שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

אופנועים: בלגיה חוזרת לאחר 10 שנים לנצח את מוטוקרוס האומות

לאחר הזכייה ההיסטורית של נבחרת גרמניה בתחרות מוטוקרוס האומות 2012 הרוחות רחשו וגעשו ככל שהזמן התקרב לקראת מוטוקרוס האומות 2013. הנבחרות התאמנו חזק והספקולנטים עסקו במי ינצח את מי ואיך. עבור האמריקאים שזכו במספר (21) הרב ביותר במוטוקרוס האומות ובשבע השנים האחרונות ברציפות המתח היה ניכר מה גם שהכוכב שלהם ראיין וילאפוטו הודיע כי הוא אינו יכול להשתתף עקב ניתוח שיעבור בפגרה.
ירון "גולדי" גולדשטיין מסכם את תחרות האופנועים אשר נערכה בסוף השבוע בגרמניה, עם 41 נבחרות של הרוכבים הטובים בעולם, וגם עם שלישיית רוכבי אופנועי מוטוקרוס אשר ייצגו את ישראל:

מרוץ אופנועי מוטוקרוס בגרמניה

מסלול טויצ'נתהל בגרמניה אירח את האירוע ה-67 של מוטוקרוס האומות. המסלול הוותיק הוכן במיוחד לאירוע.

לא פחות מ 41 מדינות, כולל מדינת ישראל, נרשמו לאירוע הגדול ביותר בכל הזמנים במוטוקרוס האומות וגם קהל של למעלה מ60-70 אלף איש הגיע בימי המקצים (דירוג וגמר).

מסלול האופנועים הגרמני מאופיין כמהיר וזורם ובעל קרקע קשה יחסית (ללא חול) עם לא מעט עליות וירידות ועליהם מפוזרים אלמנטים ענקיים ומעניינים. היה מעניין...

כל מדינה שלחה את מיטב רוכביה במטרה לזכות בגביע הנחשק של מוטוקרוס האומות

כל מדינה השתתפה במרוץ מוטוקרוס בשלוש קטגוריות –MX2, MX1  ופתוחה.

השנה לא היו, כמעט, פייבוריטים מובהקים כמדי שנה, והיו לא מעט נבחרות עם סיכויים גבוהים מאוד לזכייה. אמנם הפוקוס הוא כמעט תמיד לכיוון האמריקאים אשר שלחו את ראיין דאנג'י, איליי טומאק וג'סטין בארשה, אבל אין לזלזל בנבחרת גרמניה עם קן רוקזן, מקסימיליאן נאגל ודניס אורליך.  איטליה עם טוני קאריולי אלסנדרו לופינו וודיוויד פיליפרטס, בלגיה עם קן דה דייקר, ג'רמי ואן הורביק וקלמנט דה סאל ועוד נבחרות עם רוכבי המוטוקרוס הטובים בעולם...

השנה גם נעשתה היסטוריה כאשר שלושה רוכבים ישראלים יצאו להשתתף במוטוקרוס האומות: גיא אליתים – יאמהה RPM, עידו כרמון – סוזוקי אבניר אבזריון, אסף בן אהרוןTM ליגל וטורו.  שילוב כוחות משותף של ההתאחדות לאופנועים, מ.מ.ס.י (נציגת FIM) ועמותת המוטוקרוס הביא להצלחת הפרויקט בניהולו של רז הימן מנהל הנבחרת.

הכתבה הראשונה: מרוץ אופנועים מוטוקרוס האומות 2013 יוצא לדרך

הכתבה השנייה: סיכום היום הראשון למרוץ האופנועים - מוטקרוס האומות 2013

הנבחרת הישראלית:

הנבחרת הישראלית:הנבחרת הישראלית:

מקצה ראשון MX1 + MX2

40 אופנועים מזנקים לפניה שמאלית מהירה, הסאונד מטורף ואת ההובלה לוקח דין פריס, מאחור מתנהלים מאבקים ועקיפות רבות, בעיקר לרוכבים איטיים יותר שקצת מפריעים לטייסים לעוף על המסלול. שני מתמקם ולטין גולוד ושלישי קן רוקזן הגרמני וחביב הקהל שנראה ממש טוב על המסלול.

רוקזן הגרמני עולה להוביל אך נעקף עי קאריולי ומאחור מתרחשת דרמה כאשר איליי טומאק האמריקאי שמצליח לסגור על רוקזן עד למצב שהוא ממש יכול לגעת לו בכנף האחורית מתעופף מהאופנוע לאחר שחריץ באחת הקפיצות בעליה מטיס אותו מהאופנוע והוא מאבד מספר רב של מקומות. טומאק מתאושש מהר ומצליח לסגור מקום שש עשרה במקצה ומציל את ארהב מהפסד ניקוד. 

