שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח לכל סוגי רכבי השטח - הר חורשן - 8/11/13

בהדרכת נהיגה הפתוחה לכל רכבי השטח, נהנים המשתתפים מכל העולמות. לומדים על רכב השטח הפרטי שלהם ומקבלים "על הדרך" סקירה תיאורטית רחבה על רכבי שטח שונים דומים ושונים והשוואה מעשית, בהתנהגות רכבי השטח השונים.
למען הסר ספק יובהר כבר עתה – הגם שרכבי השטח נבדלים זה מזה בתחומים שונים (מערכות, מנוע, מבנה, צמיגים) היה ונשאר הנהג, המשפיע העיקרי על יכולות רכבו.

image

נפגשנו בהר חורשן בבוקר יום שישי, היכרות קצרה ואנו נוסעים לשיעור תיאורטי הנמשך כשעתיים. סוקרים את כלי הרכב, את מערכות ההנעה והעברת הכוח, מפרטים את כללי הנהיגה הנכונה בשטח ובכללם את עקרונות הישיבה הנכונה, אחיזת ההגה, בלימה , עוברים על כל המתגים הרלוונטיים בסביבת הנהג ועוברים לחלק המעשי. החלק המעשי מתחיל במעבר מכשולים פשוטים מאוד, המהווים את השער למעבר מכשולים קשים יותר. שלב זה מאפשר למשתתפים לשנן את עקרונות הנהיגה הנכונה, להפנים ולתרגל אותם, ללא סכנה ולהתקדם לשלב הבא.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

השלב הבא הוא מעבר מכשול טרשי יותר קשה. העקרונות המאפשרים ניתוח דרך איכותי, זהים לכל סוגי המכשולים.

ניתוח נכון של הדרך ובחירת נתיב בהתאם, הופכת צליחת מכשולים הנחזים קשים בשלב ראשון לפשוטה, בטוחה ומהנה.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

משם לתרגול מערכת ה E.S.P. הקיימת בכל כלי הרכב החדשים, הפסקה קצרה ומעבר לטיפוס מעלה ארוך וטרשי מאוד.

image

דרור בפאג'רו ביקש לטפס את המעלה. ניתחנו את הדרך, בחרנו נתיב, תדריך קצר, הגעה לנקודת מוצא נכונה, שילוב תיבת העברה ליחס העברה נמוך ו... הנעילה האחורית לא עובדת.

מכיוון שבנוסף לנעילת דיפרנציאל אחורית, מצוייד הפאג'רו גם במערכת T.C. (בקרת אחיזה) משובחת, יש לו את הפוטנציאל לטפס את המעלה גם ללא נעילת הדיפרנציאל האחורית, אולם יש לנהוג בכלי הרכב בהתאם.

שתי דקות אחרי זה, ניצב הפאג'רו בראש המעלה מבלי קושי הסתובב וירד חזרה.

אחריו עלה הויגו וגם הוא ניצב ללא קושי קרוב לראש המעלה, ירידה זהירה ואנו עוברים לתרגול נוספים.

image

imageimageimageimage

image

תרגול שיפוע צד, מעבר סכין, קטע נוסף של נסיעת שבילים ואנו מסיימים את ההדרכה בנקודת ההתחלה.

בהדרכה ניתן היה לראות, איזו כברת דרך ארוכה עשו רכבי השטח במהלך השנים. מרכבי שטח קשוחים מרובי ברזלים ללא מערכות אלקטרוניות (כמו המגנום) ועד הויגו, הפאג'רו המאובזר והראב4 שעושה הכל לבד.

כולכם רכשתם רכבי שטח מצויינים. כל אחד לפי צרכיו, אופיו ובהתאם למטרותיו. בסוף ההדרכה רכשתם גם ידע חשוב בהפעלת כלי הרכב ובנהיגת שטח.

מקווה לפגוש את כולכם, בשבילי הארץ (אבל לא בשבת(.

בהצלחה.

טיפים לנהיגה בשטח טרשי וסיכום החומר הנלמד בהדרכה:

אינציקלושטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP מערכות ההנעה והבטיחות ברכב: דיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו שימוש בנעילת דיפרנציאל הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק טיפים לנהיגה בשטח : טיפ לטיפוס עלייה טיפ לירידה תלולה טיפ לשבילים המהירים טיפ שיפוע צד טיפ ציוד בשטח

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

לפרטים והרשמה להדרכת הנהיגה הבאה - הקליקו כאן יש לכם רכב שטח מסוג סוזוקי? ג'יפ? או סובארו? היכנסו לעמוד הראשי של ההדרכות ומשם לאחת מהדרכות המתאימות לכם לעמוד הראשי של ההדרכות - הקליקו כאן

תגובות

0 תגובות