת דופן, רולס רויס סילבר שדואו  קופה, שמומנה על ידי כריסטיאן דיור והיתה פרסומת ממונעת לבושם חדש – Jules. כמובן שגם כאן היה מדובר ב''כאילו'' רולס רויס, שכן מתחת למרכב שנעשה מיציקת פוליאסטר של הגוף המקורי (ושקל 80 ק''ג בלבד) הסתתרו מכלולי הנעה שנלקחו מטויוטה לנד קרוזר, משודכים למנוע סמול בלוק V-8 של שברולט בנפח 5.7 ליטר, שסיפק כ-350 כ''ס.

הסילבר שדואו ג'ולס

הסילבר שדואו ג'ולסהסילבר שדואו ג'ולס

הרכב, נהוג בידי הצרפתי טייארי דה-מונטקורג' - שהוא זה שהגה את הרעיון להתחרות ברולס רויס ושכנע את דיור לממן אותו - עשה חיל בשלבים הראשונים של הראלי והיה מדורג במקום ה-13 בעת שתקלה במערכת ההיגוי עצרה את הצוות לתיקון ממושך שהביא לפסילה. למרות זאת הם המשיכו בנתיב הראלי והגיעו עד לסיומו, אחת מ-40 המכוניות בלבד שהגיעו לקו הגמר מתוך 170 מתחרים. זאת היתה התחרות היחידה שבה השתתפה המכונית.
ומה הקשר עליו כתבתי קודם? רולס רויס ובנטלי היו חברות תאומות במשך שנים רבות, מ-1931 ועד 1998, אז נרכשו החברות על ידי פולקסוואגן, כשהיום השליטה ברולס רויס נתונה בידי ב.מ.וו. הסילבר שדואו ג'ולס, אגב, הוצעה למכירה בשנת 2009 במחיר התחלתי של 200 אלף יורו, כשהיא עדיין צבועה בצבעי הקרב של הדקאר.     

תגובות

0 תגובות