שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מרוץ אופנועי אנדורו - כפר החורש 9.11.2013

לפני שלושה שבועות, הכריזה עמותת אופנועי האנדורו על חזרת ליגת המרוצים וזאת לאחר פגרה ארוכה של שבעה חודשים.
מרוץ האנדורו מספר 1 לעונת 2014 התקיים בשבת האחרונה בכפר החורש.

הסרטון המצוין של כרובי:

רגע לפני שמאבדים תקווה...

כאשר נדמה היה כי הספורט המוטורי במדינת ישראל גווע פעלה התאחדות הכידונאים בשנה האחרונה ללא לאות להשיג את התקציב הממשלתי המגיעה לתחום. לאחר שהעמותות המוטוריות החברות בהתאחדות עודכנו שהתקציב המוקצה אמור להגיע עד לסוף השנה מיהר ועד עמותת אופנועי האנדורו לקבוע תאריכים לשלושת המרוצים הראשונים של העונה.

המרוץ הראשון התקיים אתמול, שבת 9.11.13, בכפר החורש והיה בסגנון 'ספיישל טסט' כשהתוואי שסומן למסלול התחרות היה חדש לחלוטין.

55 רוכבים מתחרים, בניהם הרבה שמות חדשים, הצליחו להשלים את כל הפרוצדורות הנדרשות לרישום לתחרות ובבוקר שבת זינקו למסלול התחרות. הספיישל היה מהיר ורוכבי הקטגוריות המקצועיות, שרובם הגדירו את המסלול כמעולה, סיימו את ההקפה בזמן שנע בין 5 ל- 5 דקות וחצי. יונתן לוי ותומר שפירא היו היחידים שהצליחו לרדת מסף 5 הדקות להקפה, כשיונתן מקפיד לעשות זאת בכל ששת ההקפות!

חידוש נוסף ומבורך היה שילוב קטגוריות הילדים והנערים במרוצי האנדורו ושבעה מבין המתחרים התחרו בקטגוריות הצעירות. ההזנקה שלהם התבצעה לאחר סיום קטגוריות הבוגרים והם הקיפו את הספיישל מבלי לצאת להקפת ההתשה.

על הרישום הופקדה מזכירות התאחדות הכידונאים ושני בוחנים טכניים הועמדו לטובת המתחרים.

קטגוריית מתחילים - 4 הקפות

שבעה מתחרים הוזנקו ל-4 הקפות, רק שלושה רוכבים מסיימים את כולן.

יואב שפירא מצליח להשיג את התוצאות המהירות בקטגוריה ובהקפה הכי איטית שלו הוא הקדים את ההקפה הכי מהירה של המנצח, אבל עונש 'פנלטי' של 8 דקות דחק אותו למקום השלישי.

בסיום זהו נוי קדוש (998) העומד על מדרגת הפודיום הגבוהה, מיכאל אפשטיין (363) עם עונש 'פנלטי' של 4 דקות מגיע למקום השני ויואב שפירא (767), כאמור, במקום השלישי.

קטגוריה E1 עממית - 5 הקפות

שישה מתחרים בקטגוריה, בהם זאב 'צפלה' שלו (800), אשר רכש לעצמו KTM250F ובכך נטש את קטגוריה E3. את הפודיום הוא לא נטש והוא מסיים שלישי.

מקדים אותו ירון יעקובוביץ’ (444), אשר השאיר מאחור את האפריליה והצטייד בקאוואסאקי KX250F ובספונסר חדש - פרפר אופנועים.

את המקום הראשון כובש ניר שחם (60) עם זמנים מצוינים ועקביים בכל חמשת הקפות הספיישל.

קטגוריה E2 עממית - 5 הקפות

עשרה רוכבים מזנקים לקטגוריה הכי עמוסה במרוץ.

טל אייזנבנד (16) שולט ביד רמה ומשיג את הזמנים הטובים ביותר מבין הקטגוריות העממיות. עם הקפה חמישית אותה סיים ב 05:26 דקות ו-4 הקפות מצוינות נוספות, הוא כובש את המקום הראשון וגורם לספונסרים שלו- ליגל אופנועים ו- MX2TECH לחייך.

למקום השני הגיע עדי ישראל (64). הוא מסיים דקה ו-18 שניות אחרי אייזנבנד כשהוא רוכב על KTM350. ישראל רוכב בחסות מוסך מטרו צפון ועם שחר- מומחים לעבודות בגובה.

