שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי ספרינט ערד 2.0

קחו הפקה מעולה, מסלול מהיר ומאתגר, משתתפים רעבים ללחוץ על הדוושה וקהל חם ואוהב ותקבלו מתכון מוצלח ובדוק לאירוע מוטורי מוצלח. אליפות ישראל במירוצי ראלי ספרינט ערד 2013

אליפות ישראל במירוצי ראלי ספרינט ערכה כבר ביקור בערד בשנה שעברה וכל מי שהיה אז באירוע חזר הביתה מרוצה עד לב השמיים. התצוגה המוטורית התחרותית הייתה מוצלחת, האזור שנבחר התאים למטרה ואפילו הקהל המקומי בתוספת כמה עשרות חולי ספורט מוטורי מהצפון לא אכזב והגיע במספרים שלא היו מביישים אירוע ספורטיבי אחר במרכז הארץ. הזיכרון של אותו ראלי ספרינט עדיין טרי בראשי ומכאן שהציפיות לאירוע דומה היו גבוהות. עוד לפני שאנסה לתאר את התחרות הנפלאה שהתרחשה במסלול, אפתח ואומר כי גרסת 2013 של ראלי ספרינט ערד, הייתה טובה יותר מקודמתה ולכן בחרתי לקראת לראלי הזה ערד 2.0 בהשראת הגרסאות החדישות של כל דבר בתקופתנו.

פרי המאמץ הכביר של חברת ההפקה ''מסלולים'' בניצוחו של בוריס סטארוסלסקי ומישל גדז' שטרח כדרכו בהכשרת וסימון המסלול, נגלה לעיני המשתתפים והקהל הגדול שהגיע כבר בבוקר התחרות. השניים הקריבו ימים כלילות בעבודתם והפשילו שרוולים מבוקר ועד נר ראשון של חנוכה (וגם נר שני) ומעבר לכך, שניהם הקריבו את ההשתתפות בתחרות לטובת הפקה מוצלחת של האירוע ומגיעות לשניים כל המחמאות על כך.

מתחם הכינוס של המכוניות הלך והתמלא כבר בשעה שבע בבוקר. רשימת המשתתפים כללה 24 נהגים בארבע קטגוריות שונות כאשר שלוש קטגוריות היו למכוניות ואחת עבור הרייזר פולריס שבו נהגו לסירוגין אבישי חסידי ושחף מזרחי. למרות שגם הפעם כיכבו באירוע נהגי הראלי קרוס המיתולוגיים מימי אשקלון באמצע שנות השמונים כמו ניר בן ארי, רמי שוכטוביץ', אהוד לביא טוני בורשטיין וניר ירון שניווט עבור הבן שלו בתחרות הזו, אפשר היה לראות משתתפים חדשים, צעירים ותוססים לצד הדור הבא של הנהגים והנווטים שצמח כאן בעשר השנים האחרונות.

מיד בתום התדריך המסורתי, המשתתפים הסתדרו בשיירה אחת ארוכה מאחורי הרכב המוביל שהעביר אותם במסלול שאורכו היה כשני קילומטרים וחצי שכלל הפעם גם קטע אספלט באורך כולל של 700 מטר. נקודות המעבר מהאספלט לכורכר המאובק עלול היה להיות בעייתי וחייב את הנהגים להפגין רמת שליטה גבוהה ברכב מבלי לאבד את האחיזה ובעקבות זאת גם זמן יקר מפז.

בדיוק בשעה 09:30 בבוקר החל קהל גדול להתאסף בשטח התצפית על התחרות וכל משתתף יצא לשלושה מקצי אימון, כל מקצה לאורך שתי הקפות. היו כאלה שלחצו חזק מיד בהחלה למרות שהזמנים לא היו רשמיים ואותתו על העתיד לבוא בהמשך היום, והיו כאלה שהעדיפו להקריב את המהירות באימון לטובת לימוד המסלול וגם שמירה על המכונית שמא תתרחש תקלה בלתי צפויה בזמן התחרות עצמה. זמני הביניים הלכו והתקצצו ומדקה ו-45 שניות לכיוון דקה וחצי. שלב האימונים עבר בהצלחה וביעילות והתחרות החלה כשעמדת הפודיום קורצת למשתתפים ופרס בשווי 1000 שקלים מתנת צמיגי Maxiss  לכל מנצח.

קטגוריה 2X4

שישה משתתפים לקחו חלק בקטגוריה הצבעונית והיפה שבה המכוניות ממש דומות בצורתן ובתכונותיהן למכוניות הרגילות שאנחנו מכירים מכבישי הארץ אם כי בשיפורי בטיחות מקסימאליים ובתוספות קטנות לרבות צמיגים מתאימים לשטח. אלון חליווה ודובי מילר בפיז'ו 106 היו המהירים מכולם תוך שיפור בזמני ההקפה בכל מקצה ועצרו את השעון על 2:52 דקות וזכו בבכורה. ניצחון שלישי לאלון כנהג שיבטיח לו את תואר האליפות. במקום השני סיים עופר ''קרייזי'' שוורץ שהפגין נהיגה נועזת במיוחד ועצר את השעון על תוצאה של 2:57 בהקפה השלישית בפיז'ו 106 הכחולה שלו. שוורץ יכול היה לשפר את התוצאה ולקרא תיגר על המנצחים אלמלא סבסוב של המכונית בהקפה הכי מהירה שלו שעלתה לו בכמה שניות יקרות. המקום השלישי בפודיום היה של ניצן לוי בסיטרואן AX המיתולוגית שלו. ניצן שיפר אף הוא את התוצאות בכל הקפה ועצר את השעון על 2:58 דקות, במרחק קטן בלבד מהמדרגה השנייה בפודיום.

