שטח 4X4 > מסלולי טיול > בקעה ומדבר יהודה

מסלול: פשיטה מהמדבר - אל ההרודיון ומערת חריטון מתוך מדבר יהודה

מסלול טיול אתגרי וארוך על השבילים הפחות מוכרים של מדבר יהודה: מכביש 90 ליד ים המלח, לעבר פסגת ההרודיון ולמעמקי מערת חריטון שבגב הרי חברון, וחזרה מזרחה ללב השממה של מדבר יהודה עד למצוקי דרגות. המסלול משלב קטעי עבירות, שבילים מהירים, אתרי תיירות, בורות מים ושממת מדבר.

אבני דרך:

כביש 90, ים המלח, מצוקי דרגות, מצוק ההעתקים, נחל דרגה, זעתרה, ואדי אל קף, תצפית גנדי, כפר אלדד, מעלה רחבעם, נוקדים, חוות שדה בר, הרודיון, תקוע, מערת חריטון, מעלה עמוס, ואדי עבין, נחל חצצון, נחל תקוע, ואדי חלחול.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול על שבילים מסומנים בתחום שמורות הטבע בחלק המזרחי של מדבר יהודה ועל שבילים מסומנים פחות בחלק המערבי של מדבר יהודה על ספר המדבר.

המסלול בעבירות בינונית ומחייב רכב גבוה עם הילוך כוח.

יש לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.

לתחושת הביטחון מומלץ לטייל באזור זה כאשר יש לפחות כלי נשק אחד בשיירה.

אורכו של המסלול כ-80 ק''מ ואפשר לבצע אותם ברצף של 7 עד 10 שעות טיול, כולל טיפוס רגלי להרודיון וביקור קצר במערת חריטון.

המסלול עובר גם בשמורת טבע ואין לרדת מהשבילים המסומנים או הברורים בשטח.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

המסלול חוצה שטחי אש (פחות פעילים) של צה''ל ומומלץ לטיול בו רק בסופי שבוע.

שיטת הניווט

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו.

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 25 נקודות ציון ל-GPS הניתנות בדף האחרון של מסלול הטיול.

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .

הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.

שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך. יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.

מה עושים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.

באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.

שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

הכנת אמצעים למסלול

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים,

ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,

מצפן ומכשיר GPS,

מפות סימון שבילים 8 (צפון מדבר יהודה),

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון ליום טיול שלם.

קישור לטיפ שטח - רשימת ציוד לשטח

תחילת המסלול:

בצומת העלייה למצוקי דרגות שעל כביש 90, לצד המחסום הצה''לי על כביש 90.

כ-125 ק''מ ושעה וחצי נסיעה מתל אביב או כ-80 ק''מ ושעה נסיעה מערד.

נ.צ. 1 - צומת דרגות

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים מערבה ומטפסים על הכביש המפותל למעלה כ-400 מטרים, לגובה פני הים.

5.1 ק''מ צומת הכניסה למצוקי דרגות וסוף כביש האספלט.

נ.צ. 2 - מצוקי דרגות

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר לשביל הכבוש המסומן בירוק.

0.4 ק''מ צומת שבילים מסומנים בירוק ובאדום בו ממשיכים ישר ושמאלה על השביל הירוק.

1.2 ק''מ צומת מצפה נחל דרגה בו ממשיכים ישיר וימינה עם הירוק.

3.2 ק''מ בעיקול השביל הירוק, בערוץ נחל דרגה, צומת שבילים מסומנים בירוק ובכחול.

נ.צ. 3 - נחל דרגה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל המסומן בכחול המטפס לצד ובמעלה נחל דרגה.

לאורך השביל קטעי עבירות שונים , בהתאם לסחיפה של הדרך, הניתנים לעקיפה בתוך ערוץ הנחל.

1.5 ק''מ צומת שבילים כחול ושחור בו ממשיכים ישר ושמאלה עם השביל הכחול ובמעלה הנחל.

