שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2013: סיכום השבוע הראשון

יום המנוחה שחל אתמול, שהפריד בין השבוע הראשון לשבוע השני של הראלי, היה זמן טוב להערכת מצב. זמנית

היום השמיני של הראלי, שסגר את השבוע הראשון, היה מתסכל. עקב גשמים עזים שירדו באזור, קוצר הקטע התחרותי הארוך שתוכנן והמשאיות שוחררו ממנו כליל. האופנועים והטרקטורונים, שיצאו ראשונים לדרך, הספיקו לסיים את כל הסטייג' אבל מרבית המכוניות נעצרו לפני נהר שעלה על גדותיו והפך לבלתי עביר. לפיכך, נקבע שהזמן שקבעו המתחרים בנקודת ביקורת 2 הוא זה שייחשב, כך שפטרהנסל שמר על מקומו הראשון בדרוג הכללי למרות שאל-עטייה – שבמקום השני - היה מהיר ממנו בסטייג' הזה.

באופנועים היתה מהומה גדולה לאחר שכמעט כולם טעו בניווט ולקחו פנייה לא נכונה. מי שניצל זאת היה הספרדי ברדה שסיים ראשון את הסטייג' אבל בדרוג הכללי הוא משתרך במקום ה-41. ראינו עוד שמות לא מוכרים שסיימו במקומות גבוהים את המקצה הזה, כמו ג'וני קמפבל מארה''ב (שני) ואיבן ג'ייקס מסלובקיה (שלישי). מבין הטוענים לכתר היה זה קסטיו הצרפתי שסיים את היום בתוצאה הטובה ביותר (שישי), מה שהביא אותו לראש הדרוג הכללי.
דפרה, מנצח השנה שעברה, ממשיך לגמגם. ביום השביעי תיבת ההילוכים שלו עשתה צרות והוא עבר את מרבית הסטייג', שהיה מהיר מאוד, ללא הילוך חמישי. בהמשך, הוא החליף מנוע עם רוכב KTM אחר, מרק דוברובסקי, וחטף בשל כך 15 דקות עונשין (היום השביעי והשמיני נחשבו כקטע מרתון, שבו אסור לעשות תיקונים מכניים מהותיים). אלמלא דקות אלו, הוא היה תופס את המקום השני בדרוג הכללי, בפועל הוא כרגע במקום החמישי.

בטרקטורונים שומר מרקוס פטרונלי על פער גדול מאוד מהדולק אחריו, של כמעט שעה וחצי, והניצחון נראה כמונח בכיס שלו - אם כמובן השבוע השני של הראלי ילך עבורו כשורה. מי שראויה להערכה רבה היא הרוכבת האיטלקיה קמליה ליפרוטי, שלמרות קומתה הזעירה (1.60 מ') מצליחה לשמור על מיקום טוב (14 בדרוג הכללי, בפיגור של כחמש שעות אחרי המוביל) ולסיים את כל הסטייג'ים ללא בעיות מיוחדות. משנה לשנה היא משתפרת (מקום 13 ב-2010, 10 ב-2011, 9 ב-2012) כך שאולי נראה אותה מתקדמת בדרוג בהמשך הראלי.
ואם הזכרנו נשים, השנה מתאפיינת בחוסר משווע של נציגות נשית. ואנחנו לא מתכוונים דווקא לנציגות בולטת כמו שהיתה ליוטה קליינשמידט בזמנו, אלא לכזאת מהצד החובבני יותר, שם ראינו בעבר לא מעט נשים, בעיקר בכסא הנווט. השנה, מלבד ליפרוטי, מצאנו גם את לאיה סאנז מספרד, שרוכבת על אופנוע גאס-גאס, שזה לה הדקאר השני בלבד. בשנה שעברה סיימה במקום ה-39, כרגע היא תופסת את המקום ה-29 בדרוג הכללי.

צוותי המשאיות, כאמור, קיבלו פטור מהסטייג' השמיני כך שדה-רוי נשאר בראש הדרוג, עם יתרון של כ-22 דקות על ניקולייב עם הקאמאז. קולומי עם הטטרה במקום השלישי בעוד לופריאז, שדחק ליום אחד את דה-רוי מההובלה, סיים את היום החמישי רק במקום ה-62, והוא נמצא כעת במקום השישי בדרוג הכללי, עם פער של כמעט שעתיים מדה-רוי.
עד כה, היו ארבעה פרישות משמעותיות: אופנוע הימאהה של דיוויד פרטניה (מקום 3 ב-2009, 5 ב-2010) כשל מבחינה מכנית והוא פרש אחרי הסטייג' הרביעי; סאיינז פרש בסטייג' השישי, לאחר שמנוע הבאגי שלו סיים את חייו; לפניו היה זה הולוצ'יץ' עם מכונית המיני שפרש כבר בסטייג' השלישי לאחר שהתהפך; במשאיות, סטייסי מקבוצת דה-רוי פרש לאחר הסטייג' השביעי.

דרוג כללי בתום היום השמיני

דרוג כללי בתום היום השמינידרוג כללי בתום היום השמינידרוג כללי בתום היום השמינידרוג כללי בתום היום השמיני

והיתה גם טרגדיה: תומס בורג'ין מצרפת נהרג ביום השביעי באחד מקטעי הקישור, לאחר שהאופנוע שלו התנגש חזיתית בניידת משטרה שבאה מולו. הצוותים הרפואיים שהגיעו אליו קבעו את מותו במקום. לבורגין היתה זאת ההשתתפות הראשונה בראלי, והוא היה במקום ה-68 בדרוג הכללי בעת שארעה התאונה שהביאה למותו. בתאונה אחרת היו מעורבים כמה רכבי סיוע שהתנגשו בכלי רכב מקומיים, בסיומו של היום הרביעי. נהג אחת המכוניות המקומיות נהרג ושבעה נפצעו, וכמו כן נפצעו שלושה מאנשי צוותי הסיוע.

תקציר וידיאו של היום השמיני

תגובות

1 תגובות

1

גרא

19 בינואר 2013 ב 21:31

איזה שקיעה!!!????