שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מרוץ ראלי בלקן 2012 Balkan Marathon Rally - עדכונים מיום 13/9/12 ומיום סיום המרוץ 14/9/12

ראלי מרתון הבלקן 2012 – נעלה בכתבה זאת שני דיווחים רצופים, מיום חמישי ה- 13.9.12, יום קשה עם שלושה סטיג'ים, המסתיים בזמנים טובים לצוותים עם צפי למזג אוויר סוער ליום האחרון של התחרות ודיווח מיום האחרון של המרוץ, יום שישי ה 14.9.12 היום האחרון בו בוטלו כל הסטייג'ים ותמונות מטקס הסיום.
כתב: דרור ברלי, צילומים: דני פרל, דרור ברלי וכמובן הגיגיה של איריס סגל מהשטח בישראל.

הלילה, בין מוצ''ש לראשון בשעה 00:30 נוחתים הצוותים הישראלים בשדה התעופה בישראל, מתארגנת קבלת פנים הראויה לזוכים – אתם מוזמנים להגיע ולקבל את פניהם ברחבת מקבלי הפנים בשדה התעופה בן גוריון.

צוות פוינטר ממשיך בתנופה

היום השמיני של ראלי מרתון הבלקן לוקח אותנו למעברי הרים בגבהים שמעל ל-2,000  מטרים. צוות פוינטר ממשיך בתנופה ומצמצם עוד את הפער בינו לבין צוות 302 הבולגרי שעדיין מוביל בראלי. מספר הנושרים מהראלי הולך וגדל, ונותרו בו ארבע מכוניות בלבד וקומץ אופנועים וטרקטורונים. מי רצה ראלי-מרתון ולא קיבל?.... היום השישי של ראלי מרתון הבלקן מתחיל בחניון שבעיירה לוטראקי. מכאן ייצאו המתחרים לשלושה סטייג'ים שיטפסו במעברי ההרים הגבוהים, בדרכים מפולסות היטב אך לעתים על סף תהומות מצמררים. כעקרון, הסטייג'ים של היום מהירים מאוד, מה שאמור לתת לצוות פוינטר יתרון על פני צוות 302 הבולגרי בטויוטה לנדקרוזר שהוא יותר רכב קרוס-קאנטרי מהיר מאשר רכב ראלי רייד קלאסי. מצד שני, רז והלל נוסעים על צמיגים שחוטים, שכמעט ולא אוחזים בקרקע, מה שיוצר להם בעיות היגוי ובלימה קשות.

אלו שפורשים ואלו שנשארים בראלי

הראשון שהיה אמור לזנק היה צוות הב.מ.וו X3 הבולגרי מס' 301, אבל הוא פורש במפתיע לפני הזינוק בשל בעיית מנוע קשה – מזרק ש''השתין סולר'' גרם לשבירת רינגים באחת הבוכנות, כך שצוות פוינטר יהיה הראשון שמוזנק. אחריו תזנק הטויוטה המאיימת מס' 302 ושלישי היה אמור להיות מוזנק הפאג'רו Q הבולגרי מס' 300, אלא שגם הוא מודיע על פרישה – מסתבר שהמפגש שלו אתמול עם אחד העצים גרם לא רק לתלישת הכנף הקדמית שמאלית אלא גם לשבר ב''אמבטיה'' של המרכב. אמנם השבר הולחם במהלך הלילה, אך מסתבר שהם סבלו גם מתקרים בצמיגי ה-BF  שלהם שהולכים ונשחקים, ואין ברשותם די צמיגים להחלפה. שמועות משמועות שונות מדברות גם על ''קצר'' בין הנהג והנווט – עניין חשוב ביותר בראלי מרתון כל כך קשה וכל כך ארוך. כנראה שהלחץ בו היו נתונים נתן את אותותיו והסיף את שלו לקשיי הדרך, הנהיגה והניווט. כך יוצא שהשלישי שמוזנק הוא צוות אראן מס' 310 – גם היום רועי ואיתי מתכוונים לשמור על הרכב, לנהוג באופן זהיר ושקול ולסיים במקום הראשון. המכונית הרביעית והאחרונה שנותרה במירוץ היא דווקא הצוות הגרמני בטויוטה פראדו האדום מס' 309. הם בפירוש נוהגים לאט, והפער בינם לבין צוות אראן לא מותיר להם שום סיכוי לנצח. מצד שני, הם שורדים - ואם יגיעו לסיום, מובטח להם פודיום וגביע עבור מקום שני!...

