אופנועים / טרקטורונים > יומני מסע

מועדון קאן-אם קומנדר בטיול לצפון מדבר יהודה

יצאנו בשבת חורפית לטיול מועדון BRP בצפון מדבר יהודה. היו לנו כוונות טובות, תוכנית מצוינת ו-20 קומנדרים חדשים לביצוע המשימה.
בסופו של דבר, הכל עבד כמתוכנן. אבל תהפוכות מזג האוויר במהלך הטיול, הפכו אותו למיוחד, מעניין ומהנה והוא יזכר ככזה, עוד הרבה זמן.

נפגשנו בצפון מדבר יהודה, על הדרך הראשית של בקעת הורקניה

נפגשנו בצפון מדבר יהודה, על הדרך הראשית של בקעת הורקניה. המרחבים המישוריים בבקעה, שקיבלה את שמה מהמצודה הקרובה, אפשרו לנו להקים מתחם כינוס גדול, שהיווה את נקודת הסיום ואת מרכז הפעילויות השונות בהמשך היום.
אחרי ארוחת בוקר, חלוקת חולצות וכובעים, שיחת פתיחה מרמי עוזיאל, סמנכ''ל עופר-אבניר והרמת כוסית לכבוד השקת מועדון קאן-אם CAN-AM COMMANDER שייחד את פעילותו לכלים החדשים (SIDE-BY-SIDE) של החברה, עברנו להסבר כללי על היום המתוכנן ותדריך לטיול.

לטיול התייצבו 20 קומנדרים מאובזרים ומשופרים יחד עם כמה טרקטורונים

התחלנו בנסיעה מתונה מערבה לכיוון המרסבא. הדרך המישורית מאפשרת לנהגים להתחמם ולבצע התאמות אחרונות.
עלייה ראשונה אתגרית עם חריצים עמוקים ושיפוע צד, אבל אף אחד מהכלים לא התרגש במיוחד. שילוב 4X4, העברה ליחס העברה נמוך (LOW) וכולם למעלה.

imageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

מנזר המרסבא

מנזר מרסבא, הוא מסוג המקומות שלא משנה כמה פעמים מבקרים בו, הוא תמיד נראה כאילו הזמן פסח עליו והמראה שלו לא חדל להרשים.
המנזר הקרוי על שמו של סבאס הקדוש (נזיר ממוצא טורקי שנולד בשנת 439 לספירה והגיע לארץ בהיותו נער) היה מייסדם של מנזרים נוספים באזור. השפעתו המוסרית על הנזירים הייתה רבה והוא הטביע את חותמו על מנזריהם, למשך דורות רבים. אתרים רבים בסביבה נקראו על שמו. נחל קדרון למשל, העובר מתחת למנזר, נקרא ואדי אל ראהב (ואדי הנזיר). המנזר היווני- אורתודוקסי פעיל כבר 1,500 שנה ובשנות השיא שלו, חיו בו 500 נזירים.

imageimageimageimageimageimageimageimage

אל לב מדבר יהודה

מהמנזר ירדנו, תוך תצפית נהדרת על המדבר, אל בקעת הורקניה ומשם דרומה לכיוון מרכז מדבר יהודה.
הדרך הנוחה אפשרה לכולם לשמור על קצב נסיעה מהיר עד המכשול הבא - עלייה בזוית חדה, כשבסופה, פנייה בשיפוע צד משמעותי. האמיצים עלו בנתיב הקשה והמפחיד. האחרים, בנתיב לא פחות בעייתי. שוב הראו הקומנדרים, שיש להם יכולת מצוינת להתמודד עם תוואי שטח שונים. ממשיכים בדרך היפה של מרכז מדבר יהודה, הפסקה בתצפית על נחל דרגה ומרחבי המדבר וירידה בסיבוב המוות. יחסי ההעברה הנמוכים של הכלים, אפשרו לכולם לרדת את המדרגה ולהסתובב בסופה, ללא כל קושי. עם התנועה דרומה, החלו השמיים להתקדר באופן מטריד, אך כל עוד לא ירד גשם, מצבנו היה טוב.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