2.8 ק''מ צומת שבילים כחול ושחור בו ממשיכים שמאלה ולמעלה על השביל הכחול ההופך לדרך מדבר מהירה.

7.4 ק''מ מימין ובצמוד לשביל באר מים ולצידה שקתות מבוטנות.

8 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה עם השביל המסומן בכחול.

8.5 ק''מ צומת שבילים המסומנים בכחול ובירוק.

נ.צ. 4 - צומת כחול ירוק

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר עם השביל המסומן בכחול.

1.1 ק''מ עץ שיטה בודד משמאל לדרך.

1.7 ק''מ צומת המדבר - מפגש שבילים כחול (נחל דרגה) - אדום (בקעת הורקניה) - שחור (זעתרה).

נ.צ. 5 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר ושמאלה עם השביל המסומן בשחור.

2.2 ק''מ צומת שבילים גדול.

נ.צ. 6 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וישר לשביל לא מסומן, העוזב את נחל דרגה ומטפס מעלה לרכס הדרומי לזעתרה.

לאחר כמאה מטרים אפשר לראות משמאל ומעבר לערוץ - באר חדשה ומבוטנת.

1 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים למעלה וימינה.

1.1 ק''מ צומת שבילים על הרכס.

נ.צ. 7 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

המשך הדרך נראה ממול עם השביל המטפס על צלע ההר.

פונים שמאלה ודרומה ומיד לאחר כחמישים מטרים בשביל הראשון פונים ימינה ולמטה בערוץ.

0.1 ק''מ חוצים את הערוץ ועם השביל מטפסים ישר ומערבה לכיוון האוכף.

0.6 ק''מ באוכף, כשחוצים את קו פרשת המים, רואים מדרום את כפר אלדד ואת נוקדים במרכז, מימין ומוסתר ע''י הרכס - ההרודיון.

נ.צ. 8 - אוכף

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר על השביל היורד מהאוכף מערבה.

0.2 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה ולמטה.

0.3 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר, ימינה ולמטה לעבר השביל בחצי הגובה שעל הגבעה ממול.

בתחתית הירידה הקצרה ומימין לדרך באר מים ושוקת מסותת בסלע.

1.6 ק''מ חוצים את ערוץ ואדי אל קף ומטפסים מערבה. שימו לב כי יש לפנות חזק שמאלה ולעקוף את החריצים העמוקים שעל השביל, מומלץ לשלב להילוך כוח.

3.1 ק''מ צומת שבילים קטן על קו הרכס.

נ.צ. 9 - צומת קטן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל הצר לעבר הגגות של כפר אלדד.

יורדים לכיוון הצריפים / הקראוונים של מעלה רחבעם.

0.3 ק''מ צומת שבילים ברחבת כורכר לבנה.

פונים שמאלה, משלבים הילוך כוח ומטפסים לראש הגבעה עליה סוכת צל קטנה.

0.6 ק''מ תצפית גנדי בראש הגבעה העגולה.

מכאן אפשר לראות מזרחה את הרי אדום מעבר למדבר יהודה, צפונה את הכפר הבדואי הגדול זעתרה, את כיפת ההרודיון ולמרגלותיו את חוות שדה בר, דרומה את מדבר יהודה לכיוון ר'וג'ום א-נאקה, מערבה את גב ההר של חברון וגוש עציון, ולמרגלות התצפית ממערב את הבתים המאולתרים של מעלה רחבעם (הוקם בשנת 2001, מיד לאחר הרצח של השר גנדי - רחבעם זאבי), מעליו את כפר אלדד (ע''ש פרופ' ישראל אלדד ומקום ההתיישבות הראשוני של נוקדים), ואת הישוב הגדול נוקדים בראש הרכס.

נ.צ. 10 תצפית גנדי

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יורדים לרחבה הלבנה וממשיכים ישר חזרה לצומת השבילים של נ.צ. 9 על קו הרכס.

0.6 ק''מ צומת שבילים.

נ.צ. 9 - צומת קטן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה על השביל לאורך קו הרכס ומטפסים מעלה.

