שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הנאה משושה: מרצדס G עם הנעה 6X6

קחו רכב 4X4 נהדר, הפכו אותו ל-6X6 ומה תקבלו? אולי את מכונת השטח האולטימטיבית

יש מכוניות שאנחנו מסתכלים עליהן ואומרים: ''מי לכל הרוחות צריך דבר כזה'', אבל באותה נשימה נוסיף: ''אנחנו רוצים!''. אחת מאלו היא המרצדס G63 AMG עם הנעה 6X6, ששני אקזמפלרים ממנה נחתו לאחרונה באחת ממדינות המפרץ.
זכות הראשונים ל-G עם שלושה סרנים שמורה לצבא האוסטרלי, שעובר בשנים האחרונות תהליך הצטיידות מחדש, במסגרתו מוחלפים הדיפנדרים בתוצרת גרמנית משובחת. אחת הדרישות היתה לרכב 6X6 בעל יכולת נשיאה גבוהה ובמסגרת חוזה של 350 מיליון דולר גם במרצדס לא אומרים לא (למפגש עם G).
כדי להתאים את הדגם הצבאי הספרטני לדרישות של שייכי נפט, הוחלף מנוע הדיזל בנפח 3.0 שמניע את לובש החאקי במנוע בנזין V-8 בנפח 5.5 ליטר, כפול מדגשים, שנלקח מסדרת ה-AMG של ה-G, המספק 536 כ''ס. גם תיבת ההילוכים הוחלפה, לתיבה אוטומטית עם שבע מהירויות.

הדגם הצבאי הוזמן במגוון מרכבים, ביניהם תא נהג בודד עם ארגז מטען ארוך, תא נהג כפול לארבעה אנשים, נושא צוות לחימה עם מקום לתשעה לוחמים על ציודם, אמבולנס ועוד. לדגם האזרחי נבחרה גרסת התא הכפול, כשהחלק הפנימי זוכה לטיפול מעדן. הבדלי הגודל הניכרים בין הדגם הרגיל ל-6X6 (ארוך יותר ב-1.1 מטר, רחב ב-22 ס''מ וגבוה ב-27 ס''מ) איפשרו התקנת ארבע כורסאות נוחות, עם כל הנלווים ההכרחיים כמו ריפודי עור, מערכות מולטימדיה, ניווט ועוד.
כדי לאפשר לגרסה הזו לנוע ב-6X6 קבוע, הרכב מצויד בלא פחות מחמישה דיפרנציאלים: אחד בכל סרן, אחד בין הסרן הקדמי לאמצעי ואחד נוסף בין האמצעי לאחורי. כולם, איך, לא, עם נעילה מלאה לטובת העבירות בשטח. לטובת העבירות התקנו גם סרנים פורטלים עליהם מורכבים צמיגים בקוטר 37 אינץ', מה שמביא למרווח גחון של 46 ס''מ וזוויות גישה (52 מעלות) ונטישה (54 מעלות) מעולות. ויש גם מערכת לשליטה בלחץ האוויר בגלגלים תוך כדי נסיעה.
עם כל המשקל הזה (3775 ק''ג משקל עצמי, 6.5 טון כולל), הייתם מצפים ל''עגלה'' מבחינת הביצועים, ולא כך: המפלצת הזו מזנקת מ-0 ל-100 תוך פחות משש שניות, והמהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-160 קמש. צריכת הדלק עומדת על מעט יותר מ-5 ל'/ק''מ.
להזכירכם, למרצדס יש ניסיון עבר עם G בעל שלושה סרנים, דגם שנבנה לפני מלחמת העולם השנייה לשימושם של ראשי המדינה הנאצית. אחד מהם ניתן בזמנו למלך ספרד ועבר לפני מספר שנים שיפוץ יסודי.
ממרצדס מסרו שיש כוונה לייצר 20-30 אקזמפלרים אזרחיים מדי שנה, על פי הזמנה. המחיר לא פורסם, אך נאמר כי הדגם הזה יהיה השני ברמת מחירו בין רכבי החברה, כשרגע מוביל בראש הדגם החשמלי של ה-SLS AMG, שמחירו 457 אלף דולר.

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

03 במרץ 2013 ב 11:32

נחכה שיביאו לארץ ואז ניפגש בהדרכות

2

אלדד- מנהל פורום

03 במרץ 2013 ב 22:20

לצערנו זה רשיון ג' ככה שיבוא אישי לא בא

אבל לעומת זאת המיסוי יהיה נמוך חשבון קצר בערך 3 מיל ויש לך רכב (:
אבל אין ספק שזה לגמרי "זה "

3

אורח/ת - יעקב

23 במרץ 2020 ב 08:34

חלום... להוזיל מחירים