12 שניות מצטברות אחריו מגיע צחי בן-גיגי (29) ומתייצב על המדרגה השלישית של הפודיום. בן-גיגי רוכב בחסות מובילי מעונה.

קטגוריית סניורים - 5 הקפות

שמונה מתחרים ותיקים ובעלי ניסיון מזנקים. זהר גלילי (40) בחסות ליגל ואופנועית, משיג את הזמנים הטובים בקטגוריה ב-4 מההקפות, אבל רגע של חוסר ריכוז בהקפה השנייה והוא מוצא עצמו בתוך תעלה ומאבד 30 שניות יקרות עד שהוא מצליח להמשיך במרוץ. בכך הוא משאיר את המקום הראשון לנדב לוגסי (41), בחסות דלב, אשר בסיום חמשת ההקפות מקדים את גלילי ב 3 שניות. ברק דודאי (71) בחסות דלב וסדנת האלופים של זיו כרמי, מצליח להשלים את קבלת רישיון הכלי התחרותי יום אחד בלבד לפני המרוץ ומסיים אותו על הפודיום.

עמית גול (777) ודרור כהן (111) מגיעים לעמדת הרישום אחרי שהרוכבים מהקטגוריה כבר חוזרים מהקפת ההכרות ומזנקים ישירות להקפה מדודה.

קטגוריה E3 עממית - 5 הקפות

ארבעה מתחרים , בהם רוכב אחד שלא מסיים והשלושה שנותרו מתחרים על גובה המדרגה.

למקום השלישי מגיע שגיא שוורץ (63), יו''ר התאחדות הכידונאים בעברו. אל המקום השני מגיע עדי לוי (80), בחסות יקב בזלת הגולן ואת המקום הראשון כובש אייל 'ברל'ה' בן יוסף (55), כאשר הוא מקדים ב 30 שניות את המקום השני. ברל'ה רוכב בחסות דלב מוטוספורט,  ברלה DJS

קטגוריה E1 מקצועית - 6 הקפות

שבעה רוכבים מזנקים בקטגוריה המקצועית הקטנה, בהם שחר סולימני (310) בחסות אקסטרים אופנועים ומטרו מוטור, אשר עבר לרכוב ע''ג YAMAHA YZ250F ורוני רגף (146) בחסות דלב מוטוספורט ושונית MX הכל לים, שהגיע מעולם המוטוקרוס. רגף שובר אצבע ברגל כשהוא פוגש סלע במהלך הספיישל ופורש.

תומר שפירא (15) בחסות מוטוטראק- גאס גאס, ורון שטפל (6) בחסות דלב מוטוספורט, סדנת האלופים של זיו כרמי, טורו ישראל, אסי ארנסון אימוני כושר, דנביט-סוכנות ביטוח, מוסך מוטוריקה, אור מערכות, וקונטור מצלמות קסדה, עלו לא מזמן לקטגוריה המקצועית, מה שלא מפריע להם לתפוס את שתי המדרגות הגבוהות של הפודיום.

שפירא מפליא ביצועים ושני בזמנים רק ליונתן לוי.

אוריה כרמלי (121) בחסות מטרו מוטור-ימאהה, בלייזר, ארנב אנרגיה, יותר קרוב בגיל לסניורים מאשר לשטפל ושפירא, אבל הוא לא נותן לעובדה זו להפריע לו בדרך אל המקום השלישי.

קטגוריה E2 מקצועית - 6 הקפות

חמישה מתחרים בקטגוריה המקצועית, כשבולט בחסרונו זיו כרמי, אשר נפצע לפני שבוע.

הדר עציוני  (1) בחסות דלב מוטוספורט, חוזר להתחרות , מחליף את האופנוע ל KTM450EXC, מחליף גם קטגוריה ומסיים רביעי.

דרור כהן (4) בחסות מובילי מעונה, קיק סטארט, מישלין, שומר על זמני הקפות עקביים ומצליח לשמור על המקום השלישי במהלך כל המרוץ.

נמרוד חמו (299) בחסות דלב מוטוספורט I drive, מגיע למרוץ כשמאחוריו מרוץ הסיקס דייז היוקרתי, ממנו חזר עם מדליית כסף (קישור לכתבה המסכמת של הסיקס דייז). נמרוד מתמקם שני החל מההקפה הראשונה ובמקום זה הוא גם מסיים.

