שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה FJ קרוזר - עם שיפורים

מה קורה כשלוקחים רכב שטח טוב, ומשפרים אותו?
מקבלים את ה-FJ-S, שיוצג בשבוע הבא בתערוכת SEMA

תערוכתSEMA  היא בעיקר מגרש המשחקים של יצרניות הרכב מארה''ב, והן אלו שמציגות את מירב הדברים שמעניינים אותנו, אבל השנה נראה שדווקא טויוטה היא זו שתקבל תשומת לב מצד חובבי השטח. TRD, חטיבת הביצועים של היצרנית, תציג בתערוכה דגם משופר של ה-FJ קרוזר, שעל הנייר נראה בונבון אמיתי שבנוי כמו שצריך בכדי להתמודד בכל מכשול שיעמוד בפניו.
גם הקרוזר הסטנדרטי, שהוצג לראשונה כדגם ייצור ב-2005, אינו קוטל קנים בשטח. הרעיון לבנות רכב רטרו כהומאז' ל-FJ המיתולוגי הביא בחירה טבעית בקונפיגורציה של שלדת סולם שעליה יושב המרכב, עם מכלולים שהושאלו מרכבי שטח אחרים של טויוטה, בעיקר מהפארדו ומה-4ראנר. עיצוב חיצוני יפהפה משלים חבילה נהדרת, שהיבואן בארץ בחר להתעלם ממנה.

בדגם המשופר, שנקרא FJ-S, הוספו חיזוקים בשלדה כדי לאפשר מערכת מתלים משודרגת עם בולמי מירוץ של בילשטיין. והגדלת קוטר הגלגל על חישוקי בידלוק 17 אינץ' שעליהם הורכבו צמיגי MUDBF   בשרניים. גם מנוע ה-4.0 ליטר שופר, והוא מפיק 345 כ''ס עם עלייה של 25 אחוז במומנט.
מבחינה חיצונית, הוסף מגן קדמי קטן ועל הגג מתנוסס גגון מסיבי. בפנים הרכב, תקבלו ריפודי עור בשני צבעים עם הלוגו FJ-S, ומערכת שטיחים מיוחדת.
בדרך כלל הדגמים שמוצגים ב-SEMA הם בבחינת טיזרים בלבד, אבל תהיה התעניינות מספיק גדולה בדגם הזה, בטויוטה בוודאי לא יפספסו את ההזדמנות. 

תגובות

0 תגובות