  1. טוני קאירולי, איטליה
  2. קן רוקזן, גרמניה
  3. טומי סראל, אנגליה
  4. דין פריס, אוסטרליה
  5. גוטייר פאולין, צרפת

מקצה שני OPEN + MX2

לאחר הפסקה של 30-40 דקות יוצאים שוב הרוכבים להקפת חימום ולעוד מקצה של 30 דקות 2 הקפה לקטגורית ה MX2 - זה המקצה השני שלהם היום וזה לאחר שכבר רכבו כ 36 דקות.

קן רוקזן הוא זה שמוביל את הפתיחה ומצליח לייצר זמני הקפה טובים ומהירות על המסלול. מאחוריו מתיישב שוב איליי טומאק והשניים מייצרים את ההצגה הטובה במסלול לצד תשואות הקהל בליווי משורי שרשרת, צפצפות גז ומה לא – קרנבל אמיתי.

מאחור מתנהל מאבק בין האסטוני טאנל לאוק, דין פריס האוסטרלי, בארשיה האמריקאי וגם הבלגי קלמנט דה סאל שמוציא להם את הנשמה.

 

  1. קן רוקזן, גרמניה
  2. איליי טומאק, ארה''ב
  3. קלמנט דה סאל, בלגיה
  4. ג'סטין בארשיה, ארה''ב
  5. דין פריס, אוסטרליה

מקצה שלישי OPEN + MX1

מקס נאגל הגרמני פותח כמו טיל ומראה לכולם מי מספר 1 שני מתברג הרוסי איבגני בוברישב ושלישי מתיישב עליהם חזק האיטלקי טוני קאריולי. אחריהם מגיעה בטיסה להקה של 37 אופנועים שממש טוחנים את הפניה השמאלית עד דק.

כאשר האבק מתפזר מעט אנחנו רואים על הרצפה קבוצה גדולה של אופנועים בניהם קלמנט דה סאל הבלגי שכנראה גם נפגע בכתף והוא חוזר לפיטס, מכה אנושה לנבחרת בלגיה. גם טאנל לאוק האסטוני מעורבב שם על הרצפה אך מצליח לחדש את הרכיבה.

בהמשך מצליח טוני קאריולי האיטלקי לעקוף את נאגל ועולה להוביל את המקצה ואיזה מזל לנבחרת בלגיה שהרוכב השני שלה קן דה דייקר מצליח לעקוף את איבגני הרוסי ואת נאגל ועולה למקום השני.

ראיין דאנג'י הצליח להתחמק מהתאונה בפניה הראשונה לאחר הזינוק ושומר על מיקומו השביעי מבלי לייצר דרמות במסלול. כמוהו גם בארשיה שלא צלח את הפניה הראשונה בזינוק לא מצליח לייצר מצבי עקיפה וסוגר מקום 11 אחרי פיליפרטס האיטלקי.

 

  1. טוני קאריולי, איטליה
  2. קן דה דייקר, בלגיה
  3. איבגני בוברישב, רוסיה
  4. מקסימיליאן נאגל, גרמניה
  5. טומי סראל, אנגליה

יום מטורף עבר עלינו במסלול טויצ'נתהל הגרמני

המון אקשן ומוטוקרוס משובח ביותר. לא עוד שליטה אמריקאית מוחלטת אלא ערבוב של אירופיים בראש התור.

120 רוכבים מ 40 מדינות (מונגוליה לא הגיעה) השתתפו בתחרות האופנועים של מוטוקרוס האומות 2013 -  האירוע הגדול ביותר בהיסטוריית מוטוקרוס האומות וללא ספק המושקע והיפה מכולם!

למרות הפציעה של דה סאל מצליחה בלגיה לנצח את שאר הנבחרות ועושה את הבלתי יאומן. נבחרת ארהב מצליחה לעלות למקום השני וזאת לזכותו של איליי טומאק שהיה היחיד שנתן הופעה במקצים. גם בארשיה רכב היטב אך סבל ממזל רע במקצה השני שלא אפשר לו לייצר מיקום טוב יותר. ראיין גאנג'י נראה טרוד מאוד באירוע רכב חלק אך נראה כאילו הוא לא היה שם באמת על המסלול.

במסיבת העיתונאים שנערכה מיד לאחר טקס הפודיום ישבה נבחרת ארה''ב בצד, אולי אפילו מבוישים במקצת והעדיפו לענות בקצרה מופגנת לשאלות העיתונאים.

בתור רוכב מוטוקרוס בעבר אני יכול לומר שלא ראיתי כל כך מקרוב רמת רכיבה כל כך גבוהה, הפקת ענק מאורגנת להפליא לרוכבים, לקהל, לעיתונאים והפנינג מוטורי איכותי שכולם נהנים בו. שנה הבאה מוטוקרוס האומות יתארח בלטביה, מסלול חולי – יהיה מעניין.

 

מוטוקרוס האומות - תוצאות סופיות:

  1. בלגיה – 27 נקודות
  2. ארה''ב – 30 נקודות
  3. איטליה – 33 נקודות

תגובות

1 תגובות

1

אתר השטח 4X4

03 באוקטובר 2013 ב 12:51

ירון תיקן וחידד מספר מועט של תיקונים

ושינויים בכתבה בקשר למשתתפים הבינלאומיים.