שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מרוץ ראלי בלקן 2012 Balkan Marathon Rally

ממש בדקות אלו משתתפים שני צוותים ישראליים בראלי הבלקן.
ראלי הבלקן הוזנק בתאריך 7.9.12, מטירניה בירת אלבניה ויעבור באלבניה, מקדוניה, בולגריה ויון, סה''כ על המתחרים לעבור 2,000 ק''מ, הראלי יסתיים ביוון בתאריך 14.9.12.
צוות פוינטר - רז הימן והלל סגל עם הצוללת הצהובה בקטגוריה T1 (מספרם בראלי 306) ורועי שפירא ואיתי מולדבסקי ברכב הפאג'רו בקטגוריה T2 (מספרם בראלי 310), יצאו להשתתף בראלי הבלקן.

אנו נעדכן כאן בכתבות ותמונות שנשלחות ע''י המלווים בראלי: דרור ברלי ודני פרל וכמובן נצרף את העדכונים מהחמ''ל הישראלי אותו מובילה איריס סגל.

נאחל לשני הצוותים בהצלחה.

הצוותים בדרך לראלי הבלקן

הצוותים בדרך לראלי הבלקןהצוותים בדרך לראלי הבלקן

דיווח ראשון מטרום הראלי נבחרת פוינטר לראלי בלקן

יום רביעי, 5/9/2012, 03:45, משפחת סגל הגיעה למשפחת הימן. מספר סידורים אחרונים והם בדרכנו לשדה''ת. רז לא ישן בכלל הלילה, סידורים של הרגע האחרון... הלל ישן שעתיים. מגיעים לשדה והחבורה כולה מתקבצת. כולם מחליפים לחולצות הספונסרים, מצטלמים תמונה קבוצתית ומתקדמים לטיסה הקצרה. נחיתה צפויה ב- 09:00 באתונה. 11:45, הרכבים שוחררו, מחכים לרכב הליווי המקומי כדי להעמיס עליו את הציודים והחלפים. רז והלל אמנם עייפים מלילה לבן, אבל קטן עליהם... בסה''כ עוד 10-12 שעות נסיעה לפניהם. מנמל פיראוס לנקודת הזינוק בטירנה בירת אלבניה.

תמונות שצילם דני פרל

תמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרל

מיומנו של דרור ברלי:

רגע לפני שהמרוץ מתחיל, מגיעים אט אט כל הצוותים המתחרים לנקודת ההתחלה בטיראנה, בירת אלבניה. עיר בירה שהיא תערובת של אנטליה, עזה ועפולה, שנמצאת בתוך עמק יפה וירוק מוקף הרים. החנייה של המלון מתמלאת בכלי רכב מתחרים וברכבי הסיוע, ושלא תחשבו שמדובר כאן בדאקאר, עם מאות מתחרים - עשרות ספורות של אופנועים, רייזרים, מכוניות ומשאית T4 אחת בלבד. המשלחת הישראלית מנבחרת פוינטר שכוללת את רז והלל הצוללת הצהובה T1 ואת הפאג'רו T2 של רועי שפירא ואיתי מולדבסקי, בליווי דני פרל בטויוטה לנדקרוזר, ויקו אסולין וניצן שקל ברכב הסיוע השכור מסוג מרצדס ספרינטר עם נהג בולגרי, הגיעה לכאן בנסיעה על הגלגלים מפיראוס שביוון, מרחק של 800 ק''מ ארוכים – על כביש אמנם, אבל הכבישים המשניים הללו ביוון ובאלבניה אינם מהמשובחים ביותר והצוותים בהחלט מותשים. הגענו למלון ''דיינסטי'' בטיראנה בשעות הערב המוקדמות, התמקמות בחניון, קבלת חדרים, והיידה – לעבודה על הרכבים ובדיקות כשירות אחרונות לפני הבדיקות הטכניות הרשמיות של הראלי שיתקיימו מחר בבוקר, והפרולוג שייערך אחר הצהריים.