יונתן לוי (22) בחסות מטרו מוטור-ימאהה, ארנב אנרגיה, קאנין קוויאר, אוטוויק, בלייזר, התאחדות הכדונאים, חזר מהסיקס דייז עם מדליית זהב. יונתן מגיע בכושר טוב ומסיים ראשון דקה ו-43 שניות לפני חמו.

קטגוריה E3 מקצועית - 6 הקפות

גיל קינן לא השלים את הרישיונות התחרותיים הנדרשים והגיע למרוץ רק כצופה. בהיעדר סולימני ועציוני שעברו קטגוריות, נשארת קטגוריה E3 המקצועית עם שני מתחרים בלבד.

תומר שמש (25) בחסות דלב מוטוספורט, מישלין, מוטוריקה, MPT אסי ארנסון,  אופנועית, CHAMP FACTORY IL, CONTOUR, מחלים משבר בעצם הבריח. הוא רוכב מהר ועקבי ומסיים במקום השני, 16 שניות אחרי בר נוב (94) בחסות גאס גאס, מוטוטראק, Dirt X, מזור הנדסה.

ילדים, גילאי 8 עד 11 - 3 הקפות

שני מתחרים המוכרים לנו ממרוצי המוטוקרוס עולים על המסלול ומלהיבים את הקהל.

למקום השני מגיע גיל זרקו (333) בחסות רועי שלומי הדרכות, קרוס קאנטרי, בן ה 10, אשר רוכב על האופנוע של אחיו הצעיר מאחר וטרם השלים את חידוש רישוי האופנוע שלו.

את המקום הראשון כובש סוף סלע (91) בחסות CHAMP FACTORY IL, גם הוא בן 10, אשר מקדים את זרקו בכמעט 3 דקות.

נערים, גילאי 11 עד 16 - 4 הקפות

חמישה מתחרים בקטגוריה. גב סלע (47) בחסות CHAMP FACTORY IL, בזמנים מצוינים, מסיים ראשון עם תוצאה שהייתה ממקמת אותו ראשון בקטגורית המתחילים בהפרש של למעלה מדקה.

אחריו מגיע גל מלאכי (90) בחסות MX2TECH- עמר שחל, HD DESIGN, TM RACING, גם הוא בזמנים של פודיום במתחילים.

טל בירנבוים (7) בחסות MX2TECH- עמר שחל, סוגר את הפודיום ואיתמר שני (38)CHAMP FACTORY IL בחסות , אחריו.

מעין לביא (8) בחסות מוטורשופ תל אביב, רוכב מצוין בשתי ההקפות הראשונות, אך נופל בהקפה השלישית ופורש.

סיכום ובחירות לוועד

מרוץ הטרקטורונים, אשר תוכנן לזנק מיד בתום מרוץ האופנועים, לא יצא אל הפועל בשל חוסר היענות הרוכבים.

55 מתחרים הם אמנם אפילו לא מחצית מהמתחרים בשיא של מרוצי האנדורו, אך הם מהווים שיפור ניכר מהמרוצים בעונה החולפת. מרוץ מספר 2 לעונה נקבע לתחילת חודש דצמבר 2013 ובתקווה שעם חידוש רישיונות המרוצים מספר המתחרים יעלה בהתמדה.

בטרם חולקו הגביעים למנצחים נערכו בחירות לוועד העמותה. ההצבעה נערכה כאשר שמות המועמדים הוצגו וניתנה לרוכבים זכות להביע התנגדות.

חברי הועד הנבחר הינם:

יונתן לוי, זיו כרמי, תומר שמש, שחר עמרמי, אילן עזרא ויואב גן ברוך. צוות אתר השטח 4X4 מאחל הצלחה לוועד החדש.

המרוצים הבאים ב: 7.12.2013 וב- 28.12.2013 הכניסה לקהל חופשית ומומלצת

המרוצים הבאים ב: 7.12.2013 וב- 28.12.2013 הכניסה לקהל חופשית ומומלצתהמרוצים הבאים ב: 7.12.2013 וב- 28.12.2013 הכניסה לקהל חופשית ומומלצת

לתמונות פודיום ותמונות נוספות עברו לדף 2 >>>

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

11 בנובמבר 2013 ב 05:58

נוסף סרטון מצוין של כרובי

כן יירבו!