שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון TOYO OFFROAD CLUB למצוק הצינים - 13/10/12

מועדון טויו פתח את סדרת הטיולים בטיול למצוק הצינים. התחלנו בהר ההר, הוא הר צין וסיימנו בשדה בוקר. שבילים לא מסומנים, תחושת ניתוק הרחק הרחק ממטיילים אחרים, מרחבים, הרצאה מקצועית ומלמדת על צמיגים, ביקור באנדרטה נשכחת וטבילה מרעננת בעין עקב יצרו טיול יחודי ומרענן. ולא לשכוח - אנשים צעירים ברוחם ובגילם, שנענו לאתגרים ולקחו הכל בקלות.
בקיצור, טיול מהנה ולא שגרתי בעליל.
צילום: צביקה פרי

image

השם הר ההר ניתן להר צין בתחילת המאה העשרים, על ידי חוקרים שהציעו לזהותו כהר ההר המקראי, שעליו מת אהרון, אחי משה. ההר עורר את דמיונם של הבדווים באזור, שהעתיקו את סיפור סדום ועמורה לכאן. הבולבוסים לרגלי ההר הם, לפי גרסתם, ראשי החוטאים של ערים אלו.

imageimageimageimage

מהר ההר יצאנו דרך שטחי הכרייה העצומים, לכיוון נחל חצבה, שם בנקודת תצפית עצרנו להרצאה מקצועית ומעניינת של צפריר מצמיגי TOYO. חשיבות הצמיגים מוכרת לכל נהג שטח, אולם רבים מהנהגים לא יודעים להתאים את הצמיגים לצרכים שלהם או לאופי נהיגתם. מה לקנות? צמיגים מקוריים, 50-50, 70-30, ואולי בכלל צמיגי שטח? צפריר עשה סדר והסביר למשתתפים בין היתר, כיצד לבחור את סוג הצמיג הנכון, עבורם. משם אל ואדי אל חנג'ורה (=הגרון) הוא נחל חגור, בדרכים המשלבות נוף יפה ומעברים טכניים מעניינים.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

במהלך ההרצאה, גילינו כי באחד הגלגלים יש פנצ'ר. וכך בהמשך לעיסוק התיאורטי בנושא צמיגים, גם הדגמנו תיקון פנצ'ר בשטח, בעזרת איטריה. התיקון סותם את החור ומאפשר המשך נסיעה רגיל. אולם חשוב לזכור, כי תיקון שטח מסוג זה, מיועד לשטח בלבד ויש לתקן את הצמיג תיקון מקצועי, בהקדם האפשרי.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

לאחר הפסקת צהרים, יצאנו לחפש את האנדרטה של מצוק הצינים, הנמצאת על גבעה חשופה, הרחק משביל או דרך כלשהי. הדרכים המשתנות באיזור הכרייה לא הקלו על מציאתה, אולם הגענו אליה והתוודענו לסיפור טראגי, על שני אנשי צוות במטוס F-15 שהתרסקו במקום, כתוצאה מפגיעת חסידות. חזרנו אל השבילים המוכרים, ונכנסנו לעין עקב לטבילה מרעננת. השעה הייתה קצת מאוחרת, נהייה קצת קריר ואני מודה שהיה צריך קצת אומץ, לקפוץ למים. צעירים ברוחם כבר אמרתי? הבריכה הייתה ריקה ומזמינה וסיימנו את הטיול בטבילה מרעננת בעין עקב היפה תמיד. היה מהנה, מלמד וממש לא שגרתי. להתראות בטיולים הבאים.

imageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimage

תגובות

4 תגובות

1

gilgol

23 באוקטובר 2012 ב 18:51

יופי של תמונות

יפה מאוד

2

אורח/ת

30 באוקטובר 2012 ב 12:21

מועדון טויו

כרגיל אוהד - היה יום נהדר. מסלול טבע ונוף וצפריר שעשה את העבודה... תודה לכם!

3

leornevo

31 באוקטובר 2012 ב 01:33

מה דורש כדי להיות חבר מועדון (הצמיגים ?

חברה - מה דורשת הרשמה למועדון ,,, אני עדיין לא צריך החלפת צמיגים,,, וגם הצמיג שהיתפנצר לא ניראה צמיג של של טויו ,,,,

4

Ogash Ofer

01 בנובמבר 2012 ב 11:32

מה דורש כדי להיות חבר מועדון צמיגי טויו?

leornevo כתב/ה:
"חברה - מה דורשת הרשמה למועדון ,,, אני עדיין לא צריך החלפת צמיגים,,, וגם הצמיג שהיתפנצר לא ניראה צמיג של של טויו ,,,,"
בשביל להשתתף בטיולי מועדון טויו צריך בסך הכול להתקשר לאמיר, במשרד של אתר השטח, ולהירשם. 1-700-700-494 וחוץ מזה אני ממליץ לך על צמיגי טויו (לי יש כאלו על הדיפנדר ואני מאוד מרוצה) - אבל ממש אין חובה שכזו.