0.9 ק''מ ראש הכיפה שמעל כפר אלדד וממול כיפת ההרודיון.

2 ק''מ צומת T בגדר אבנים בו פונים שמאלה ומיד ימינה, בקצה מטע זיתים, לכיוון ההרודיון.

2.5 ק''מ חולפים על פני הכניסה לחוות שדה בר - כפר נוער חקלאי חינוכי הפועל במסגרת רשות חסות הנוער, ומשקם מידי שנה כ-70 בני נוער.

2.7 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ומקיפים את כיפת ההרודיון.

3.5 ק''מ לאחר שחולפים מעל אתר העתיקות מגיעים לכביש העלייה להרודיון בו פונים שמאלה ולמעלה לכיוון המחנה הצבאי.

4.2 ק''מ סוף הכביש בשער הכניסה לאתר ההרודיון (האתר מוכר כגן לאומי, שמור ע''י רשות הטבע והגנים והכניסה בתשלום).

המלך הורדוס, תחת שלטון הרומאים בארץ ישראל ולפני כ-2030 שנים, בנה כאן את ארמונו המפואר. למרגלות התל נבנתה עיר שלטון בה גרו פקידיו של המלך. התל שימש את היהודים במרד הגדול ברומאים (שנת 66 לספירה) ובמרד בר כוכבא שנת 132 לספירה) ולאחר מכן נזירים ביזנטים.

נ.צ. 11 - הרודיון

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יורדים מכביש הגישה לתל 0.6 ק''מ עד כיכר הרודיון, כאן פונים שמאלה לכביש הראשי 356 לכיוון תקוע.

1 ק''מ חולפים על צומת הכניסה לנוקדים ומשיכים על הכביש הראשי בכיוון מטה.

2.3 ק''מ צומת הכניסה ליישוב תקוע.

נ.צ. 12 - צומת תקוע

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומטפסים על הכביש לתקוע העברית.

1.1 ק''מ שער הכניסה לתקוע - ישוב קהילתי אשר הוקם בשנת 1976 כהיאחזות נח''ל. הישוב נקרא על שם היישוב התנ''כי של הנביא עמוס שיכול שמיקומו המקורי הוא מדרום מערב בכפר תקוע הערבי שבעברו היה כפר צלבני.

1.3 ק''מ כיכר בלב הישוב בה ממשיכים ישר (ביציאה השלישית).

1.5 ק''מ בצומת הראשון פונים ימינה ודרומה לרחוב אדירים.

1.6 ק''מ ירידה דרך המדרכה לשביל כורכר לבן (הסימון הכחול טרם נראה לעין).

נ.צ. 13 - שביל מעבר למדרכה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה, עוברים דרך המדרכה ויורדים על שביל הכורכר המסומן בכחול.

0.1 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר.

0.2 ק''מ צומת T בו פונים ימינה.

0.3 ק''מ צומת אספלט בו פונים שמאלה ולמטה עם כביש האספלט.

0.7 ק''מ מגרש חניה מעל נחל תקוע.

נ.צ. 14 - מגרש חניה

מאפסים מד אוץ

מערת חריטון

מכאן הולכים ברגל על השביל המסומן בשחור כ-7 דקות עד השביל המסומן ללא צבע, המטפס למדף סלע ולפתחת של מערת חריטון - על שמו של הנזיר חריטון.

אחת מהמערות הגדולות בישראל ברוחב של מאות מטרים עם עשרות מחילות ומפלסים שונים. כדאי להיכנס לאולמות הגדולים בכניסה למערה. המשך ההליכה במחילות מחייב פנסים וחבל - על מנת לדעת לחזור לפתח המערה החשוכה.

בהמשך השביל מערה נוספת ומעיין ששימש את תושבי המערות.

מערת חריטון

מערת חריטון

מערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטוןמערת חריטון

סרטון מצוין ממערת חריתון

מאפסים מד אוץ

חוזרים על הכביש והשביל כשלעומת שבאנו ליציאה מתקוע.

1.3 ק''מ שער הכניסה לתקוע.

