שטח 4X4 > כתבות > שטח

עוצמה אדירה - אופנועי ים של SeaDoo בכנרת

הגזמנו! -והפעם: אופנוע ים של סי-דו עם יותר סוסים ממה שיש לפורשה 911.
סקי מים, גלישת גלים בכנרת והרבה שמש...בסוף הקיץ.

את הותיקים ביניכם לא יפתיע לשמוע שמדי שנה אני מחכה בקוצר רוח להשקות הקיץ של סי-דו

שמש, מים, דוגמניות חטובות ואופנועי ים שריריים להפליא – מה רע? בשנים האחרונות אני מוסיף השקה פרטית שלי לזו הכללית. השקה בה לכולם יש רישיונות משיט, ואפשר לרדת לכנרת ולנסות את הכלים כראוי, ללא חשש מספינת המשטרה משביתת השמחות (לעיתים בצדק). רק שהשנה חיכיתי, חיכיתי וכלום לא קרה. צלצלתי לעופר אבניר לברר ומתברר שהם בדילמה. אגם הסקי מים בפארק דרום בתל אביב קטן על הכלים המאוד חזקים, הניסיון לערוך את ההשקה בלב ים סוף (לפני שלוש או ארבע שנים) נתקל ברוחות וגלים... מה עושים? החלטנו שהשנה נדלג על ההשקה הכללית ונקפוץ ישר להשקה הפרטית בכנרת. כרגיל, התמנה חזי עם סירת ה'מליבו' שלו לקמב''ץ האירוע. חזי ארגן את גיא, שאוהב להקפיץ אופנועי ים מעל גלים של סירות, ואת עידו מחוף לידו שאוהב לגלוש מאחורי סירה ללא חבל. לירן מעופר אבניר הביא איתו את הכלים של סי-דו: ה-GTI  שאהוב עלי במיוחד בזכות השילוב של כח וזריזות, ואופנוע RXPX משופר.

ואיך בדיוק משפרים אופנוע ים עם 260 כ''ס מהמפעל?

קונים קיט מחשב, מרכיבים על מנוע ה-1503 סמ''ק מגדש-על גדול ומתוחכם יותר, ומעלים את ההספק עד ל-400 כ''ס (לפי הצהרת יצרן הקיטים).

כן, יותר מלפורשה 911 שלי!

על הדרך נפטרים מהשכלולים המייחדים את אופנועי הים של סי-דו כמו בלם יד שהופך לרברס, ויוצרים מפלץ מים אמיתי.

לשם השוואה, הסירה הראשונה שלי, אי שם בסוף שנות השישים, הונעה על ידי מנוע חיצוני שסיפק 100 כ''ס, וזה הספיק על מנת להוציא שלושה גולשי סקי מים בבת אחת, ולייצר פירמידה אנושית על מגלשים – והאופנוע הקל יחסית, חזק פי ארבע... 

ככה נראים 400 כ''ס שדחוסים בתוך אופנוע ים:

ככה נראים 400 כ''ס שדחוסים בתוך אופנוע ים:ככה נראים 400 כ''ס שדחוסים בתוך אופנוע ים:

ירדנו למים על מנת לבדוק את התיאוריות

תומר, האיש שיצר בסיוע עופר אבניר את המפלצת, לחץ על הגז והכלי הכתום האיץ ונעלם במהירות, מגיע תוך שניות למהירויות שהיו מסבכות נהג גם בכביש שש. אחריו עלה עליו גיא והקפיץ אותו מעל גלי הסירה. ''הכלי לא מיועד לצאת מהמים אלא להפך'' אמר תומר, ''בנינו אותו לרכיבה מהירה בים,  ועל מנת להעביר את כל הדחף למים הוספנו כנפונים מיוחדים וכיוונו את הג'ט כדי שימנעו ממנו ככל האפשר לצאת מהמים''. גיא, שחזר למליבו, אושש את דבריו. אולם פדר הצלם צילם מה שצילם, ולנו נראה שיש עדות ברורה לכך שלמרות כך המאמצים, הכלי קופץ גם קופץ... אחר כך טיפסתי עליו גם אני. תומר (בעל הכלי, לא הצלם) הזהיר אותי שהכלי בועט, ולפעמים גם מאבד את יכולת ההיגוי, כך שהתחלתי לאט יחסית. אבל אחרי כמה דקות, כשהבנתי שזה בגדול אותו דבר – רק יותר חזק – לחצתי על המצערת עד הסוף והכלי טס קדימה. אין לי ספק שזה הכלי החזק ביותר בו שטתי על מים (אם לא סופרים אוניות קרוז...). אני לא יודע כמה סוסים דוחפים אותו באמת – אבל הדחף עצום. הוא חזק יותר מה-260 הרגיל (שמפיק, כמובן, 260 כ''ס), הוא חזק מכל מה שהכרתי לפניו וזה בהחלט ממכר.

אבל יש לזה מחיר...

ואני לא מדבר על עלות השיפור. המחיר מתבטא בכבדות יחסית ובהורדת יכולת הניהוג.

זו מפלצת תאוצה אבל אני לא בטוח שאשמח לקחת אותה למסלול סללום למשל. היא גם מכונה צמאה ביותר וחייבים להציץ מדי פעם למחוג הדלק על מנת שלא להתקע... כבר קבעתי עם תומר פגישה בים התיכון, שדה המחייה אליו תוכננה, על מנת להבין את יכולתה של המפלצת לחתוך את הגלים.

ה-GTI חמוד כמו שזכרתי אותו. עם 155 כ''ס ''צנועים'', הוא לא בועט לא מאיים, בטח לא כשעוברים אליו מהמפלץ. אבל הוא מהיר דיו, ולמרות שהבדל המשקל בינו לבין ה-RXP לא גדול (343 לעומת 368 ק''ג) השליטה בו קלה בהרבה. זורק זנב, מכניס לפי פקודה את האף למים ומסתובב בקלילות. הוא עוצר, נוסע לאחור... בקיצור, הבנתם, אני אוהב אותו. אני כנראה מתבגר.

החלק האומנותי

וכשגמרנו עם העבודה הקשה, התפננו לחלק האומנותי – ירדנו לגלוש מאחורי הסירה, עם או בלי חבל, וחזי ניצל את ההפוגה ברוח כדי להוכיח שהספורט הימי הכי יפה, הכי פוטוגני והכי מאמץ – זה עדיין סללום.
 

זהו, אשחרר אתכם להביט בתמונות...

זהו, אשחרר אתכם להביט בתמונות...זהו, אשחרר אתכם להביט בתמונות...

וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):

וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):וכמה הערות על התמונות (יש להקליק ולהגדיל):

תגובות

0 תגובות