שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2013: הטרופי טראק של אריק ויגורו

אנו מתקרבים במהירות לאות הזינוק של הראלי וכמנהגנו מדי שנה, נתחיל להציג מספר מתחרים פחות מוכרים. והפעם: קבוצת EVR של אריק ויגורו

פרישתו המתוקשרת של רובי גורדון מהדקאר, לאחר שנפסל בסיומו של הראלי בשנה שעברה, הותירה את משבצת הטרופי טראק מיותמת. גורדון, עם קבוצת ההאמרים שלו, ניסה לתת פייט – וגם הצליח לא מעט – לקבוצות של היצרנים הגדולים כמו פולקסוואגן ומיני, שזכו בראלי בשנים האחרונות. אך למרות הפרישה, נזכה לראות גם השנה מפלצת אמריקאית מתמודדת בדקאר, והשנה יהיה זה אריק ויגורו עם השברולט שלו (למסלול דקאר 2013).
ויגורו בן ה-47, יליד צרפת שחי כעת בקליפורניה, התחיל את קריית התחרויות שלו על טרקטורון דווקא והיה אחד הראשונים שהתחרה על כלי כזה בדקאר. לפני כשבע שנים עשה הסבה למכוניות, הקים קבוצה משלו והחל בבניית טרופי טראק'ס על בסיס מכלולים של שברולט סילברדו. בדקאר של שנת 2009 הוזמן באופן מפתיע לנהוג באחד מהכלים של גורדון, לאחר שהנהג שהיה אמור לנהוג בו נפצע בתאונה. השנה זכה ויגורו באליפות ה-FIA World Cup לכלים עם הנעה בשני גלגלים, כשבין היתר הוא זוכה במקום הראשון הכללי בראלי מרוקו.

ההחלטה להתחרות בדקאר באה לאחר היסוסים רבים. לקבוצה שלו אין עדיין מספיק ספונסרים שיאפשרו תקציב ראוי, והמאמץ להעמיד את רכב התחרויות שלו על הרגליים לאחר עונת הראלי הקשה היה גדול, אבל כך גם הציפיות. אין לו אשליות שיזכה במקום הראשון, אבל הוא מקווה להתברג במקום מכובד בצמרת, מה שיאפשר לו לגייס מימון הולם לשנים הבאות.
על פי הפרסומים, במושב הנווט של ויגורו לא נראה את שותפו הקבוע, אלכס וינוק, אלא את האופנוען הצרפתי ז'אן ברוסי, שלקח חלק בעבר בלא מעט מירוצי דקאר. וינוק קיבל על עצמו את ניהול הקבוצה, שתכלול גם שתי משאיות סיוע6X6  וטנדר לסיוע מהיר.
הטרופי טראק של ויגורו מצויד במנוע V8 של קורבט, בנפח 7000 סמ''ק, המספק 300-350 כ''ס בהתאם לכיול ומומנט של למעלה מ-60 קג''מ. הכוח עובר לגלגלים האחוריים בלבד (שקוטרם 35 אינץ'), דרך תיבת הילוכים חצי אוטומטית. המהירות המירבית - 165 קמ''ש ומיכל דלק בנפח 520 ליטר מספק את הנוזל החיוני. המשקל הריק עומד על 2.4 טון, והוא נתמך במערכת מתלים המאפשרת מהלך של 48 ס''מ מלפנים ו-60 ס''מ מאחור. אם יקבל את המימון הדרוש, לויגורו יש כבר תוכניות ממשיות לטרופי טראק חדש, שיהיה בעל יכולות טובות יותר מזה הנוכחי אותו אולי נזכה לראות בדקאר של 2014.  

תגובות

0 תגובות