שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מסע בעקבות שיטפונות - דצמבר 2013

שבועיים אחרי השטפונות ומכת הקור שפקדה את ישראל, החלטתי לצאת ולבקר במאגורות ובבארות שבאזור צפון מדבר יהודה. התייעצות עם חבר וטייל ותיק, ד"ר ירון טיילור, קבלת טיפים ויאללה יוצאים לדרך.
מדריך : וייזל עדי

תמונה קבוצתית בעין א- סהל

תמונה קבוצתית בעין א- סהלתמונה קבוצתית בעין א- סהל

המפגש

שבת נעימה בסוף חודש דצמבר. מתאספים קרוב ל- 14 ג'יפאים עם בני המשפחה לקראת מסע בעקבות שיטפונות. כשבועיים לפני הטיול הארץ קפאה, הגשמים היכו בכל פינה ומן הסתם הבארות, המאגורות וכל המדבר קיבל כמות מכובדה של מים... קישור לטיול השיטפונות בליל הסערה שלפני שבועיים החלטתי לנסוע ולבקר בנחלים שרק לפני שבועיים געשו. את המסלול התחלנו בסמוך ליישוב מעלה עמוס (פה ושם עדיין היה שלג שלא נמס) ולא לפני שביקרנו במי המעיין א - סהל - מים קרים, צלולים עד כדי שאם לא נוגעים בהם לא מבינים שהמעיין מלא במים.

המפגש

נופיו הקסומים של מדבר יהודה - הכל נקי

נופיו הקסומים של מדבר יהודה - הכל נקינופיו הקסומים של מדבר יהודה - הכל נקי

הירידה למדבר

לאחר ביקור במעיין התחלנו לגלוש לעבר מדבר יהודה מרום של כ- 800 מטר לערך לגובה של 120מטר בלבד. בדרך עצרנו ליד מספר בארות ומאגורות שהיו גדושים במים השבילים עם זאת היו נקיים וכמעט ללא אבק. עצירה במהלך הדרך לארוחת בוקר יחד עם המקומיים שזכו לארוחה טובה מאיתנו. לאחר מכן ירידנו לעבר נחל חצצון וטיול על הסכין המפורסמת ומשם - חלקנו מאתגרים את עצמנו במעלה מנקושייה וחלקנו יורדים את הסכין המערבית ( בהובלתו של בנדה )לעבר נחל חצצון שם עצרנו לארוחת הצהרים. אי אפשר להעלם מהארוחה המשודרגת שהביאה משפחת קסלר בהנהגתו של גדי ואשתו. גוש בשר שנמס לנו בפה, מנה אחרונה תות עם קצפת ומה שבין המנות - אפילו את השמות אני לא מסוגל לבטא - אסתפק בלהודות לגדי על ההשקעה - היה ממש טעים!

הירידה למדבר

לילה טוב - השקיעה מהכביש היורש מגוש עציון לעמק האלה

לילה טוב - השקיעה מהכביש היורש מגוש עציון לעמק האלהלילה טוב - השקיעה מהכביש היורש מגוש עציון לעמק האלה

קישור למסלולי טיול במדבר יהודה

מסלול ללב מדבר יהודה - לבארות ומאגורות המים מסלול בספר המדבר - מעיינות בדרום מדבר יהודה מסלול מצומת אלמוג עד רוג'ום א-נקה

תגובות

0 תגובות