דף מתוך

מנוע דיזל V6 לטנדר ראם

המנוע, הלקוח מהגרנד צ'ירוקי דיזל, יוצע בשלב זה רק בדגם הקל, ה-1500, שאינו מיובא לארץ

שיקולי מיסוי ישראליים – הנותנים פטור מכובד לכלים כבדים הנכנסים לקטגוריית משאיות, מרחיקים מאיתנו את הטנדרים ה''קלים'' מארה''ב, דוגמת הסילברדו 1500, הפורד 150 (שהוא הטנדר הפופולארי ביותר אצל האמריקאים) והראם 1500. האחרון הוא אולי ההחמצה הגדולה ביותר כרגע עבורנו, אנשי השטח, שכן בדגם 2014 אפשר יהיה לקבל אותו עם מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר עם 240 כ''ס, משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה מהירויות. היחידה נלקחה  בשלמותה מג'יפ גרנד צ'ירוקי דיזל.

בהשוואה למנועי ה-V8 המותקנים בדגמים הגדולים יותר המגיעים אלינו (למבחן דרכים לראם 3500), מנוע ה-V6  חסכוני יחסית בדלק ואפשר להגיע איתו לתצרוכת של 10 ק''מ/ליטר ואפילו יותר. מהיכרות עם רכבת הכוח הזו בגרנד צ'ירוקי, אנחנו יכולים להעיד שמדובר במנוע שקט באופן מפתיע, עתיר מומנט, שכמעט ואינו נופל בביצועיו ממנועי הבנזין V6  של קרייזלר.
בארה''ב, אפשר לקבל את הראם 1500 גם עם מנוע בנזין כזה, הפנטה-סטאר הנפלא בנפח 3.6 ליטר שמספק 305 כ''ס. עוד בהיצע המנועים, בדגמים הכבדים, מככב ה-HEMI עם שמונה בוכנות ו-6.4 ליטר, 410 כ''ס, ומנועי V8 ''צנועים'' יותר בנפח 5.7 ליטר עם 383 כ''ס.
לראם, כמו לשאר הטנדרים מארה''ב, יש היצע בלתי נגמר כמעט של תצורות מרכב ומשקל: תא נהג בודד, מורחב, כפול, שלדות קצרות, בינוניות וארוכות, ג'נט כפול מאחור ועוד ועוד. בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, גם מבחינה מוטורית, לוקחים טנדר כזה, עם דבל ג'נט, מתקינים צלחת גרירה של סמי טריילר בתוך הארגז, מחברים עגלה רצינית וגוררים איתו שני טרקטורים ענקיים (ראו תמונה). מתי אצלנו?

תגובות

0 תגובות

דף מתוך