שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

האריות בממלכה ההאשמית של ירדן, דצמבר 2013

חבורת המתנדבים של מועדון ליינס יצאו לטיול ג'יפים במדבר הדרומי של ירדן. לחלק מהמשתתפים זהו טיול הג'יפים הראשון ולחלק ניסיון בטיולי שטח.
חלק מהרכבים ג'יפ קשוחים (תרתי משמע!) וחלקם רכבי שטח רכים. בקיצור חבורה גדולה ומגוונת - היה מעניין ומאתגר!

צילומים: דודה מרים, ימי טרסי ועופר אוגש.
הדריך: עופר אוגש

במדבר הדרומי של הממלכה ההאשמית של ירדן

במדבר הדרומי של הממלכה ההאשמית של ירדןבמדבר הדרומי של הממלכה ההאשמית של ירדן

היום הראשון - ממעבר הגבול אל עקבה ואל המדבר הדרומי

זוגות - זוגות התאספנו במעבר הגבול ערבה. לאחר כשעה בחלק הישראלי של הגבול התגבשנו לקבוצה גדולה ויחד עברנו למעבר הגבול בירדן לעוד שעתיים של ביקורת גבולות, החלפת מספרי רישוי לג'יפים ועוד חותמת אחת ועוד אחת לסיום... בעקבה כולם בתפילת יום שישי ואנו מצפינים וטפסים על דרך המלך בין סלעי הגרנית לארוחת צהרים ולמדבר הדרומי בואכה ואדי רם. דיונות, שבילים מהירים, ק'עות שטוחות (מליחות) ועוד דיונות וקצת שקיעות ותקיעות ''על הסכינים''. קפה ותה בלב המדבר לעת ערב וכשהקור והחשיכה משתלטים אנו נוסעים לעבר המאהל. למרות שרק 6 בערב (שעון ישראל) נראה כי אנו באמצע הלילה - במיוחד שאיך שהגענו למאהל כבה הגנרטור. האור חוזר, פלאפל חם וחומוס מהכפר השכן וגם ארוחת ערב חמה שלאחריה זוגות-זוגות נעלמים לשנת לילה טובה באוהלים.

על הדיונות של המדבר הדרומי

על הדיונות של המדבר הדרומיעל הדיונות של המדבר הדרומי

היום השני - הרבה מדבר ביום אחד

הבוקר הקפוא מתחיל להתחמם ולאחר ארוחת בוקר אנו נפרדים מהמאהל ויוצאים בנסיעת שטח לעבר שער השמורה של וואדי ראם. למרגלות 7 עמודי החוכמה של לורנס איש ערב אנו נכנסים לשמורה בין ג'בל ראם לג'בל אום-עשרין. ציורי קיר מיוחדים בלב הנקיק של החאז'עלי, טיפוס למעיין של עין אל קאטר ואז זה התחיל... פנצ'ר ראשון בלב המדבר (שזה בעצם פנצ'ר חוזר מיום האתמול באותו הצמיג) תיקון וממשיכים הלאה... שבילי חול מהירים בלב המדבר ומעברי דיונות למרגלות מצוקי סלע אדירים של אבן חול נובית ואז שני צמיגים קרועים ברכב אחד! השארנו את הרכב על ''בלוקים'' (שני ג'קים למען הדיוק) ויצאנו לאכול צהרים במאהל - מאטפונה היישר מהאדמה עם עוף וכבש ולאחר מכן בדייסה תיקנו את הצמיגים הקרועים, לייתר דיוק אלתרנו עם תלאים ופנימיות שלא בגודל המתאים - אבל זה מה יש! רוב הקבוצה ''דוהרת'' לקשתות וחלקנו חוזרים לרכב שהשארנו בלב השמורה  (זוכרים את הרכב ''על הבלוקים''...). מרכיבים את הצמיגים המתוקנים ויוצאים בנסיעה זהירה ומהירה לעבר הקשתות של חרז'ה. כמעט עם חושך הגענו לתמונת הנצחון בקשת הקטנה של חרז'ה ומיד לאחריה חוברים לשאר הקבוצה מתחת לקשת הגדולה בזמן שהשמש שוקעת מעבר למדבר. לוואדי מוסא - פטרה הגענו עם ערב - מלון, ארוחת ערב, מקלחת חמה וקדימה לישון.

"המהירים" שהם רב הקבוצה בקשת הקטנה של חרז'ה

ותמונות "המנצחים" בקשת הקטנה של חרז'ה

ותמונות "המנצחים" בקשת הקטנה של חרז'הותמונות

בוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראם

בוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראםבוקר של אתרי תיירות בתוך וואדי ראם

אחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתות

אחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתותאחר צהרים של תיקוני תקרים עד הקשתות

הו... הסלע האדום!

הו... הסלע האדום!הו... הסלע האדום!

היום השלישי - פטרה וואדי חסה הזורם

הבוקר מתחיל בקסם של פטרה - ירידה בנקיק עד האוצר של הסלע האדום ועד האמפיתאטרון הרומי. חלק מהקבוצה חוזרת בנקיק וחלק מטפסת ע''ג חמורים לכפר ביידה. על דרך הבשמים אנו יורדים בוואדי נמלה לתצפית על הערבה הירדנית והישראלית. נסענו צפונה על כביש הערבה הירדני לים המלח. בכפר צפי נכנסו לתוך הזרימה של וואדי חסה. השפרצות של מים וחילוץ קטן לסיום ואנו חוזרים לכביש ים המלח הירדני.  ארוחת צהרים במסעדה באזור הרור - הכסאות והשולחנות נאספים מכל האזור והמסעדה קורסת מעומס הלקוחות... אנו ממשיכים צפונה לצד ים המלח וללב כפרי הבקעה של הירדנים עד הערב אז אנו מגיעים למעבר הגבול. שעה של בירוקרטיה בירדן ושעה מאוד מעצבנת בחלק הישראלי של הגבול וכולנו בארץ. תודה לכל המטיילים ולהתראות בטיול הבא...

פטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסא

פטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסאפטרה - בירת הנבטים והאתרים בתוך וואדי מוסא

יורדים מההר על דרך הבשמים לערבה הירדנית

יורדים מההר על דרך הבשמים לערבה הירדניתיורדים מההר על דרך הבשמים לערבה הירדניתיורדים מההר על דרך הבשמים לערבה הירדניתיורדים מההר על דרך הבשמים לערבה הירדניתיורדים מההר על דרך הבשמים לערבה הירדניתיורדים מההר על דרך הבשמים לערבה הירדניתיורדים מההר על דרך הבשמים לערבה הירדניתיורדים מההר על דרך הבשמים לערבה הירדנית

בזרימה הצלולה של וואדי חסה

בזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסהבזרימה הצלולה של וואדי חסה

ושוב תודה לכל המטיילים

ושוב תודה לכל המטייליםושוב תודה לכל המטיילים

קישורים למסעות הבאים בירדן:

קישור למסע המיוחד למזרח ירדן - הכי מזרחה שיש!