שטח 4X4 > יצרנים

מהינדרה

יצרנית הרכב הגדולה ביותר בהודו שהחלה את דרכה כזכיינית של ויליס להרכבת ג'יפים. Mahindra

יצרנית הרכב הגדולה ביותר בהודו שהחלה את דרכה כזכיינית של ויליס להרכבת ג'יפים. Mahindra

חברת מהינדרה (או בשמה המלא Mahindra & Mahindra ותיכף גם תבינו מהיכן השם) החלה את דרכה בשנת 1945 כחברה לסחר בברזל. אלה היו השנים שלאחר מלחמת העולם השנייה, וזירות הקרבות בדרום-מזרח אסיה היו עמוסות בשאריות של ציוד קרבי, כולל כלי רכב רבים שננטשו על יד צבא ארה''ב, משום שלא היה כלכלי להוביל אותם חזרה לאמריקה.
העסקים של החברה, שהוקמה על ידי שני אחים ממשפחת מהינדרה בשותפות עם מאליק מוחמד, פרחו. אחרי שהודו קיבלה את העצמאות ומדינת פקיסטן הוקמה, פרש מוחמד המוסלמי מהשותפות ועבר לפקיסטן, והיה לשר האוצר הראשון שלה. האחים מהינדרה נשארו בעלי החברה והרחיבו את פעילותה כשקיבלו זיכיון להרכיב בהודו את הג'יפ המיתולוגי מתוצרת ויליס.
במשך שנים רבות הרכבת הג'יפ על נגזרותיו היתה הפעילות העיקרית של החברה. לאט-לאט החלו לייצר גם כלי רכב מסחריים, משאיות קלות וטרקטורים חקלאיים. בשנים האחרונות נכנסו גם לייצור SUV, כלים דו-גלגליים, כלי רכב חשמליים וגם רכשו את חברת סאנגיונג הקוריאנית.

מהינדרה טאר

מהינדרה טאר

כאמור, במשך שנים היתה מהידנרה מפעל להרכבת מכוניות, ולא לייצורן, וזה נמשך עד אמצע שנות ה-90, אז הוחלט בחברה לייצר רכב באופן עצמאי. הרכב החדש, SUV שקיבל את השם סקורפיו (Scorpio), תוכנן בצורה יוצאת דופן. מהנדסי מהינדרה תכננו את הרכב ופרסמו מפרטים טכניים, אותם העבירו ליצרני חלקים שונים שיציעו את מרכולתם. בצורה זו כל תהליך הפיתוח בוזר בין מספר גדול יחסית של יצרני משנה, מה שקיצר את התהליך והוזיל אותו מאוד.
לקראת סוף העשור הראשון של המאה ה-21, יצא סופסוף ממפעלי מהינדרה רכב ראשון שתוכנן, פותח וייוצר כולו באופן עצמאי. מדובר ב- XUV 500 , רכב שטח מודרני עם שלדה אחודה, מנוע דיזל קטן יחסית (2.2 ליטר) וטכנולוגיה מתקדמת: בקרת יציבות ומערכות לבקרת נסיעה במורד וזינוק בעליה. גם בשלדה האחודה יש לדגם הזה ראשוניות, שכן כל כלי הרכב הקודמים של החברה נבנו בשיטה המסורתית - שלדה ומרכב נפרדים.
היום מיוצאים כלי הרכב של מהינדרה למדינות רבות בעולם, כולל מספר מדינות באירופה, והיא עושה מאמצים רבים לחדור לשוק האמריקאי. בישראל עדיין לא ראינו מהינדרות, אבל יש לחברה קשר ישראלי עקיף: מהינדרה רכשה את הזכויות לייצור ה-AXE מעידו כהן, והיא מייצרת אותו בעיקר עבור הצבא ההודי.

ג'יפ מהינדרה בלבוש צבאי

ג'יפ מהינדרה בלבוש צבאי

תגובות

4 תגובות

1

syosha

16 בדצמבר 2012 ב 20:10

פנייה לעופר אוגש

הי עופר ,
שמי סיגל ואני מנהלת את מלכת המדבר
רכשנו בהודו רכבי מהינדרה סקורפיו ובולרו - ואני מעוניינת להתייעץ איתך בעניין מקצועי באופן אישי.
אשמח אם תיצור איתי קשר .
תודה

2

Ogash Ofer

16 בדצמבר 2012 ב 20:41

פנייה לעופר

syosha כתב/ה:
"הי עופר ,
שמי סיגל ואני מנהלת את מלכת המדבר
רכשנו בהודו רכבי מהינדרה סקורפיו ובולרו - ואני מעוניינת להתייעץ איתך בעניין מקצועי באופן אישי.
אשמח אם תיצור איתי קשר .
תודה "
בכיף. ראיתי את ההודעה הפרטית ששלחת לי והשבתי לך. להתראות, עופר

3

bba14

13 בספטמבר 2014 ב 12:02

גיפ מהינדרה

הייתי בהודו נהגתי בדרום הודו על הגיע והוא גם כלי רכב מקומי כמו החיפושית והסוסיתא
מי בארץ מייבא אותו ? רכב בעל עבירות וחוסן חבל על הזמן
אודה באם תפנה למיבא בארץ

4

Ogash Ofer

13 בספטמבר 2014 ב 15:01

ג'יפ מהינדרה

bba14 כתב/ה:
"הייתי בהודו נהגתי בדרום הודו על הגיע והוא גם כלי רכב מקומי כמו החיפושית והסוסיתא
מי בארץ מייבא אותו ? רכב בעל עבירות וחוסן חבל על הזמן
אודה באם תפנה למיבא בארץ "
אכן ג'יפ קשוח ומותאם לתנאי הודו. בהודו רובם זו רק הנעה אחורית... פגשנו רבים כאלו בכבישים ובשבילים ההימאליה בחודש האחרון. אני לא חושב שיש יבואן בישראל או שבכלל יש להם תקינה אירופאית המתאימה לישראל.