צוות פוינטר

הסטייג' הראשון של רז והלל מצות פוינטר הולך פשוט מצוין. הם בפירוש טסים בשבילי היערות, שהפעם חפים מאבנים מרטשות-צמיגים, מהירים בהרבה מהטויוטה 302 ומנצחים את הסטייג' כשהם מקזזים כמה דקות יקרות מפז מהפער הבלתי נתפס של שעה ו-3 דקות לטובת הצוות הבולגרי. אנו ממתינים להם בנקודת הביקורת שבמעבר הרים בגובה של 2,060 מטרים הנמצא באמצע קטע קישור ארוך, עם נוף עוצר נשימה ממש ודגל ישראל מתנופף ברקע ברוח העזה. כאשר הם מגיעים לנקודת הביקורת, החיוך הגדול שעל פניהם מספר את כל הסיפור. בהמשך, הם יסיימו ראשונים גם בסטייג' השני למרות בעיות ניווט ובירבורים, ולסיום יום מוצלח, ינצחו גם בסטייג' השלישי, הפעם ביתרון של 14 דקות שלמות על צוות 302. בסך הכל קיזז צוות פוינטר למעלה מ-18 דקות מהפיגור בדירוג הכללי שעומד עתה על 46 דקות ו-13 שניות. עדיין פער גדול מכדי שיוכלו לסגור אותו רק בנהיגה נטו. אם מרפי ואלי המזל למיניהם שמעו את תפילותינו וארגנו פרישה של צוות 300 ומהפך בסטייג'ים, כל שנותר הוא רק בקשה אחת קטנה – לעקב מחר את צוות 302 רק עוד קצת. שלושת רבעי שעה ולא יותר. את הדקה ו-13 השניות הנותרות אנחנו סומכים על רז שיקזז בעצמו...

צוות אראן

אצל צוות אראן מס' 310 העניינים כרגיל. כלומר הם נוסעים מספיק מהר על מנת לקבוע זמנים טובים, ומספיק לאט כדי לשמור על הרכב ולאפשר לאיתי מולדבסקי לנווט ללא רבב. מין הסתם, העדר תחרות של ממש מסייע גם הוא. במשך היום הם הגדיל ועוד את יתרונם על צוות 309 הגרמני בטויטה פראדו, שעומד כעת על כמעט 34 שעות בלתי נתפסות. אם רק ירצו, הם יכולים לעצור בדרך לקפה וסיגריה, להפסקת שירותים, ומה לא. דווקא צוות 309 הגרמני נזכר לחזור לעצמו דווקא היום, ורועי, שכבר אין לו יותר מה למהר ונוהג רגוע ונוהג באופן מתון, איפשר להם לעקוף אותו ולסיים ראשונים את הסטייג' השלישי. מבחינת צוות אראן, היום האחרון של הראלי יהווה פינאלה ראויה למאמץ אדיר ולהצלחה גדולה מבחינתם, כאשר כל שנדרש מהם הו א רק לסיים, על מנת להיות מדורגים במקום השלישי הכללי מבין המכוניות, לעמוד על המדרגה הגבוהה של הפודיום ולהניף את הגביע עבור מקום ראשון בקטגורית T2.

