דף מתוך

מבחן דרכים ב.מ.וו BMW X5

ה-X5 של ב.מ.וו מוצג בדור שלישי וחדש לגמרי.
יצאנו למבחן לבן על לבן - דור ה-X בפעולה!

 

דור ה-X

 

 

'X' מסמן את סדרת כלי הפנאי של ב.מ.וו שזוכה לפופולאריות רבה, עם היצע דגמים הולך וגדל. אבל מי שהתחיל את החגיגה עבור ב.מ.וו – ובמידה רבה עבור הפנאי-פרימיום בכלל – הוא ה-X5, שהוצג לראשונה לפני 15 שנה בדיוק.

גם אם אז היו מי שעיקמו את האף מול ''ג'יפ'' בלי יכולת שטח של ממש, הרי שעם מספרים לא מתווכחים – ובמקרה הזה 1.3 מיליון יחידות שנמכרו לאורך השנים. ועכשיו מגיע תורו של הדור השלישי לנחות בארץ.

קצת מבחני דרכים לדגמי X5 מתוך האתר (ויש עוד למי שיחפש באתר):

X5 משנת 2004

X5 משנת 2007

X5 משנת 2009

X5 משנת 2012

 

תיק עיתונות

 

באופן לא מפתיע, תיק העיתונות ל-X5 החדש ארוך. הוא נראה, כמו כל תיק עיתונות, כאילו סבתא של הדגם כתבה אותו, והיא קובעת בצניעות שהנכד, כפרה עליו, טוב בהכל. אבל מה שקפץ לעין במסמך הוא נושא האופציות. המילה Option מופיעה 36 פעמים, במגוון נושאים – תצוגה עלית, חישוקים, סוגי מתלים אדפטיבים (כן, ברבים), נורות לד בפנסי ערפל (ברצינות), ושפע בטיחות אקטיבית, שבאופן מאכזב לא נמצאת בשום צורה בגרסה הסופר - מאובזרת שנבחנה כאן. 

 

מבחן בלבן

 

 

יום המבחן ל-X5 הגיע אחרי סופ''ש הסוער ביותר שזכור בעשורים האחרונים. ישובים בלי חשמל, כבישים סגורים – ושלג. המון שלג.

אז המסלול נבחר – צפונה, לשאוף כמה שיותר לבן. 

 

בחנייה החשוכה

 

 

את ה-X פגשתי בחניה החשוכה, מעביר שפע של כסאות בטיחות, עגלה וציוד ממכוניתי הקטנה לג'מוס הגרמני (שמיוצר, כמו הדורות הקודמים, בארה''ב, השוק הגדול שלו). באופן לא מפתיע יש המון מקום, בכל סעיף שרק תרצו.

תא המטען ענק, המושב האחורי מרשים עם שפע של מקום בכל מדד אפשרי (ורק המושב האמצעי פחות נוח) ומציע גם מרצפה שטוחה לחלוטין וראות מעולה.

אני סוגר את תא המטען בלחיצת כפתור (הדלת התחתונה ידנית), משלים סיבוב קצרצר מסביב לרכב, חותם על המסמכים שאומרים שהוא שלי ליומיים הקרובים ויוצא לדרך.

 

''קצת'' אבזור

 

תא הנוסעים נראה מאוד מוכר, מאוד ב.מ.וו. זה יפה, גם אם אין פה שום חידוש. המושב הקדמי נוח מאוד ומציע שפע של מקום. אם כי חסרה קצת אחיזה צידית. רכב המבחן הגיע ברמת האבזור הגבוהה, לקצ'רי, תוספת של 45 אלף שקלים עבור עץ בתא נוסעים, חישוקי ''19, חבילת עיצוב חיצוני, מערכת קול של הרמן-קרדון ועוד כמה פריטים. ברמת הבסיס תקבלו אבזור עשיר הכולל ריפודי עור, מושבים חשמליים, גג פנורמי, דלתות וואקום, מצלמת רוורס (מעולה!), שמשות כהות, פנסי קסנון ותאורת לד ליום, ועוד. במרכז התא תמצאו מסך בגודל 10.25 אינץ, עם אפשרות לפיצול, ותפעול דרך ה-I-דרייב הכולל אפשרות לצייר על הכפתור את המספר שאתם רוצים לחייג. 