2.5 ק''מ צומת תקוע על כביש 356.

נ.צ. 12 - צומת תקוע

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה על הכביש הראשי - 356 לכיוון מעלה עמוס ומקיפים את הישוב הערבי תקוע.

6.1 ק''מ צומת בכביש בו רואים משמאל והלאה כביש סלול חדש.

נ.צ. 15 - צומת בכביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכביש החדש לכיוון מעלה עמוס.

0.9 ק''מ כיכר בה פונים ימינה ביציאה הראשונה למעלה עמוס ונוסעים על כביש אספלט חדש וצר ששוליו מסומנים בצהוב.

4.4 ק''מ חולפים על פני הכניסה למעלה עמוס - ישוב חרדי על ספר המדבר.

4.8 ק''מ רחבה לבנה וקטנה משמאל לכביש.

נ.צ. 16 - ירידה לשטח

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לרחבה ובקצה המזרחי שלה מתחילה דרך טרשית על אדמת חמרה אדומה.

0.8 ק''מ צומת T של שבילים על אדמת חמרה חומה.

נ.צ. 17 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ולמטה על הדרך החומה.

0.2 ק''מ צומת בו פונים שמאלה וממשיכים על הדרך הראשית והמשובשת כל הדרך למטה.

1.6 ק''מ השביל מתחבר לנחל עבין.

נ.צ. 18 - נחל עבין

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יורדים על השביל בערוץ נחל עבין.

1.2 ק''מ באר מים ושוקת מבוטנים לצד הדרך ולאחריה משמאל מחפורת לבנה ומאחוריה בורות מים גדולים.

1.8 ק''מ בית קברות בדואי מצד שמאל של הדרך.

2.7 ק''מ קטע של שיפוע צד ובהמשך קצת קטעי עבירות שנוצרים בגלל זרימת הנחל. לא להתבייש לשלב להילוך כוח LOW ולהיעזר במכוון קרקעי.

2.9 ק''מ מחפורת לבנה גדולה מימין לשביל.

5.7 ק''מ צומת שבילים בנחל עם שביל המטפס שמאלה.

נ.צ. 19 - צומת בנחל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

השביל פונה שמאלה -צפונה ומטפס מעלה על השלוחות לאורך דרך טרשית לא הכי ברורה.

0.8 ק''מ בראש הגבעה מפגש עם שביל ברור יותר.

נ.צ. 20 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על השביל הברור ולאחר כ-20 מטרים שוב ימינה לשביל שעל קו פרשת המים (קו הרכס).

0.6 ק''מ צומת T עם שביל ברור ותעלה מפרידה.

נ.צ. 21 צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על השביל הטוב ועוברים דרך מאהל בדואי קבוע למחצה.

0.5 ק''מ פונים ימינה ומטפסים על השביל שעל הגבעה איתו נוסעים על קו הרכס עולים לתצפית יפה ויורדים למישור רחב.

1.5 ק''מ צומת שבילים בנקודה בה מצוינת תצפית במפה.

נ.צ. 22 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה על הדרך היורדת את המצוק למטה.

0.2 ק''מ צומת בו פונים ימינה ולמטה.

1.1 ק''מ חוצים ערוץ קטן.

2 ק''מ משמאל לדרך בור מים חדש, מלא מים בו ''חייבים לשטוף פנים''.

5.2 ק''מ צומת שבילים.

נ.צ. 23 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומזרחה על השביל.

1.2 ק''מ צומת T בו פוגשים את השביל המסומן בירוק של שמורת הטבע מצוק ההעתקים.

נ.צ. 24 - השביל הירוק

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה על השביל המסומן בירוק.

1.3 ק''מ חוצים את נחל דרגה.

2.2 ק''מ צומת בו פונים ימינה עם השביל הראשי.

3.8 ק''מ פוגשים את צומת השבילים המסומנים בירוק ובכחול - כאן התחלנו בנ.צ. 3.

נ.צ. 25 צומת ירוק כחול

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומזרחה על השביל הירוק לכיוון כביש 90.