סוף היום

עכשיו כולם כבר באמת עייפים ומותשים. כולל אנשי צוות הסיוע. גם המכוניות כבר עייפות (וכולנו מקווים שהטויוטה מס' 302 עייפה קצת יותר...). הלל סגל מסביר לי על כל מיני תקלות קטנות ושטותיות שאילו היה עולה עליהן בסוף היום הראשון, השני או השלישי, לא היה מתעצל וממהר לתקן, ואילו בערב שלפני הסוף, כבר אין טעם, לדבריו. אם זה לא משהו שמשבית – אז נעזוב. הצוללת הצהובה נבדקה היטב, ואין שום סיבה שהיא לא תמשוך חזק עד לסיום ואת הטיפול המפנק והאוהב שלה כבר תקבל בביתה, במוסך ''ליוגב'' שבעפולה-עילית.  גם הפאג'רו של רועי  נבדק היטב על ידי ויקו אסולין ונמצא כשיר לתת הצגת פינאלה ראויה מחר בבוקר. בתדריך הערב האחרון של הראלי, התבשרנו כי ביום האחרון של הראלי, יבוטל הסטייג' הראשון של הבוקר מטעמי בטיחות בשל תנאי מזג האוויר שהולך והופך לנגד עינינו לסוער במיוחד. המתחרים ייצאו לקטע קישור ארוך של מעל 100 ק''מ לכיוון נקודת הזינוק לסטייג' השני הסמלי באורכו, ויסיימו את ראלי מרתון הבלקן 2012 בעיר איגומניטסה.

איריס מדווחת מהשטח - יום לא קל עבר על איריס......

יום ה 13/09/2012 09:12 - היום החמישי לראלי - דיווח ראשון תם הסטייג' הראשון, נשתמע בשני.
שיהיה לכולם יום נפלא!

יום חמישי, 13/9, היום החמישי לראלי. סטייג' ראשון, בדרך ל- CP1. היום רז והלל הוזנקו ראשונים. מצב הרוח שלהם בבוקר היה מצויין, בעיקר לאחר הטבילה הלילית מאמש במעיינות החמים של המים המינרליים ליד Aridea, לא רחוק ממחנה הלילה. להבדיל מהטבילה בביצה לפני יומיים, הרי שהפעם הטבילה היתה משובחת.
מזג האוויר שם הבוקר קריר ונעים (האוטו שלנו מאוד אוהב ככה) ואתמול הלל השקיע זמן טיפול ארוך במיוחד באוטו. לא היו תקלות, אבל היום היה קשה מאוד ולכן הצריך טיפול משמעותי.
בעודי משמיצה את ה- GPS, החברה עברו חלפו להם על פני CP1 והם בדרכם לסיום. עוד פיתול אחד והנה הם בישורת האחרונה... המתח מרקיע... איזה מזל שהם הוזנקו ראשונים ואף אחד לא מפריע להם... יש. סיימו!!! ב 00:36:13. התחלה נפלאה של היום.

יום ה 13/09/2012 12:02 - תם סטייג' 2

סיום סטייג' 2. רגע אני אקח אוויר. רק שניה..
או-קיי.
אז ככה:
306 סיימו את סטייג' 2 בזמן של 01:48:29
302 סיימו את סטייג' 2 בזמן של 01:57:54
גם צוות ארן עבר את CP2 ומסיים עוד פחות מ- 10 קמ.
איריס

יום ה 13/09/2012 17:34 - תם היום החמישי לראלי

זהו זה תם הסטייג' האחרון של היום החמישי לראלי
בזמן נאה של 02:21:26 שנמשך על פני למעלה מ 88 קמ,
בהרים גבוהים (פעמיים הם עלו וירדו ועלו שוב לגובה 2100 מ')
והמון פיתולים.
כבוד גדול!
נשתמע בתוצאות של סוף היום באדיבותו של עומר פרל.
איריס

יום ה 13/09/2012 22:24 - סיום היום החמישי ולקראת היום השישי והאחרון.

הלל התקשר לפני כחצי שעה (21:30) ומסר שמתחילה סערה קשה
אצלם. הם אוספים כרגע את כל הציודים ואורזים היטב לקראת הלילה
הסוער.
גם את האוהל הם כיסו ביריעה נגד מים. החזאים מדווחים על גשם
כבד אשר עומד לרדת במהלך הלילה ולאורך יום המחר.
בשל התחזית הקשה, הסטייג' הראשון מבוטל ויהפוך לקטע קישור עד
לסטייג' השני אשר יהפוך לסטייג' היחידי מחר.
המסלול מחר יהיה קצר, כ- 35 קמ, אך צפוי להיות כולו בבוץ, מים,
שלוליות, החלקות ושקיעות.
במצב הנוכחי ועקב אותה שקיעה עגומה בת השעה בביצה ההיא, ביום
ההוא, יצא שכרגע רז והלל במקום השני, הן בקטגוריה והן בכללי.
ההזנקה מחר תהיה, כנראה, לא לפני 09:30 - 10:00. אז חברים, אנא
החזיקו אצבעות כי מחר עומד להיות היום אולי הקשה ביותר. הכל פתוח
 והכל עוד יכול להשתנות מחר.
לילה טוב חברים ולהשתמע מחר. איריס 

