שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם ביונדאי מתכננים על קרוס-אובר קטן

לשוק הרווי עד לעייפה יצטרף בעתיד הלא רחוק חבר חדש מבית יונדאי, שיתבסס כנראה על רכב קונספט שהוצג כבר ב-2011

כבר כתבנו כאן לא אחת שסיגמנט הקרוס-אוברים הקטנים הוא השוק החם ביותר היום בעולם הרכב, ושנתוני המכירות שלו נמצאים כל הזמן בגרף עולה. הסמן הימני של הפלח הזה הוא כמובן הניסאן ג'וק, שההצלחה שלו גרמה להצפה של דגמים דומים, מבחינת התפישה והגודל, של יצרני רכב אחרים.
אחת היצרניות הגדולות שעדיין לא נכנסה לתחום הזה היא יונדאי, וזה עתיד להשתנות די בקרוב. בחברה הגיעו למסקנה כי ההיצע הקיים שלהם של רכבי פנאי, הכולל את הסנטה-פה ואת ה-IX-35, אינו רחב דיו, ועתה הם מכוונים נמוך יותר, לדגם קטן וזול יותר (למבחן דרכים לסנטה-פה ומבחן ל-IX-35).

בסיס לדגם כזה כבר יש להם ביד, ה-CURB, קונספט שהוצג בתערוכת הרכב של דטרויט בתחילת שנת 2011. כמו שקורה בדרך כלל עם רכבי קונספט העיצוב מאוד מוחצן, שבדגם ייצור יעודן מעט כדי לקלוע לטעם של קהל רחב ככל האפשר. הקונספט הוצג עם מנוע טורבו-בנזין ארבע בוכנות בנפח  1.6 ליטר, שמספק 175 כ''ס, משודך לתיבת הילוכים עם מצמד כפול.
לאולמות התצוגה יגיעו דגמים עם היצע מנועים עשיר יותר (ועדיין לא פורסם מתי זה יקרה), שיכלול דיזל הכרחי וככל הנראה גם דגם היברידי. הדגם הבסיסי יונע רק דרך הגלגלים הקדמיים, אבל תהיה כמובן גם גרסת 4X4.

תגובות

0 תגובות