3.2 ק''מ סוף השביל בכניסה למצוקי דרגות ומכאן על הכביש היורד מטה.

8.3 ק''מ מגיעים לצומת T ומחסום צבאי על כביש 90.

נ.צ. 1 - צומת דרגות

מאפסים מד אוץ

עד כאן 78.5 ק''מ מדודים של מסלול משולב שטח וכביש

ימינה על כביש 90 לכיוון עין גדי וערד.

שמאלה על כביש 90 לכיוון ירושלים ותל אביב.

להתראות בטיול הבא...

עד כאן 78.5 ק''מ מדודים של מסלול משולב שטח וכביש

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה

נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1109897

188683

2

1110843

187327

3

1112025

184696

4

1116734

181147

5

1117586

179773

6

1118140

177647

7

1118108

176673

8

1118099

176167

9

1117512

175124

10

1117109

174862

11

1119173

172900

12

1118788

171518

13

1117704

171940

14

1117225

172407

15

1114946

169817

16

1111134

171796

17

1110631

172334

18

1109946

173544

19

1107662

177865

20

1108339

177622

21

1108258

178116

22

1108848

178888

23

1109962

182680

24

1109666

183581

25

1112022

184696

קובץ TWL של מסלול הטיול להורדה למחשב ולמכשירי GPS

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד או עמוד ענן.


לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

	קובץ TWL של מסלול הטיול להורדה למחשב ולמכשירי GPS

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

מסלולי טיול נוספים במדבר יהודה

מסלול אתגרי במדבר יהודה - נחל פרצים עליון מהר קנאים למעלה יאיר ולמעלה זרון לרוג'ום א-נאקה - מדבר יהודה הקלאסי ספר המדבר - מעיינות בדרום המדבר נחל פרס שבדרום מדבר יהודה צפון מדבר יהודה מאלמוג עד רוג'ום א-נקה מהמרסבא למצוק ההעתקים תצפיות במדבר יהודה מערד דרך מעלה יאיר לים המלח חוצה מדבר יהודה הדרומי

הארמון של הורדוס בראש ההרודיון

הארמון של הורדוס בראש ההרודיוןהארמון של הורדוס בראש ההרודיון

תמונות מהרודיון (צילם: ידין דלויה)

תמונות מהרודיון (צילם: ידין דלויה)תמונות מהרודיון (צילם: ידין דלויה)תמונות מהרודיון (צילם: ידין דלויה)תמונות מהרודיון (צילם: ידין דלויה)תמונות מהרודיון (צילם: ידין דלויה)תמונות מהרודיון (צילם: ידין דלויה)תמונות מהרודיון (צילם: ידין דלויה)תמונות מהרודיון (צילם: ידין דלויה)

תמונה שצילם ישי שמידוב לכיוון ההרודיון (פברואר 2014)

תמונה שצילם ישי שמידוב לכיוון ההרודיון (פברואר 2014)תמונה שצילם ישי שמידוב לכיוון ההרודיון (פברואר 2014)

תמונה שצילם ישי שמידוב בירידה ממצפה גנדי (פברואר 2014)

תמונה שצילם ישי שמידוב בירידה ממצפה גנדי (פברואר 2014)תמונה שצילם ישי שמידוב בירידה ממצפה גנדי (פברואר 2014)

תגובות

25 תגובות

1

rloo

29 בנובמבר 2013 ב 16:14

קובץ ה TWL פגום

פגום

2

moshea

30 בנובמבר 2013 ב 22:27

לא ניתן לפתוח את קובץ המסלול

3

arkzuck

01 בדצמבר 2013 ב 01:07

מסלול טיול בפשיטה למדבר

4

Ogash Ofer

01 בדצמבר 2013 ב 06:29

קובץ ה TWL פגום

rloo כתב/ה:
"פגום"
בדקתי והקובץ תקין וגם יורד בצורה תקינה בדפדפנים השונים ואף נפתח כייאות בתוכנת נביגייד. שימו לב שאי אפשר לפתוח ישר את הקובץ מתוך האתר לתוכנת נביגייד! אלא יש לשמור אותו קודם במקום ידוע ורק אז מתוך התוכנה לבצע ''טען''. בדפדפן כמו כרום שמירת הקובץ במקום ידוע היא דרך מקש ימני בעכבר.