    לעדכון מהיום האחרון למרוץ 14.9.12 ותמונת נוספות, עברו לדף הבא >>>>         

צוות אראן מקום ראשון בקטגוריה T2

צוות אראן מקום ראשון בקטגוריה T2צוות אראן מקום ראשון בקטגוריה T2

דיווח אחרון מראלי הבלקן 2012

היום האחרון של ראלי מרתון הבלקן עובר עלינו תחת גשם סוחף. הסערה שהחלה כבר אתמול בלילה דחפה את המארגנים לבטל את הסטייג' הראשון להיום, ולהשאיר לצוות פוינטר קצה-קצהו של סיכוי אחרון לזכות בראלי בסטייג' השני והקובע.
מה שקרה בסוף כולכם יודעים, צוות פוינטר מסיים שני בקטגוריית T1 וצוות אראן במקום הראשון בקטגוריית T2. אבל איך ומה קרה? ... קבלו דיווח אחרון מראלי הבלקן 2012. כבר בתדריך של אתמול בערב, התבשרנו על ביטול הסטייג' הראשון בשל תנאי מזג האוויר שהפכו לפתע, לנגד עינינו ממש, משמשיים ונעימים לקודרים וסוערים. כבר לפני חצות נפתחו ארובות השמיים וגשם עז ניתך על חבורתנו שניסתה להירדם באוהלים במגרש חנייה נידח בעיירה קוניטסה. כמויות המים שנשפכו מהשמיים העלו ספק גדול באם יתקיים גם הסטייג' השני, בשל הבוץ הרב, הנחלים שהחלו לזרום בשצף קצף ומפולות הסלעים שהן חלק בלתי נפרד מכל אירוע גשם פתאומי כאן.

ביטול הסטייג'ים

בבוקר, התייצבו כל המתחרים בנקודת הזינוק. צוות פוינטר, המנצח הגדול של אתמול, והצוות הבולגרי טריאנוב ומרינקוב, מס' 302 בטויוטה לנדקרוזר זינקו אחריהם. הבא בתור לזינוק היה צוות אראן, אולם שניה לפני שרועי שיחרר קלאץ' נחתה ההודעה הרשמית – הסטייג' מבוטל. אבל לא היתה שום דרך להעביר לשני הצוותים של קטגוריית T1 את ההודעה הזו, והם המשיכו להיאבק ביניהם לאורך הסטייג'. אצל צוות פוינטר, יום קשה כמו זה הוא כמו לחם – רק גורם להם להינות יותר. למרות הגשם הסוחף והשימשה הקדמית המכוסה באדים והעובדה שהלל לא רואה בעצם שום דבר, הם עברו את כל הסטייג' במהירות שיא ללא אף טעות ניווט, והצליחו להתגבר על מעבר מים סלעי ומסוכן שאפילו הבולגרי טריאנוב, פלאח מסוקס, השתפן למראהו, עשה אחורה פנה ופרש מהסטייג'. רק עבור זה היה צריך להעניק לצוות פוינטר את הניצחון בסטייג' ואת הראלי כולו בעצם, על מגש של כסף – אבל המארגנים חשבו אחרת. מבחינתם סטייג' מבוטל הוא מבוטל. נקודה. סוף. אין עבורו ניקוד, והזמנים שנמדדו בו לא נחשבים וזהו. בלי ויכוחים. ככה זה בראלי, ובאמת שאין טעם להעכיר את האווירה הכל כך שמחה וחברית בה התנהל הראלי הזה.

