שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון TOYO OFFROAD CLUB בחולות נחל סכר - 8/12/12

מסלול טיול בנחלים המנקזים את שפלת הנגב, שנערך בשיתוף פעולה של אתר השטח ומועדון טויו. שעשועים בחול, אתרים היסטוריים, קצת מים בבאר אוהד, חצייה של נחל באר שבע וסיום בדרך הפסלים הסמוכה לקיבוץ חצרים.
הדריך: עופר אדר
צילומים: שמואליק עדיני ועופר אדר

בוקר של יום יפה, משתתפי הטיול נאספים בצד תחנת הדלק הסמוכה לרמת חובב. תדריך קצר, הסבר על המסלול, חלוקת מכשירי קשר, מורידים אוויר - ויוצאים ישר לתוך ארגז החול המקיף את נחל סכר. לאחר הירידה לערוץ הנחל אנחנו מאתרים נקודה נוחה לטיפוס על הגדה החולית הגבוהה - וכולם מתסערים עליה. חלק מצליחים בניסיון הראשון, חלק מנסים פעם ועוד פעם, מי שמצליח מחפש  אתגרים גדולים יותר.    

ממשיכים בתנועה בחול ועוצרים לקפה של בוקר בצל עצי האשל. מיכאל פורז, נציג חברת אוטולוקס, יבואנית צמיגי טויו, נותן הרצאה קצרה על צמיגים, ומחלק חולצות למשתתפי הטיול. מכאן מקתדמי אל גשר הרכבת הטורקית, שנותר שלם על אחד מהערוצים הנשפכים אל נחל סכר. 

מכאן המשכנו בתנועה בדרכי החול לעבר עלומים הישנה, לבאר אוהד שבערוצו של נחל הבשור ולבאר גומיז בגדתו של נחל באר שבע. לאחר חציית הנחל, המשכנו בדרך העוברת בתוך הערוץ בואכה דרך הפסלים ליד קיבוץ חצרים. קפה אחרון, סיכום - ויצאנו לדרך הביתה. להתראות בטיולים הבאים.   

תגובות

2 תגובות

1

lriver93

24 בדצמבר 2012 ב 14:19

טיול נהדר

הייתה חוויה טובה של נהיגה על חול, תודה רבה לעופר (גם על המרק הטעים). משפ' שני.

2

אורח/ת

26 בדצמבר 2012 ב 02:13

כמה כיף לשוט בחול

תמיד נהנים לטייל בארצנו הקטנה, ועם עופר זה זורם........אפילו שהיו 14 ג'יפים ולפעמים לחלק מהנהגים או הג'יפים מעברים קצת "פחות נוחים" (לא לנו הזורמים תמיד) הטיול התגלגל קדימה ובקצב יפה. תודה ולהתראות בטיולים הבאים.