קטגוריה WRX CUP

שני משתתפים נרשמו לקטגוריה הזו שבה המכוניות הן מהמרשימות שבאליפות, דגמי סובארו WRXרמי גדיר שניצח בפעם הקודמת, לא התקשה גם הפעם לקחת את הגביע הגדול ולצעוד צעד חשוב לזכייה באליפות. היריב של רמי היה גבריאל בוזגלו, חניכו של גידי קרונין שגם ניווט עבורו בתחרות הזו. עבור בוזגלו הייתה זו התחרות האמתית הראשונה בחייו וההתרגשות ניכרה בתחילת הדרך. חרף התקלה במכונית ואיבוד מגדש הטורבו, השניים התייצבו על קו הזינוק פעם אחר פעם ובוזגלו הפגיון נהיגה רהוטה וטובה וניכר כי רק הניסיון חסר לו.

קטגוריה RZR

גם בקטגוריה הזו התמודדו שני מתחרים. אבישי חסידי במירוץ הבכורה שלו מול שחף מזרחי שכבר צבר באמתחתו מירוצים רבים אם כי בתחילת הדרך במכוניות ראלי ולא עם כלי שטח מדבריים כדוגמת ה-RZR.אבישי חסיד יצא ראשון לדרך ולמרות שהתוצאות שלו לא היוו איום על אלה של שחף מזרחי, ניכר היה כי גם הוא משאיר את ההתרגשות מאחור וצובר ביטחון שמאפשר לו להעלות את הקצב בכל הקפה. מזרחיזכה במקום הראשון ובפרס ואילו אבישי חסיד ערך טבילת אש טובה שתכין אותו לתחרויות הבאות.

קטגוריה 4X4

כמו בכל אירוע ראלי, כך גם הפעם. מכוניות המירוץ בעלות ההנעה הקבועה לכל ארבעת הגלגלים והמנועים עתירי הכוח והמומנט היו הכוכבות של האירוע. תשעה משתתפים נרשמו לתחרות בקטגוריה היוקרתית וגם כאן בין הנהגים הוותיקים מצאנו שמות שתופסים את מרכז הבמה פעם אחר פעם לצד מות חדשים. המכונית הפופולארית מבין כח הדגמים היא כמובן הסובארו אימפרזה אך בין כל דגמי הסובארו, בלטה המיצובישי איבולושן 6 של רמי שוכטוביץ', נהג המירוצים המעוטר מנס ציונה שהפגין בדרכו רמת נהיגה מדהימה תוך הפגנת מקצוענות גבוהה מהסוג שבו נתקלים רק באירועים גדולים בקנה מידה עולמי. במהלך הקפות האימונים, רמי לא היה המהיר מכולם. הוא התמיד בלימוד המסלול וצרב בזיכרונו כל אבן וסלע קטן. 


שוכטוביץ' היה האחרון שעלה למסלול בכל מקצה וקיבל את הנתיב נקי ומהיר בכל פעם מחדש והתוצאות היו בהתאם. חרף ניסיונותיהם של מתחריו לשפר את הזמנים בצורה משמעותית, הגיב שוכטוביץ' בהקפה מהירה יותר משלו ובכך חרץ את תוצאת המירוץ וניצח עם זמן מדהים של 2:43 דקות שלא הותיר סיכוי לאחרים. המקום השני בפודיום היה של נדב וניר ירון. אותו ניר ירון מימי אשקלון לפני 30 שנה שחזר הפעם כנווט עבור בנו נדב שעושה את צעדיו הראשונים בתחום והראה כישרון נפלא מאחורי ההגה. השניים סיימו עם תוצאה של 2:46 דק'. ואילו במקום השלישי סיימו קובי כהן ושי אסרף עם תוצאה קרובה לזו של המקום השני בהבדל של עשיריות שנייה בלבד. חרף העובדה שקובי סיים שלישי, הוא שומר על המקום הראשון באליפות בתקווה כי שני המירוצים האחרונים בסוף דצמבר באילת יבטיחו לו את התואר אלוף ישראל בראלי ספרינט 2012/13.

עיריית ערד, הרשות לנהיגה ספורטיבית, חברת מסלולים, התאחדות הראלי ספרינט ומשטרת ישראל יצרו כאן יחד אירוע מסודר להפליא שבו הקהל זכה להנות ממירוץ מצוין שזרם ללא תקלות וללא השהיות לכל אורך הדרך. הזינוק היה ב-09:30 בבוקר וטקס הסיום נערך כבר בשעה 13:30 ועל כך ראויים כולם לכל השבחים. ניפגש באילת. 

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

01 בדצמבר 2013 ב 17:49

כתבה מעולה!

2

אורח/ת

02 בדצמבר 2013 ב 09:10

כיף שתרבות הנהיגה בארץ מתפתחת..