שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פאן בכביש - סובארו SUBARU BRZ

יפנאוטו, יבואן סובארו לישראל, השיק את הרכב הספורטיבי החדש - סובארו BRZ במסלול של כוכב יאיר ולנו הייתה ההזדמנות לחתוך קצת מהשטח וליהנות מחוויית נהיגה על אספלט - צמיגים צווחים, החלקות זנב ופניות מהירות במסלול אספלט.

חווית נהיגה כמו של פעם

סובארו יחד טויוטה פיתחו יחד רכב כביש ספורטיבי אשר יימכר בעולם ובארץ תחת מותג סובארו BRZ וגם תחת מותג טויוטה GT86. היצרניות פיתחו רכב ספורט קומפקטי, בעל ארבעה  מושבים (ייחודי!), הנעה אחורית בלבד (שונה מרב רכבי סובארו שגם דגמי הכביש נוסעים ב- 4X4 קבוע), פשוט, בסיסי, קל משקל וזול לקנייה והחזקה (באופן יחסי) שייתן לנהג חווית נהיגה ספורטיבי.

BRZ

ראשי תיבות של : BOXER (תצורת המנוע האופיינית לסובארו),  REAR WHEEL DRIVE (הנעה אחורית) ו- ZENITH (הנקודה בשיא הגובה בשמיים). בזכות מנוע הבוקסר מרכז הכובד של ה-BRZ נמוך, 200 כ''ס מכמעט 2 ליטר של מנוע, מומנט והספק המגיעים לשיאם בסל''ד גבוה, חלוקת המשקל על המתלים 47:53 לטובת הסרן הקדמי, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מתלים נמוכים, צמיגים במידות רגילות (של רכבים משפחתיים) - בקוטר 17 אינץ' ובמידות 215/45, 6 הילוכים בתיבה ידנית או אוטומטית, מערכת ABS, בקרת יציבות ESP, מערכת בקרת אחיזה ב-3 רמות שליטה, ומשקל עצמי נמוך של 1,258 ק''ג בגרסה הידנית. המחיר בישראל החל מ-220,000 ש''ח לגרסה הידנית הרגילה ועד 240,000 ש''ח לגרסה האוטומטית עם מושבי עור.    

על המסלול...ובפנטזיה גם בדרך הביתה...

לא יותר מכמה דקות של הקפות מהירות במסלול המהודק של כוכב יאיר, כשאון יעקובסון מאתגר את הנהג ואת הרכב, מספיקות כדי להבין שיש כאן רכב של פאן. מספיקות אך ממש שלא מספקות. כי הפוטנציאל של ה- BRZ לנהג שרוצה ריגושי נהיגה, לא מאיימים ולא קיצוניים, מחייב לקחת את הרכב ליום טיול בכבישים של נס הרים בואכה ירושלים ולרדת חזרה למרכז דרך בר גיורא והפיתולים של בית ג'וברין. התחושה שלי היא ש- סובארו (וגם טויוטה) יצרו רכב פשוט, בסיסי, קל משקל, בעל הספק בינוני, הנעה אחורית עם זנב קל (ויכולת להחליק זנב ועדיין ליהנות משליטה בזכות המערכות האלקטרוניות של בקרת יציבות) אשר נועד לתת ערך מוסף ייחודי לנהג שרוצה גם ליהנות מנהיגה ספורטיבית בדרך אל העבודה (אם הוא גר במרכז ועובד בירושלים) או בעיקר בסוף שבוע. הרכב הספורטיבי מצויד גם בתוספות ספורטיביות ''צנועות'' אך מיוחדות - הגה ספורטיבי קטן, דוושות אלומיניום, זמזם החלפת הילוך וספויילר אחורי להשלמת הפוזה (שלדעתי לא ממש מושכת המון תשומת לב, בטח שלא בצבע האפור). רכב ספורטיבי ועם זאת לטעמי שימושי גם ליום יום - כמובן במגבלות הז'אנר. 4 מושבים (האחוריים זה לילדים או למאותגרי ברכיים), תא מטען (קטנצ'יק, שרובו זה גלגל נוסף במידה מלאה - יפה מאוד!), ואביזרים ''רגילים'' של רכבים מודל 2012 - בקרת אקלים, הנעה ללא מפתח, תאורת קסנון ותאורת יום, בקרת שיוט, קיפול מראות ושאר שכלולים קטנים שמאפשרים לחיות עם הרכב ביום-יום. בקיצור הייתי שמח לחזור עם BRZ הביתה...

תגובות

0 תגובות