כבוד לצוותים

לקראת צהריים הגענו לעיר איגומניטסה שעל חוף הים היוני, מול האי קורפו. זו עיר נמל וקיט יוונית טיפוסית, עם טיילת, בתי מלון פשוטים ומסעדות לתיירים שמציעות כולן את אותו תפריט שטאנץ - גירו (שווארמה) עם צ'יפס, סלט יווני ודגים. לא ממש רע, באמת. ניסינו. במיוחד עם כוס אוזו ליד... הגשם לא חדל לרגע, ממולנו החלו לתלות את הדגלים לקראת טקס הסיום שאמרו להתקיים בערב. אחד אחד הגיעו האופנוענים לרחבה, ורק רז והלל התעכבו משום מה. אנחנו היינו בטוחים שהם תקועים בשטח חס וחלילה, אבל ניצן שהיה בקשר עם החמ''ל של איריס (אשתו של הלל) שעוקבת אחרי צוות פוינטר אונליין באמצעות אתר הראלי, הודיע שהם כבר מחוץ לסטייג' ובדרך אלינו. כמה שעות אחר כך, טקס שמח ומכובד, עם גביעים עבור זכיה במקום השני בקטגוריית T1 לצוות פוינטר, ובמקום הראשון בקטגוריית T2 לצוות אראן. דגל ישראל מתנופף, נאום ברכה ותודה קצר אך מכובד עד מאוד של רז שזכה להרבה מחיאות כפיים ואווירה שמחה מהולה בהרבה מאוד הקלה – הם עשו את זה! צוות פוינטר וצוות אראן עברו את ראלי הבלקן, הגיעו עד לסיום ועלו לפודיום.

תם ונשלם ראלי מרתון הבלקן 2012

הנשמות הטובות בוודאי יגידו שזה ראלי קטן, מקומי, חסר חשיבות, שמספר המשתתפים המועט לא מצדיק את המאמץ וההשקעה בלה בלה בלה. ואני אומר לכם כי אני עדיין כאן באיגומניטסה, כולי נרגש מהחוויות אחרי שבוע ויומיים בשבילי הבלקן – זהו ראלי קשה ביותר, מהאינטנסיביים והתובעניים שיש, ולסיים אותו בשלום ובחתיכה אחת – זהו הישג גדול. לעמוד בו על הפודיום? זה כבר כבוד. כבוד גדול. לצוות פוינטר ולצוות אראן מגיע הכבוד הזה בזכות, לא בחסד. תם ונשלם ראלי מרתון הבלקן 2012 - עכשיו נשאר רק לארוז את התיקים ואת החוויות, ולצאת מוקדם בבוקר לנסיעת כביש ארוכה מאיגומניטסה עד לנמל פיראוס, בו המכוניות יוכנסו למכולות ויועמסו על האוניה בדרכן הביתה, לישראל.

ראלי מרתון הבלקן 2012 תוצאות סופיות:

קטגוריית GPS:
1. קולב קראסימיר (בולגריה) – טרקטורון הונדה – 24 שעות, 27 דקות, 4 שניות
2. ג'ירי וסאטקו (צ'כיה) – טרקטורון קאן-אם רנגייד 1000 – 25 שעות, 50 דקות, 54 שניות
3. לוק מישליס (צרפת) – אופנוע הונדה XR – 29 שעות, 28 דקות, 39 שניות
אופנועים M1:
1. האנו ואן ברגייג'ק (הולנד) – ק.ט.מ – 22 שעות, 19 דקות, 45 שניות
2. סטפן רוזנר (אוסטריה) – 23 שעות, 28 דקות, 42 שניות
3. פוליטימי קיריאקופולו (יוון) – הוסאברג 450 – 26 שעות, 51 דקות, 37 שניות

אופנועים M2:
1. מרטין פונטין (בלגיה) – 22 שעות, 44 דקות
2. בון גרבן (הולנד) – 22 שעות, 44 דקות, 28 שניות
3. סטפאנו טורצ'י (איטליה) – 24 שעות, 48 דקות, 45 שניות מכוניות T1:
1. טריאנוב/מרינקוב (בולגריה) – טויוטה לנדקרוזר – 21 שעות, 51 דקות, 29 שניות
2. רז היימן/הלל סגל (ישראל) – הצוללת הצהובה – 22 שעות, 37 דקות, 42 שניות מכוניות T2:
1. רועי שפירא/איתי מולדבסקי (ישראל) – פאג'רו – 27 שעות, 54 דקות, 21 שניות
2. פריק/האסלברוק (גרמניה) – טויוטה פראדו – 61 שעות, 49 דקות, 58 שניות

איריס סגל מעדכנת מהיום האחרון למרוץ:

יום ו 14/09/2012 12:03- היום האחרון לראלי - עדכון והבהרה בשל מזג האוויר הקשה באזור הראלי, בוטל הסטייג'
הראשון של היום והוסב למנהלתי (על מסלול הסטייג').
הסטייג' השני יהיה הסטייג' היחידי של היום השישי
והמסכם של הראלי כולו.
רז והלל יוזנקו לסטייג' השני בשעה 13:04.
שבת שלום, חג שמח ושנה טובה!

