שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סקודה יטי מקבל ארגז

דגם קונספט של טנדר סקודה יטי הוצג בתערוכת הרכב בלייפציג, גרמניה

אחד מתרגילי העיצוב המקובלים ביותר על סדנאות השיפורים למיניהן הוא לקחת דגם קיים ולהציע אותו בגרסת טנדר. לא ברורה לנו המשיכה דווקא לכיוון הזה, האם זה משום שתצורת טנדר נותנת למעצבים כר נרחב יותר ליצירתיות, או שזה נובע משום שהמעצבים חושבים שתהיה דרישה לדגמים שלהם… בכל מקרה, חדשות לבקרים צצות יצירות כאלה, כשהדגם החביב על המעצבים הוא הרנגלר (וזה כנראה יקרה עד שחברת ג'יפ תתחיל ייצר שוב טנדר אמיתי).

הפעם אנחנו מציגים תרגיל עיצובי של סדנת השיפורים BT Design מצ'כיה, שהוצג כדגם קונספט בתערוכת רכב בלייפציג, גרמניה. הסדנה עובדת באופן צמוד עם סקודה ומטבע הדברים בחרה כדגם הבסיס את היטי, הקרוס-אובר של החברה הצ'כית. לדברי המעצבים, החלק היחיד שנשאר מהדגם המקורי הוא מכסה המנוע, כל שאר חלקי המרכב תוכננו מחדש כטנדר בעל שתי דלתות, עם כנפיים מנופחות כדי לקלוט צמיגים גדולים יותר מאשר ביטי הבסיסי.
מנהל הסדנה אמר בראיון איתו כי אין כוונה להפוך את הקונספט לדגם ייצור, והרעיון שמאחוריו הוא להראות לקהל - וגם לאנשים המשפיעים בתחום - שעיצוב מכוניות יכול להיות יצירתי יותר, ושכל דגם צריך לקבל זהות שונה וייחודית שתבדל אותו מדגמים אחרים - בדיוק המגמה ההפוכה מהכיוון אליו מתקדמת היום תעשיית הרכב בעולם.

תגובות

0 תגובות