אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

HM משיקה אופנוע 125 סמ"ק בשטח

HM או בשמם המלא הונדה - מונטסה הזמינו אותנו להשקה של 125 RACING - אופנוע חדש וקרבי עם מנוע 125 סמ"ק 4 פעימות חזק ומוכן לתחרויות או לרכיבה חזקה בשטח.
במקביל הזכירו לנו שיש גם אופנוע 125 סמ"ק שתי פעימות דגם SIX COMP ואת ה- 125 4 פעימות מדגם ה- BAJA.
אנחנו ניצלנו את ההזדמנות לרכוב ולהכיר את שלושת האופנועים.

משיקים אופנוע בשטח

המיקום - מסלול עץ הזית, אמצע השטח, אבל קרוב למרכז (מודיעין).   היום - חם, הביל ובצהרים.   המשתתפים - קומץ עיתונאים שדו גלגלי עושה להם את זה (מוזרים ?!).   המשתתפים החשובים - 3 אופנועי HM בנפח 125 סמ''ק.   הרוכב - הח''מ, חלוד (לאחר הקיץ)  ומזיע (כי עדיין חם כמו בקיץ), אבל אין תלונות (זו העבודה!) .   הצלמת - הגיע לשטח בנהיגה עצמית, ומיד הדליקה סיגריה (איחס...).   המסקנות - כן ירבו!

ולשמו התכנסנו: CRE F125 RACING

HM בישראל התחילו להביא השנה את אופנוע הדגל  בנפח 125 סמ''ק עם מנוע 4 פעימות! של היצרן האיטלקי הונדה-מונטסה אשר להזכירכם - זה היצרן והשותף העסקי של הונדה (יפן) באירופה, אשר משתמש בחלקים של אופנועי הונדה ומשווק את התוצרת המובחרת תחת השם HM  - הונדה מונטסה. האופנוע  בשמו המלא  HM CRE F125 RACING  בעל צילינדר אחד, 4 פעימות, חזק, תיבה של 5 הילוכים, שלדה אלומיניום קרבית, מתלים המתאימים לרכיבה אגרסיבית - מקדימה קאייבה הפוך ומאחור אוליהנס איכותי, והכול במשקל של 94 ק''ג. אתחיל בכך שזה נראה חשוד - 125 סמ''ק, 4 פעימות ובתצורה קרבית לשטח ??? לא עושה היגיון, שכן כל המתחרים הרציניים שאני מכיר בקטגוריה זו הם בעלי מנועי 2 פעימות. אמשיך בכך שהאופנוע משדר קרביות ונמכר במחיר מכובד של כ- 50,000 ש''ח למזומן. ואסיים בהתרשמות מאוד חיובית מרכיבה על הרייסינג. המנוע עוצמתי וגמיש, השלדה והמתלים טובים - אמנם כבר פגשתי מתלים טובים יותר, אבל ברכיבת ההתרשמות לא כיוונתי את המתלים עבורי. ובקצרה - זה אופנוע שבהחלט מתאים לרוכבים הרוצים לשפר מיומנות רכיבה וגם רוצים ליהנות מאופנוע חזק שאפשר לטייל איתו בסינגל יער צפוף וגם בשבילים פתוחים.

ועוד שני אופנועי 125 סמ''ק של HM השתתפו באירוע

HM ישראל משקיעים באחת מהקטגוריות הנמכרות בישראל בתחום האופנועים, אם לא - הקטגוריה - 125 סמ''ק ומשווקים לקהל עוד שני אופנועי שטח בנפח הקטן , שגם עליהם רכבתי והתרשמתי. שני אופנועים אלו משווקים תחת השם HM MOTO והם אופנועים המיוצרים במפעל HM - שלדה תוצרת HM, מנועים ותיקים של יצרנים מוכרים, פלסטיקה של הונדה (או דמוי הונדה) ומתלים של יצרנים אירופאים.   CRE 125 SIX COMP  אופנוע שטח עם מנוע 2 פעימות, תיבה של 6 הילוכים, שלדת אלומיניום, משקל של  99 ק''ג, הנמכר במחיר של כ- 40,000 ש''ח. מרכיבה על הסיקס קומפ במסלול הבנתי שצריך להיות רוכב טוב ומיומן על מנת לנצל את המנוע הקטן, מחוץ למסלול על השבילים הפתוחים שהסל''ד גבוה מקבלים עוצמה מכובדת מהמנוע (עבור 125 סמ''ק כמובן). באופן מפתיע ובשונה מההתנהגות במסלול בשטח טכני ובטיפוסי סלעים מקבלים מהמנוע מספיק מומנט גם בסל''ד נמוך ובינוני על מנת  לקדם את האופנוע לאט אבל למעלה.   CRE F125 BAJA RR אופנוע שטח עם מנוע 4 פעימות, תיבה של 6 הילוכים, שלדת אלומיניום, משקל של 104.5 ק''ג, הנמכר במחיר של כ- 30,000 ש''ח.  ומהרכיבה עליו בשבילים הפתוחים התרשמתי ממתלים סבירים וממנוע מתון וחלש המתאים למי שלומד לרכב בכביש ובשטח. HM משווקים עבור הבאחה תוספות ושיפורים, כמו קיט מושלם של 200 סמ''ק, המאפשרים לרוכב להתקדם ולגדול עם האופנוע.

תגובות

0 תגובות