שטח 4X4 > כתבות > חדשות

כמה פעמים ספרתם עד 10?

יותר ויותר יצרניות נמצאות בעיצומם של תהליכי פיתוח לתיבות הילוכים עם עשר מהירויות. השאיפה: להקטין את תצרוכת הדלק

תיבות הילוכים עם שש מהירויות, במיוחד אם הן מהסוג שצריך לערבב את הידית כל הזמן (ידניות, למי שלא הבין), הן חלום רטוב של הרבה ג'יפאים. היום ניתן למצוא תיבות כאלו גם בדיפנדר וגם ברנגלר (אם תצליחו לשים יד על אקזמפלר ידני...), אבל מרבית היצרניות כבר דהרו הרבה קדימה ועכשיו היעד הנחשק הוא תיבות עם 10 מהירויות. המטרה היא כמובן חסכון בדלק שמביא גם להקטנת הפליטות המזהמות.
הפרויקט המעניין ביותר שרץ היום הוא שיתוף הפעולה בין פורד לג'נרל מוטורס לפיתוח תיבות של 9 ו-10 מהירויות, אוטומטיות כמובן. תיבה כזו אמורה להביא לחסכון של כ-10 אחוז בתצרוכת הדלק, לעומת רכב זהה שמותקנת בו תיבה של שישה הילוכים. שתי הענקיות כבר שיתפו פעולה בעבר בפיתוח תיבות הילוכים והשת''פ הנוכחי נמצא בשלבים מתקדמים. בעתיד הקרוב נפגוש את התיבות הללו בטנדרים וב-SUV הגדולים של שתי היצרניות.

יצרנית נוספת שמפתחת תיבה של 19 הילוכים היא יונדאי, שתציע תיבה כזו בדגמי הפרימיום שלה החל משנת הדגם 2014. גם כאן מדובר בתיבה אוטומטית, וסביר להניח שבשלבים מאוחרים יותר תביות כאלו ימצאו את דרכן גם לדגמים הפשוטים יותר של החברה.
הבשורה האחרונה מגיעה מכיוונה של פולקסוואגן, שהודיעה שהיא מפתחת תיבה עם מצמד כפול (DSG) בעלת 10 מהירויות. התיבה הזו הסבה לחברה עד היום צרות רבות, בשל תקלות לא מעטות, אבל נראה שאין בכוונתה לוותר על הכיוון בו בחרה.
ואפרופו פולקסוואגן, שוחררה גם הודעה על כך שהיא מפתחת מנוע דיזל שיפיק כ-135 כ''ס מכל ליטר נפח, בעזרת שסתומים עם תזמון משתנה, מערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה ומגדשים בטכנולוגיה חדשה. זה אומר כ-400 כ''ס ממנוע של 3.0 ליטר, לגמרי לא רע....
קישורים לסדרת כתבות על תיבות הילוכים

תגובות

1 תגובות

1

אופיר נדיר

01 במאי 2013 ב 11:40

שילכו עד הסוף ויעברו לתיבות רציפות

עם אינסוף הילוכים.