שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

ירדן טיול ג'יפים - חנוכה 2013

בחנוכה 2013 הייתה פשוט נהירה המונית של ג'יפאים לכיוון ירדן - מזג האוויר המושלם, ימי החופשה למבוגרים וימי חופשת החג לילדי בית הספר הביאה לגל נרשמים שהוציא 3 שיירות של אתר השטח לטיולים במערב ירדן.
כל שיירה כ- 10 כלי רכב ובראש השיירות - עופר אוגש, אמיר נחומי ואנוכי.
מדריך : וייזל עדי

תמונה קבוצתית

תמונה קבוצתיתתמונה קבוצתית

סרטון מסכם באורך 10 דקות - חובה לצפות!

המפגש והביקור בעקבה

כחודשיים לפני היציאה , פורסמו התאריכים לטיול לירדן - האמת ידעתי כי המדובר בתאריך אטרקטיבי ומדובר בשבוע שניתן בנקל לשלב בו טיול לירדן ועדיין יישאר מספיק זמן לטייל בארץ, לבקר את המשפחה ואפילו להתפנק כמה ימים בבית . לא האמנתי כי כמות הנרשמים תהיה כה גבוהה שנאלץ לגייס עוד 2 מדריכים להובלת 2 שיירות נוספות. מהר מאוד נרשמו לטיול בירדן למעלה מ- 30 משפחות ( 30 גיפים ). שעת המפגש נקבעה יחסית מוקדם כדי ליצור מצב בו לכל שיירה את שמנה במעבר הגבול הישראלי והירדני ולהימנע, במידת האפשר , מפקקים במעברים. לאחר שעתיים וחצי בערך נכנסנו לעקבה ושעטנו..ממש רצנו לארוחת הבראנצ' במסעדת אל-מוהנד'ס. 

המפגש והביקור בעקבה

נכנסים לירדן

נכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדןנכנסים לירדן

מתחילים בדיונות...

מתחילים בדיונות...מתחילים בדיונות...

בכניסה לוואדי ראם

בכניסה לוואדי ראםבכניסה לוואדי ראם

המפגש הראשון עם השטח

לאחר נסיעה קצת איטית בכבישי עקבה, השיירה עלתה על הכביש המהיר שבסופו מגיע לעמאן . תדלוק הרכבים וכניה ל ''שטח השיפוט '' של ואדי רם. טרם הכניסה לשמורה התנסתה השיירה בשלל דיונות ונסיעה בחולות. מהר מאוד החלה החשיכה לרדת - ובדיוק אז החליטו ''צוות שי'' ללכת לאיבוד - לאחר חצי של חיפושים נמצאה האבידה כאשר חברי הצוות מבועסים מפנצ'ר בגלגל האחורי. בזמן שאנחנו מתקנים את הפנצ'ר שאר השיירה הדליקו נרות והכינו שתייה חמה ומסביב עלטה מוחלטת. נסיעה של שעתיים נוספות ולקראת 19:00 מגיעים למאהל כאשר הקבוצה של נחומי כבר קיבלו את האוהלים וכולם ממתינים לטקס הוצאת המדפ'ונה מהאדמה . 

המפגש הראשון עם השטח

היום השני

השכמה בשעה יחסית מוקדמת כי לפנינו תוכניות ארוכות וצריך להגיע לפטרה אחרי שאכלנו צהרים ולהיכנס עד 15:30. היום השני בחלקו הראשון בדיונות של חרז'ה - דיונות ענק, שעשועים בלי סוף והבטחון העצמי של הנהגים בשמיים. כל נהג יודע מה יכולול הרכב ומנסה להביא את הרכב לסף היכולת - חילוצים, משיכות והרבה כיף. לקראת 13:00 עוצרים בפנצ'רייה למלא אוויר ברכבים ונוסעים במהירות לארוחת צהרים בכפר ואדי מוסא שבשטחו נמצאת העיר הנבטית '' פטרה '' . 