יום ו 14/09/2012 13:01

המתחרים שלנו כבר בנקודת ההזנקה לסטייג' השני ומחכים
להזנקה.
302 - שחשבנו שאולי נעלם איפה שהוא... למעשה חי וקיים,
נושם ובועט ואף הגיע לפני רז והלל לסיום ולכן גם יוזנק לפניהם.
כנראה שמכשיר האיתור הלווייני שלו לא מחובר.
הלל מדווח כרגע על גשם שוטף. לא רואים מטר קדימה. יש
כמובן סכנה גדולה להחלקה למקומות לא רצויים שלא ניתן
לראותם במזג האוויר הזה. אם בוחנים היטב ומקרוב את המפה - 
אין לי אלא לומר: ''אללה איסטור...''.
נקווה לטוב. מי שיודע להתפלל - אדרבה, מי שמבין בשוםבצל,
מלחלימון ושאר תבלינים - מוזמן לעשות בהם שימוש. גם אצבעות
שלובות יתנו את העזרה הדרושה.
נשתמע בהמשך, איריס

יום ו 14/09/2012 15:08 - תם וכמעט נשלם

כל הכבוד לרז והלל ותודה גדולה לכל מחזיקי האצבעות
והמעודדים שללא ספק יש לכם נקודת זכות גדולה בעניין.
לעצם העניין: בנקודה מסוימת בסטייג' הוצף גשר הכרחי
ואף אחד לא הצליח לעבור אותו בינתיים, למעט רז והלל!!!
כולל 302 שעדיין מאחור.
זו כנראה גם הסיבה שרועי ואיתי לא הוזנקו כלל לסטייג'.
אז מה שקורה כרגע זה שאם המארגנים מחליטים בטל
את הסטייג' הזה - אין ברירה ונשאר עם המקום השני.
אבל אם יחליטו לקחת בחשבון את הסטייג' הזה - הרי
שהזמנים מבחינתנו שופרו וחזרו למצבם הטבעי ורז והלל
מוכרזים במקום הראשון.
שבת שלום ותודה לכל המפרגנים, תודה גדולה לרז והלל
על הכבוד שהם מביאים לנו ושתהיה שנה טובה מתוקה
ונפלאה לכל עם ישראל ולספורט המוטורי.
איריס

יום ו 14/09/2012 15:23

כרגע הגיעה אלי ההודעה המאכזבת (אך החוקית) שהמארגנים
החליטו לבטל את הסטייג' האחרון - למעשה כל היום האחרון מבוטל - ועל כן
אנחנו נשארים עם המקום השני אך עם כבוד של מקום ראשון .
מסתבר שצמוד לגשר שהוצף והפך לבלתי עביר היו סלעים בגודל של בית
עפי הדיווחים מהשטח ועליהם הרכב המקסים טיפס והיה בכך לרכב היחידי
שצלח את המכשול וסיים בגדול. כבוד!!!

קבלת פנים למשלחת המנצחת

הלילה, (15.9.12 - 16.9.12) בין מוצ''ש לראשון בשעה 00:30 נוחתים הצוותים הישראלים בשדה התעופה בישראל,  מתארגנת קבלת פנים הראויה לזוכים – אתם מוזמנים להגיע ולקבל את פניהם ברחבת מקבלי הפנים בשדה התעופה בן גוריון.

תגובות

1 תגובות

1

יעקב 1

17 בספטמבר 2012 ב 10:05

כבוד למדינה ובפרט לרועי שפירא

עקבתי יום יום והיה לי חוייה לראות את השמות שלנו ראשונים
איחולי
יעקב בלום