5

m_i_k_1

02 בדצמבר 2013 ב 12:32

מסלול טיול: פשיטה מהמדבר - אל ההרודיון ומערת חריטון מתוך מדבר יהודה


האם המסלול עביר וניתן לבצע אותו היום?

6

Ogash Ofer

03 בדצמבר 2013 ב 19:32

מסלול טיול: פשיטה מהמדבר - אל ההרודיון ומערת חריטון מתוך מדבר יהודה

m_i_k_1 כתב/ה:
"
האם המסלול עביר וניתן לבצע אותו היום?
"
המסלול נכתב לפני כחודשיים וככול הנראה פתוח גם כיום.... סע וספר לנו איך היה?

7

מדר זיו

11 בדצמבר 2013 ב 07:47

שטפונות במסלול

כדי לראות שטפונות ולא להסתכן ,נראה לי לעשות את החלק השני של המסלול מההרודיון וחזרה.אני צודק?

8

Ogash Ofer

11 בדצמבר 2013 ב 11:10

שטפונות במסלול

מדר זיו כתב/ה:
" כדי לראות שטפונות ולא להסתכן ,נראה לי לעשות את החלק השני של המסלול מההרודיון וחזרה.אני צודק? "
תמיד כדאי לבוא מהחלק הגבוה (הורדיון) עם אפשרות לחלץ לאחור ולחזור לגבוה

9

אורח/ת

19 בדצמבר 2013 ב 21:44

רוצה לעשות רק את הטיפוס מדרגה להרודיון

על המפה זו נראית דרך לא מאוד מסובכת.
1. האם יש אתגרים כלשהם בדרך למעלה מדרגה להרודיון
2. אם אני צריך לוותר על אחד הצדדים על איזה לוותר? (76 ק"מ ביום אחד נראה לי הרבה)
תודה

10

Ogash Ofer

19 בדצמבר 2013 ב 22:50

רוצה לעשות רק את הטיפוס מדרגה להרודיון

אורח/ת כתב/ה:
"על המפה זו נראית דרך לא מאוד מסובכת.
1. האם יש אתגרים כלשהם בדרך למעלה מדרגה להרודיון
2. אם אני צריך לוותר על אחד הצדדים על איזה לוותר? (76 קמ ביום אחד נראה לי הרבה)
תודה"
שני הצדדים יפים. אבל הירידה מההר למטה לכיוון נחל דרגה מיוחדת יותר ועוברת בשבילים שוממים. אין אתגרי עבירות מיוחדים בטיפוס מדרגה להורדיון.

11

benzeev7

20 בינואר 2014 ב 22:46

מתכנן לעשות את המסלול עם טרקטרונים

1)איפה הכי רצוי להשאיר את הרכבים והעגלות ליד המחסום?או בכפר נופש?
2)האם קימות בעיות בטחוניות באיזור המעקף של תקוע הערבית ובכלל במעברים של מאהלי הבדואים ?
תודה

12

Ogash Ofer

21 בינואר 2014 ב 06:22

מתכנן לעשות את המסלול עם טרקטרונים

benzeev7 כתב/ה:
"1)איפה הכי רצוי להשאיר את הרכבים והעגלות ליד המחסום?או בכפר נופש?
2)האם קימות בעיות בטחוניות באיזור המעקף של תקוע הערבית ובכלל במעברים של מאהלי הבדואים ?
תודה"
ממליץ לך להשאיר את כלי הרכב והעגלות בכניסה לדרגות והכי טוב מעבר לשער בתוך הכפר.  אין בעייה במעבר בין מאהלים של בדואים לאורך הדרך.  הדבר היחיד שיכול להיות מעט מסוכן הוא הכביש. זה כביש שנוסעים בו מהר ופחות נעים לרכוב עליו עם טרקטורון.  אבל אם אתם יותר מטרקטורון אחד, סעו יחד לא במהירות מאוד גבוהה ויהיה לכם נוח ובטוח יותר.  

