שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

הירוקים נגד הדקאר

ארגוני סביבה בדרום אמריקה טוענים שהראלי גורם לנזקים סביבתיים גדולים

אקוודור היא המדינה היחידה עד כה שסירבה להצעה לארח את ראלי הדקאר. כך עולה מדיווח של העיתון ''סנטייגו טיימס'' היוצא לאור בצ'ילה. על פי הדיווח, גורמים רשמיים באקוודור החליטו לדחות את ההצעה לאחר שהגיעו למסקנה כי הנזק הסביבתי שגורם הראלי גדול מהרווח הכלכלי שהוא מביא למדינות המארחות אותו. רווח הישיר לכל מדינה מארחת נאמד במאות מילוני דולרים ויש גם רווח עקיף מהגברת התיירות שקשה לאמוד אותו.

ההחלטה נתמכה בדוחות של ארגון שמירה על הסביבה שבסיסו בארגנטינה, שבדק את ההשלכות הסביבתיות של ראלי 2013, שהתקיים בארגנטינה, פרו וצ'ילה. על פי הדוחות, הראלי גרם להרס של אתרים ארכיאולוגיים ואתרים עם שרידי מאובנים וכן לפגיעה באזורים עם מגוון ביולוגי גדול. עיקר הפגיעה היתה בצ'ילה, שם נהרסו למעלה מ-200 אתרים ארכיאולוגיים. הפגיעה מתעצמת באזורים בהם עובר הראלי בשטחים בתוליים, שבחלקם לא קיימות כלל דרכים, וכלי הרכב רומסים בדרכם את הטבע.  
קואליציה של ארגוני סביבה בדרום אמריקה קוראת לחקירה נגד הממשלות המעורבות, בטענה שהן מעלימות עין מתקנות הסביבה שלהן עצמן, עקב הלהיטות לארח את הדקאר. האם הפעילות של ארגונים אלה תביא לעצירת הראלי? סביר שלא, אבל אולי זה יאלץ את המארגנים לבחור במסלולים שבהם ייגרם פחות נזק, אבל יקטין גם את האטרקטיביות שלהם.

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

20 במאי 2013 ב 07:01

פוליטיקה יש גם בדקאר!