שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קרייזלר מסרבת לבצע ריקול לשניים מדגמי ג'יפ

לטענת החברה, הקביעה של מינהל הבטיחות כי דגמי גרנד צ'ירוקי וליברטי משנים מסוימות אינם בטיחותיים מתבססת על ניתוח חלקי בלבד של הנתונים ולכן לא תקרא לבעליהם להגיע לתיקון

לפני כשלוש שנים פתח מינהל הבטיחות בדרכים בארה'''ב בבדיקת תלונה, לפיה מיכלי הדלק בשני דגמי ג'יפ של חברת קרייזלר מועדים להתפוצצות והתלקחות בעת תאונה מאחור. מדובר ב-2.7 מיליון כלי רכב: דגמי גרנד צי'רוקי שיוצרו בשנים 1933-2004 ודגמי ליברטי/צ'ירוקי מהשנים 2002-2007. בדגמים אלו הורכבו מיכלי דלק העשויים פלסטיק, הנמצאים בחלק האחורי של כלי הרכב.

לאחרונה הסתיימה הבדיקה, והמינהל פנה לקרייזלר בבקשה לבצע קריאת תיקון (ריקול) לדגמים המדוברים. בתגובה חסרת תקדים כמעט, הודיעה החברה כי לא תבצע קריאה כזו, משום שאינה מסכימה להגדרה שכלי הרכב שנבדקו אינם בטיחותיים. ''לטעמנו, מסקנות המינהל מבוססות על ניתוח חלקי בלבד של הנתונים ואינן משקפות את המציאות כהלכתה. נמשיך לעבוד עם המינהל עד שנגיע לפתרון משותף, נאמר בהודעת קרייזלר.
מינהל הבטיחות הוא גוף פדרלי שאחראי בין היתר על תקינת כלי רכב חדשים ועל קביעת הסטנדרטים לבטיחות שלהם. זהו גוף חזק ביותר וברור שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בנושא הריקול.   

תגובות

0 תגובות