שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ריינג' רובר – יותר קטן, יותר טוב?

האם נראה בקרוב דגם חדש של ריינג' רובר, אח קטן יותר לאיווק? בטאטא שוקלים ברצינות את הרעיון

הריינג' רובר איווק הוא כלי הרכב הראשון שייצרה לנד רובר שהצהיר מפורשות כי הכביש הוא השטח שלו. לא עוד יומרות להיות גם וגם, פשוט מכונית כביש מעוצבת לעילא, שלא דומה לשום דבר אחר שנע על הדרכים. ואהה, יש לה גם אפשרות להתנהל בשטח שאינו אתגרי מדי…
עם תג מחיר שאינו בשמיים (יחסית, כמובן, למחירו של ריינג' קלאסי) החבילה הזו הפכה במהירות להצלחה מסחרית מסחררת. עד כדי כך, שמכירת האיווק באירופה בחצי הראשון של השנה הנוכחית (כ-28 אלף יחידות) כמעט ומשתווה לכלל המכירות של שאר דגמי לנד רובר באירופה, כולם ביחד (כ-30 אלף יחידות). הביקוש הגדול הביא לכך שהמפעל המייצר את האיווק עובד בשלוש משמרות מסביב לשעון.

אם כך, אמרו בוודאי לעצמם מנהלי טאטא, חברת האם של לנד רובר, מדוע שלא נייצר דגם חדש שיהיה קטן עוד יותר מאיווק? בראיון למגזין הרכב Automotive News Europe, אמר המתכנן הראשי של לנד רובר, גרי מקגוורן, כי הרעיון הזה נשקל כעת ברצינות.   
אם אכן יוולד אח קטן לאיווק בזמן הקרוב, על פלטפרומה חדשה שתהיה באמת קטנה, כמעט ולא תהיה לו תחרות ישירה, בסיגמנט של רכבי פנאי קטנים ויוקרתיים. הב.מ.וו X1 הוא לא ממש רכב קטן, המיני קאנטרימן הוא ללא ממש יוקרתי והמתחרה היחיד הנראה באופק הוא אודי Q1 – אם אכן דגם כזה יגיע לייצור.
     

תגובות

0 תגובות