שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים: מאזדה MAZDA CX-5 4X4

גרסת ה-4X4 של מאזדה CX-5 מקבלת מנוע 2.5 ליטר - והצדקה

 

בשקט-בשקט

 

 

ה-CX-5, רכב הפנאי של מאזדה, עבר עדכון קל ביחידות ההנעה.

גרסת ההנעה הקדמית קיבלה את יחידת ההנעה של המאזדה 6 – כמעט זהה לקודמת, אבל השינויים הקלים יוצרים עבודה שוטפת וזריזה יותר.

מבחן השוואתי בגרסת הנעה קדמית - מאזדה CX-5 בדגם הקודם מול הניסאן קשקאי 

גרסת ההנעה הכפולה קיבלה את מנוע ה-2.5 ליטר, שגם אותו כבר פגשנו ב-6, ושתיהן קיבלו מערכות עצור-סע. 

מבחן דרכים לגרסה הקודמת של מאזדה CX-5 בדגם ההנעה הכפולה

 

הבדל הכוח מורגש בהחלט

 

 

קיבלנו למבחן גרסת הנעה כפולה ברמת האבזור הגבוהה (2.5 ליטר במחיר של:  216,000 ש''ח) עם ריפודי עור בהירים שתורמים לאווירה בתא, אבל הדשבורד עדיין שחור מדי לטעמנו. אבל ה-CX-5 הוא כבר דגם ומוכר (מבחן דרכים), כך שנדלג על שלב ההכרות ונעבור ישר לעיקר.

מנוע ה-2.5 ליטר מספק 33 כ''ס ו-5.3 קג''מ יותר ממנוע ה-2.0 ליטר, והבדל הכח מורגש בהחלט. המכונית מאיצה יפה ובקלות (שיפור של 1.3 שניות ל-100 קמ''ש) והמנוע מראה חיבה לסל''ד גבוה.

התיבה המוכרת מעט ישנונית ומעודדת נהיגה רגועה, אבל אם תבקשו ותלחצו יפה על הדוושה, היא תענה לבקשה והתוצאה זריזה בהחלט. צריכת הדלק בשיוט עומדת על כ-14 ק''מ/ליטר, ובסה''כ בימי המבחן הזריזים נרשמו 10.3 ק''מ/ליטר – נתון נאה למדי בהתחשב בתנאי הנהיגה.

בעיר מערכת העצור-סע עוזרת לחסוך דלק, אבל גם מנתקת את המזגן. מזל שהיא ניתנת לביטול.

 

ה-CX-5 לא באמת מכוונת לשטח....

 

 

הנהג נהנה מתוספת הסוסים גם בכביש המפותל, שם הוא עוזר לנהג להנות מההתנהגות הטובה של ה-CX-5 שנעזרת בהגה עם משקל נכון.

הבלמים, לעומת זאת, הרשימו פחות עם התעייפות מורגשת בירידה בכביש הררי ודעיכה ביכולת הבלימה.

נוחות הנסיעה סבירה בהתחשב במידת הצמיגים, 225/55-19, כאשר מחוץ לעיר מרגישים את השיבושים הקטנים (ומעט רעשי כביש) אבל עדיין הנסיעה נעימה. בעיר היא מעט נוקשה, ומתקשה על שיבושים גדולים, אבל עדיין נעימה בסך הכל.
חשוב להבהיר שלמרות ההנעה הכפולה, ה-CX-5 לא באמת מכוונת לשטח. נכון, יש להנעה הכפולה יתרון במשטחים דלי אחיזה, אבל זוויות המרכב מגבילות כל יומרה מעבר לכך. אפשר לעשות טיול שבילים רגוע, אבל שביל משובש באמת ינער את הנוסעים ועל שטח טכני יותר אין מה לדבר. 

 

אפשרות טובה יותר בגרסת 4X4

 

 

גרסת ההנעה הכפולה עם מנוע ה-2.0 ליטר היתה מיותרת למדי – יותר מדי תוספת שקלים למעט מדי תוספת יכולת.

גרסת ה-2.5 ליטר כבר מציעה תוספת יכולת משמעותית יותר – אך פער המחיר (23,500 ש''ח, לגרסאות אבזור מקבילות) עדיין משמעותי מאוד.

אם אתם חובבי סוסים – למרות שגם גרסת ה-2.0 ליטר בעלת ביצועים מספקים – יש בה הגיון. כך או כך, אין ספק שגרסת ה-2.5 ליטר הופכת את גרסת ההנעה הכפולה של ה-CX-5 למעניינת יותר מבעבר.

מאזדה CX-5 נפח מנוע 2.5 ליטר בהנעה 4x4

 

 

מנוע: בנזין, 4 צילנדרים, רוחבי, 2488 סמ''ק, 16 שסתומים

הספק/סל''ד: 188 כ''ס/5,700

מומנט/סל''ד: 25.5 קג''מ/3,250

תמסורת: הנעה כפולה ,אוטומטית, 6 הילוכים

בסיס גלגלים/צמיגים: 270 ס''מ/225/55-19

אxרxג: 455.5x184x167 ס''מ

משקל/תא מטען: 1615 ק''ג/ 403 ליטר

מהירות מרבית: (יצרן)/0-100 187 קמ''ש/9.9 שניות

מחיר: 190,000 ש''ח (רכב מבחן 217,000 ש''ח)

תגובות

4 תגובות

1

ברוך7

26 בנובמבר 2013 ב 10:45

מרווח גחון ?

מדוע אינכם מציינים נתון של מרווח גחון ?

2

Ogash Ofer

26 בנובמבר 2013 ב 11:06

מרווח גחון ?

ברוך7 כתב/ה:
"מדוע אינכם מציינים נתון של מרווח גחון ?"
אתה צודק! מרווח גחון: 21 ס''מ. זווית גישה: 18.6 מעלות. זווית נטישה: 24.4 מעלות.

3

אורח/ת - אורלי

28 במאי 2018 ב 23:55

"הבלמים, לעומת זאת, הרשימו פחות עם התעייפות מורגשת בירידה בכביש הררי ודעיכה ביכולת הבלימה."
למה הכוונה?
האם המשמעות היא שיש סיכון אם נוסעים בירידה תלולה?

4

Ogash Ofer

29 במאי 2018 ב 05:28

מבחן דרכים מתבצע בשימוש מסיבי שמגיע לפעמים לקצה של מעטפת הביצועים של כלי הרכב.
בנסיעה רגילה ובטח בשימוש נמוך בתיבת ההילוכים כדי להאט את כלי הרכב בירידות לא תהיה כל בעיה עם הבלמים.