היום השני

פטרה - הסלע האדום

הביקור בפטרה תמיד מרגש- גם עבורי שהייתי שם יותר מ- 10 פעמים (אני לא נכנס כל פעם לאתר), כל פעם אני מתרגש מחדש. זה פשוט פלא איך יצרו עיר כל-כך מרשימה בלי כל הטכנולוגיה של היום.

פטרה היא עיר נבטית קדומה המפורסמת בארמונות הקבורה שלה חצובים באבן החול של הרי אדום, ומכאן שמה בעברית - הסלע האדום. העיר נבחרה ב2007 כאחת משבעת פלאי תבל החדשים. העיר שוכנת כשעה וחצי נסיעה על דרך המלך וכ-100 ק''מ צפונה לעקבה בראש מצוק ההעתקים., בגובה של 880 מטרים.

הירידה לאתר היא מהכפר וואדי מוסא על ''דרך הסוסים'' עד לקניון הצר - הסיק, למרגלות המצוק האדיר. צלעות הקניון עשויות אבן חול נובית בצבע אדמדם (מכאן מקור השם: הסלע האדום). לאורך הקניון שרידים של תעלות מים אשר אספו והזרימו מים לתושבי המערות. על קירות המצוק חרוטים תבליטים של אלילים נבטים ופסלים שונים.

בקצה הסיק בולט בהדרו ה''אוצר'' - קבר מלכותי מפואר בשם אוצר פרעה (אל - חז'נה) - גובהו 33.77 מטר ורוחבו 24.90 מטר, והוא נחצב מלמעלה כלפי מטה ועמודיו בסגנון רומי, המתאים לתקופה.

פטרה - הסלע האדום

הכנת בקבוקי חול צבעוניים לפי הזמנה

הכנת בקבוקי חול צבעוניים לפי הזמנההכנת בקבוקי חול צבעוניים לפי הזמנה

דרך הבשמים הירדנית על פיתוליה

דרך הבשמים הירדנית על פיתוליהדרך הבשמים הירדנית על פיתוליה

ביום השלישי והאחרון

היום השלישי התחיל בארוחת בוקר במלון בכפר ואדי מוסא, ומשם לאחר תדלוק הרכבים התחלנו לרדת בדרך הבשמים הירדנית לכיוון ואדי ערבה כאשר בדרכנו אנו נוסעים לאורכה של פטרה הקטנה- שהיא ממש לא קטנה!! בתחתית הואדי עצרנו לקפה טוב ומשם שעטנו לעבר ואדי חאסה לנסיעה בתוך המים - פשוט תענוג צרוף!

ביום השלישי והאחרון

צוות שי

צוות שיצוות שי

תודות

תודה ענקית לכל חברי הקבוצה שהובלתי - לתומי חשבתי שלא יהיה קל כי המדובר בקבוצה מאוד גדולה, בשיירה ארוכה מאוד ובכמות גדולה של ילדים מכל הגילאים - אבל!! עזרתם לי והייתם פשוט נפלאים . לצוות שי - תודה רבה על ההומור שללא ספק תיבל את הטיול בטעמים מיוחדים ותרם רבות למצב הרוח.  נפגש בטיולים הבאים...

תודות

תודה מיוחדת

האמת שעבורי הטיול הזה לא היה מיוחד רק בגלל שמדובר בקבוצה גדולה, אבל ממש גדולה, ולא רק בגלל העובדה שהיו בה הרבה ילדים ולא בגלל הרבה סיבות שכל אחת מהם הופכת את הטיול הזה למיוחד עבורי- הטיול הזה מיוחד עבורי כי סוף סוף אחרי הרבה פעמים שהייתי בירדן אשתי נאותה לבקשות החוזרות ונשנות שלי להצטרף אלי.

תודה מיוחדת

קישורים למסעות הבאים בירדן:

 

תגובות

0 תגובות