שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2014: מי נגד מי

השנה חלו לא מעט תזוזות של רוכבים ונהגים בין הקבוצות המשתתפות בראלי, שעשויות להשפיע על זהות המנצחים

בעת שאתם קוראים שורות אלו, האונייה שמובילה את כלי הרכב של המשתתפים מאירופה עושה את דרכה לחופי ארגנטינה. כשתגיע, יסיימו קרוב ל-475 צוותים את ההכנות האחרונות לראלי, שיוזנק לדרכו  ב-5.1.2014 ויסתיים לאחר שבועיים, ב-18 בינואר.

השנה חלו כמה תזוזות משמעותיות של רוכבים ונהגים מקבוצה לקבוצה, ננסה להתחקות אחר אלו שיכולות להשפיע על זהותם של המנצחים בתום התחרות.

אופנועים

קרוב ל-200 אופנוענים יזנקו השנה, כשקבוצת ק.ט.מ, ששלטה ללא עוררין בראלי בשנים האחרונות, תזכה לתחרות קשה מצד ימאהה, אותה יוביל סיריל דפרה שניצח בראלי של השנה שעברה במדי ק.ט.מ... את הקבוצה האוסטרית ימשיך להוביל מארק קומה, שלצידו רובנס פרייה, צ'לקו לופז ודיוויד קסטיו. קבוצה נוספת שלוטשת עין לפסגה היא הונדה, שצברה אבק וניסיון בשנה שעברה ומעמידה נבחרת חזקה עם הלדר רודריגז, פאולו קונקלבס והכוכב העולה חואן ברדה.

טרקטורונים

מרקוס פטרונלי ירצה בוודאי לשחזר את ההצלחה שלו מהשנה שעברה, רכוב על טרקטורון הימאהה שלו. מתוך כ-100 רוכבים שיתחרו השנה יש בודדים שיכולים לתת פייט לרוכב מארגנטינה, ביניהם רפאל סוניק מפולניה. מתחרה חזק אחר, יוסף מצ'צק מצ'כיה, עשה השנה הסבה וינהג בבאגי שמספרו 379. ואי אפשר בלי קמליה ליפרוטי, האשה המתמידה והמצליחה ביותר בדקאר בשנים האחרונות.

מכוניות

כאן קרו השינויים המעניינים ביותר, וצפוי להתפתח קרב מרתק בין כמה קבוצות חזקות. הראשונה שבהן היא כמובן X-Raid, אותה ייצגו בראלי לא פחות מ-12 כלי רכב מתוצרת ב.מ.וו. את רשימת הנהגים שלה מוביל גם השנה סטפן פטרהנסל, שלצידו נאני רומה, כריסטוף הולוצ'יץ ורכש חדש-ישן – נאסר אל-עטייה. שותפו לצוות של אל-עטייה בשנה שעברה, קרלוס סאיינז, יתחרה השנה עם באגי של קבוצת  SMG ורובי גורדון יגיע עם האמר חדש, קטן יותר מהקודם אך לא פחות חזק. בהאמר השני של הקבוצה ינהג בי.ג'יי באלדווין, מנצח הבאחה 1000 האחרון. ולא נשכח את ג'יניאל דה-ויליה עם טנדר הטויוטה שהולך ומשתבח ותהיה גם קבוצה חדשה של חברת פורד.

משאיות

כאן כבר יש פחות הפתעות, כשהתחרות צפויה כרגיל בין קבוצת קאמאז לקבוצת דה-רוי. את הקבוצה הרוסית תוביל השלישייה שתפשה בשנה שעברה את המקומות 1-2-3 – אדוארד ניקולייב, ארייט מרדיב ואנדריי קרגינוב. ג'ררד דה-רוי יוביל את קבוצתו, כשבמשאית השנייה ינהג הנס סטייסי. סביר להניח שהמנצח השנה יהיה אחד מהשמות שהוזכרו כאן, אך יכולות להיות הפתעות מצידו של אלס לופריאס  עם הטטרה ואולי גם מצד קבוצת ג'ינאף.  

סיכום דקאר 2013

סרטון וידאו נחמד של חברת רד-בול לקראת הדקאר

תגובות

0 תגובות