מצוקי דרגות

הגענו לאכסניית מצוקי דרגות לתמונה משותפת ובבת אחת, החל לרדת גשם חזק. מבט לעבר הרוכבים מגלה לי, שחלקם לא ערוכים לנהיגה בגשם. הערכת מצב מהירה והחלטנו לשנות את התוכנית. נסיעה מהירה צפונה אל שטח הכינוס.
מתחילים לנסוע ומייד אחד הכלים הנספחים, מזהה תקלה במתלה הקדמי. לצערנו, הכלי לא במצב נסיעה והוא מוחזר למצוקי דרגות כדי לחכות לצוות הטכני, שיאסוף אותו בהמשך. הגשם לא מפסיק לרדת והדרך הופכת מרטובה לחלקה. כמה דקות אחר כך, מתחילה זרימה בנחלים שמתגברת ומתגברת ואנו כבר חוצים מכשולי מים, בזה אחר זה. לאחר כשעה של גשם, כשכולם רטובים ומלאי בוץ, מזג האוויר החל להירגע. אני מסתכל על הנהגים ורואה את ההנאה הצרופה בעיניים שלהם. כולם מלוכלכים וקר להם, אבל איזה אושר!

ארוחת צהרים ומסאז' לסיום

הגענו לארוחת הצהרים בשטח הכינוס, כבר במזג אויר נוח.
השמש יצאה מידי פעם ואת הבשר האיכותי על המנגל, אכלנו בנחת בתוך אוהל עם כריות, שהוקם לכבודנו. אחרי מנוחה קצרה, נפתחו מיטות מסאז'ים והמשתתפים זכו לפינוק נוסף – מסאז' בסוף הטיול.

טיול מיוחד כזה, לא היה לי הרבה זמן!

עברנו שלוש עונות בטיול חד יומי. התחלנו בקיץ, עברנו לחורף גשום וסיימנו בסתיו.
המשתתפים לא קיטרו. להיפך! חבורה איכותית של מטיילים קשוחים שנוהגים ומתנהגים במקצוענות. כל הכבוד! תודה גדולה יש לומר לחברת עופר-אבניר יבואנית חברת קאן-אם, על היוזמה והביצוע המקצועי והמושקע של היום הזה. אם הטיול הזה יסמן את המשך פעילות מועדון קאן-אם קומנדר, יש למה לצפות... במבט לאחור, לא יכולנו לבקש יותר מזה. היה גדול!

עמי

14 בינואר 2013 ב 18:40

14 בינואר 2013 ב 19:41

עמי כתב/ה:
"טיול לקוחות עאלק .... זה טיול של העובדים של עופר אבניר והצועד בראש רמי עוזיאל ....אף אחד לא קונה במחיר הזה "
עמי ידידי, אמנם אני לצערי לא הדרכתי את הטיול הזה, אבל הדרכתי הרבה טיולים אחרים של קאן-אם ותתפלא לדעת שהרבה אנשים קונים את הקומנדר. שבלי קשר לתשבוחות על היותו SBS מעולה יש גם מספיק אנשים שמוכנים ומשקיעים את הסכום המתאים.

אוהד בן אהרון

15 בינואר 2013 ב 16:30

עמי כתב/ה:
לא צריך ללכלך, אם לא חייבים. בלי קשר לזהות מדריך הטיול, אתה בעצמך הרי לא השתתפת בו, אז אל תפסוק בידענות. התמונות הראשונות מראות כי באו לקוחות עם הכלים הפרטיים שלהם. אמנם השתתפו בטיול גם עובדי עופר-אבניר (וטוב שכך), אך הם היוו רק את המיעוט. ולגבי המחיר - זה כבר תלוי בעומק הכיס. עובדה היא שקומנדרים נמכרים.לא רק נמכרים, אלא שאחרי הרכישה, הולכים הבעלים ומשפרים ומזוודים אותם, כל זאת בהשקעה כספית נוספת, בשיעור לא מבוטל.

22 בינואר 2013 ב 22:42

היה טיול מצוין

עמי אני אישית השתתפתי בטיול
היה טיול מאורגן מפנק .אין מילים להוסיף
צוות אבניר אנשים מעולים
לגבי המחיר גם Ferrari יקרה לא קונים ......