תמונות שצילם דני פרל

תמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרל

בצוללת הצהובה של רז והלל המצמד הקראמי רועד בתחילת הנסיעה. הלל כבר שוכב מתחת לרכב ובודק מה לעשות – לדבריו אין טעם כרגע לפרק מצמד החוצה, יותר מדי עבודה וכבר מאוחר. אז בינתיים הוא קודח חור קטן במיגון הגחון דרכו הוא מרסס שמן על מכלול המצמד – ''טיפול'' שכפי שהוא מגדיר אותו הוא סוג של כוסות רוח, אבל להזיק הוא לא יכול.
זו תקלה שהוא ורז מגדירים כ''מדאיגה'' – לא מהסוג שמשבית את הרכב חלילה, אבל בתוך כל מכלול הדאגות שהם צריכים למצוא להן פתרון, היא מתווספת ומציקה ומה שנשאר זה לקוות לטוב. גם בפאג'רו של רועי שפירא לא הכל שפיר - תקלה קלה בציריה אחורית ימנית שמתבטאת ב''הזעה'' של גריז שניתז מסביב, גם זה יטופל ככל הנראה בהמשך, תוך כדי תנועה... בינתיים על תה צמחים מצוין שדני הכין, אנחנו מתוודעים לצוות הולנדי שמזנק לראלי על אופנוע, ושומעים סיפורי מורשות קרב מראלים קודמים מפי מארגן המירוץ הבולגרי חריסטוב, בחור חביב ביותר עם נסיון רב במירוצים בינלאומיים, שגם משאיר למזכרת אלבום מפואר מהדאקאר האחרון.

תמונות שצילם דני פרל

תמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרלתמונות שצילם דני פרל

איריס סגל שלחה הנחיות איך אפשר לעקוב אחרי המתחרים ב- LIVE !!!

1. נכנסים לאתר הראלי: http://www.balkanoffroad.com
2. למעלה באמצע מהבהב שלט קטן בלבן על רקע אדום: LIVE Tracking
3. לוחצים עליו. למעלה משמאל יש אליפסה ירוקה ובתוכה כיתוב בכתום: 4X4.
4. מתחת לאליפסה הירוקה מופיעים 3 ציורים קטנים של רכב, טרקטורון ואופנוע.
5. לוחצים על הרכב. לפנינו מפת Google earth ומימין לה רשימת המתחרים ברכבים.
6. לוחצים על העיגול שליד צוות 306 (רז והלל), או 310 (רועי ואיתי).
7. לוחצים על השם ומדבקת הצוות מופיעה על גבי המפה.

מסלול הראלי

מסלול הראלי מסלול הראלי

מיומנה של איריס סגל:

איריס סגל מנהלת את חמ''ל ראלי הבלקן מהבית, כמו שעשתה בנאמנות ובאדיקות בראלי פאריז דאקר האחרון.
בין סימוני המסלול, הטלפונים והעידוד מהבית, היא שולחת לנו עדכונים אישיים וספונטניים משל עצמה.
איריס הסכימה שנעלה אותם כאן....

יום ו 07/09/2012 19:09

יום שישי 18:45, הלל ורז מדווחים על סיום הפרולוג, על מזג אויר מצויין ומצב רוח נפלא.
בינתיים הם מבלים את הזמן באכילה, שתיה וצחוקים.
תוצאות הפרולוג יפורסמו רק בערב. נראה להם שהם באזור המקום השני. נדע יותר במדויק בערב.
נאחל להם שבת שלום ובהצלחה מחר!

יום ו 07/09/2012 20:54 - איריס מעדכנת:

דברים מוזרים ולא ברורים מתרחשים בראלי הזה ורק עתה הם מתחילים להתבהר לאט לאט ובמוזרות מה. מסתבר שמתוך שמונת המתחרים בקטגוריה T1, הוזנקו לפרולוג רק 3 (!!!). כל שאר החמישה יצטרפו לראלי בבולגריה.
כנראה הסיבה היא שהחמישה מנועים מלהכנס לאלבניה ולמקדוניה מסיבות שונות.
היומיים הראשונים ייחשבו להם כנקודות ענישה. כמובן שבפרולוג שאגב נמשך לאורך 4 קמ (במקום ה-20 שתוכננו),
הגיעו רז והלל במקום הראשון בקטגוריה שלהם, כך שהם יוזנקו מחר ל- Shtip שבמקדוניה מייד לאחר האופנועים והטרקטורונים.
רועי ואיתי סיימו את מקצה הפרולוג בקטגוריה שלהם T2, במקום השלישי.
שבת שלום.

תגובות

0 תגובות