13

Ogash Ofer

23 במרץ 2014 ב 22:16

תמונות מהארמון ומהמחילות של הרודיון

הוספתי תמונות מהארמון של המלך הורדוס שבפסגת ההורדיון (שנת 40 לפני הספירה) ותמונות מהמחילות ובורות המים ששימשו את היהודים במרד הגדול ברומאים (שנת 66 לספירה) ובמרד בר כוכבא (שנת 132 לספירה).

14

Ogash Ofer

12 באפריל 2014 ב 18:58

נוספו של תמונות של ישי שמידוב מהמסלול

צולמו בסוף פברואר 2014

15

Ogash Ofer

15 באפריל 2014 ב 11:14

סרטון ממערת חריתון נוסף בדף 3

מומלץ!

16

drje

17 באפריל 2014 ב 17:51

האם ניסן פאת׳פינדר יכול לעשות את המסלול?

17

Ogash Ofer

17 באפריל 2014 ב 22:34

האם ניסן פאת׳פינדר יכול לעשות את המסלול?

drje כתב/ה:
""
אכן יכול. בקלילות ובנוחות.

18

alonst

25 באפריל 2014 ב 21:19

ומההיבט הבטחוני ?

עובר בשטחים "מעניינים" - הנחיות מיוחדות ?

19

Ogash Ofer

26 באפריל 2014 ב 12:18

ההיבט הביטחוני במסלול פשיטה מהמדבר

alonst כתב/ה:
"עובר בשטחים מעניינים - הנחיות מיוחדות ?"
הטיול מטפס במדבר יהודה לעבר הורדיון ויורד חזרה לכיוון מצוקי דרגות. הקטע המדברי שומם באופן יחסי, אבל כמובן מחייב תשומת לב (כמו כל מקום אחר בארץ). באמצע יש קטע כביש העובר גם לצד כפרים פלסטינאים, כביש עליו נוסעים התושבים הישראלים של ישובי ההר כל יום וכול הזמן. ממליץ על תנועה בשני כלי רכב לפחות (זה טוב גם לשטח) וחוזר על המלצתי בגוף הכתבה: לתחושת הביטחון מומלץ לטייל באזור זה כאשר יש לפחות כלי נשק אחד בשיירה. 

20

xshalev

12 במאי 2014 ב 08:47

21

assafjer

08 בספטמבר 2014 ב 19:15

עופר,מה לגבי טיול לילה ?

חשבנו להתחיל בשישי ערב,לישון איפשהו בשטח ולהמשיך למחרת עד הסוף.

22

Ogash Ofer

13 בספטמבר 2014 ב 15:19

עופר,מה לגבי טיול לילה ?

assafjer כתב/ה:
"חשבנו להתחיל בשישי ערב,לישון איפשהו בשטח ולהמשיך למחרת עד הסוף."
הכי פשוט לישון בתחילת המסלול בצוקי דרגות או בחניון הלילה שממערב למקום ולהתחיל לטייל בבוקר.

23

rogel-y

19 באוקטובר 2014 ב 21:37

האם המסלול עביר לטריוס ?

24

Ogash Ofer

19 באוקטובר 2014 ב 22:06

האם המסלול עביר לטריוס ?

rogel-y כתב/ה:
""
לנהג מיומן בנהיגת שטח ועם הטריוס בשטח וכשיש עוד רכב בשיירה שיכול לעזור, רק אם צריך - אז כן! טריוס יכול לעבור את המסלול, ואפילו ללא בעיות מיוחדות.

25

אורח/ת

14 במרץ 2015 ב 20:00

מתכוון לבצע המסלול בפסח מספר שאלות

היה עופר, מה מצבו של מסלול זה היום? האם ישנן אילו בעיות מיוחדות?
אם אני נכנס עם תשעה רכבים האם אני צפוי להתקבל באיזו שהיא בעיה של זמנים?