שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חזון אחרית הימים: ג'יפ רנגלר מאלומיניום

וזה לא השינוי היחידי שיעבור אייקון השטח לקראת הופעת הדור הבא שלו, בשנת 2016

אם התחזיות שהחלו להופיע בעיתונות הרכב האמריקאית יתממשו, החל משנת 2016 חובבי המותג ג'יפ לא יוכלו לצחוק יותר על חובבי הלנד רובר: הדגם החדש של הרנגלר, שאמור להופיע בשנה זו, ייבנה בחלקו מאלומיניום!

כדי לעמוד בתקנות ההולכות ומחמירות של צריכת דלק וזיהום אוויר, מנסות כל היצרניות למצוא דרכים חדשות להפחתת המשקל של כלי הרכב שהן מייצרות. אחת הדרכים, שהופכת נפוצה יותר ויותר, היא השימוש באלומיניום. לנד רובר היתה הראשונה לעשות שימוש בחומר הזה בקנה מידה נרחב, לאו דווקא מהסיבות הנוכחיות, אבל בדגמים העכשוויים שלה תמצאו כבר שלדות מאלומיניום, לא רק מרכבים.

ואם חשבתם שהתקנות ישפיעו רק על החומר ממנו ייבנה הרנגלר, לפיאט-קרייזלר יש כנראה עוד כמה הפתעות בקנה, והן לא קטנות. דרך נוספת שנשקלת להקטנת המשקל היא ויתור על הסרנים החיים לטובת מתלים נפרדים לכל גלגל. ולא סתם מתלים – מדובר במתלי אוויר, כמו שיש בחלק מדגמי הגרנד צ'ירוקי. מתלים כאלה מאפשרים להנמיך את הגחון בנסיעת כביש – לשיפור הק''מ לליטר – ולהגביה אותו בשטח לטובת העבירות. סביר להניח שנראה גם הסתמכות גדולה יותר על עזרים אלקטרוניים שונים, לאותו צורך.

מקורות בחברת ג'יפ טוענים, שגם אם יתבצעו כל השינויים הללו, יכולות השטח של הרנגלר לא יפגעו. מנהל חטיבת ג'יפ, מייק מנלי, אמר כי אם משהו ישתבש בתכנון של הרנגלר החדש, הוא לא יוכל לצאת מהבית למשך תקופה ארוכה... (למבחן דרכים לרנגלר הנוכחי)

בכל מקרה, מי שכן ייפגע הם כל היצרנים של שיפורי האפטרמרקט. לכלי רכב משופעי אלקטרוניקה קשה יותר לפתח שיפורים, שכן כל שינוי שאינו מכויל למחשבי הרכב יכול להשפיע על ההתנהגות שלו, עד כדי סכנה בטיחותית.

עכשיו נותר רק לחכות ולראות אם מאפיינים אחרים של הרנגלר שהופכים אותו למשהו כיפי בשטח, כמו הגג הפריק והחלון הקדמי המתקפל, יישארו או שגם הם ייעלמו בשם תקנה כזו או אחרת.             

תגובות

0 תגובות