המסך מאוד איכותי, והתפעול נוח. נציין לטובה את מערכת הניווט המקורית (לראשונה ב-ב.מ.וו בארץ – תוספת של 10,000 שקלים) שעובדת ונראית נהדר. איכות החומרים גבוהה במרבית המקומות, והראות החוצה מעולה, ובהחלט אפשר להבין למה אנשים אוהבים את הישיבה הגבוהה, גם אם אני לא ממעריציה.

 

ברכת השמש

 

פחות מ-24 שעות מתום הסערה, אבל אותי מברכת שמש. כיוונתי את גריל הכליות הענקי (יותר מדי, אם תשאלו אותי) לכיוון הגלבוע. רכב המבחן הוא גרסת הדיזל  30d, עם מנוע 3.0 ליטר, 6 צילנדרים בטור, המספק 258 כ''ס ו-57.1 קג''מ ב-1500-3000 סל''ד. הם מזיזים את 2,145 הק''ג של ה-X5 – וכן, זה המון קילוגרמים – בקלות מרשימה. למעשה, כבר בלחיצת הדוושה הראשונה קשה שלא להתרשם שהם הצליחו לעשות ל-X הזו ''דיאטה פסיכולוגית''. הוא פשוט מרגיש קל בהרבה ממה שהוא באמת. מאיץ בקלות, מגיב יפה לכל בקשת האצה והשידוך לתיבת ה-8 הילוכים לא פחות ממעולה. 

זמינות הכח פשוט מצויינת, אולם מלבד הבעיטה הראשונית ביציאה מהמקום, כשהטורבו בונה לחץ, אופן אספקת הכח עגול וחלק (מלבד קוצר נשימה קל, ממש בקצה הסקאלה) באופן מטעה. הקמ''שים נצברים במהירות, אבל בלי דרמה. ובכל מקרה, עם 6.9 שניות רשמיות ל-100 קמ''ש, אין מה להתלונן. במפתיע – לדיזל – גם הצליל נעים ורמת הרעש נמוכה, ונוסיף שמערכת העצור-סע עובדת יפה. בשיוט רגוע הסתפק ה-X5 ב-13.5 ליטר לק''מ, וכעשרה ק''מ/ליטר בסך המבחן – נתון נאה מאוד לכלי כזה בנהיגה כזו.

 

בנסיעות צפונה אני משתדל לעבור דרך אזור הגלבוע, שעתיר כבישי נהיגה מפותלים כדבעי וריקים למדי.

ה-X5 הרגיש שם בבית - האחיזה מעולה, זווית הגלגול שפויות, והמנוע נהדר (ולא הפריע העדרה של אפשרות לתפעול ידני מההגה). אבל התחושה מנותקת, כמעט ביחס הפוך ליכולת.

הייתי מאוד מהיר, ובקלות מרשימה, אבל הכל מרגיש כאילו נמצאים על הספה בבית ולא בתוך האוטו. קצת חבל, אבל ההנאה מגיעה מהקצב, ופחות מהחיבור או המעורבות. ההגה מעט קל מדי, וגם הבלמים התעייפו מעט בירידה, אבל עדיין סיפקו בלימה נאותה.

 

גודל החישוק...

 

 

עוצר לקפה (נו, טוב, דיאט קולה) עד שהבלמים יתקררו וסוקר את האוטו. מלפנים ה-X5 מרשים, משאיר רושם מגודל במובן החיובי,  אך מאחור המעצבים הצליחו פחות. קצת יותר מדי סטיישן מוגבה ופחות מדי פנאי, והכל בניחוח אמריקאי מדי לטעמי.

במבט מהצד הדמיון לאבא וסבא ברור, גם אם הם פחות דומים ממה שנראה במבט ראשון. באופן מוזר חישוקי ה-''19 מתקשים למלא את בתי הגלגלים, וגם ה-''20 באולם התצוגה לא נראים מגודלים.

למי שירצה, יש גם אפשרות לחבילה הכוללת חישוקי ''21 – אבל לדעתנו זה כבר מוגזם, ועלול לפגוע משמעותית בנוחות.

 

אני ממשיך מהגלבוע צפונה, השמיים כחולים, כאילו מנסים לפצות על הסופה שהשביתה את המדינה. ה-X5 משייט בשקט. נעים בקבינה, ורק רעשי רוח מורגשים מעל ל-110 קמ''ש ומתחזקים ככל שהמהירות עולה.

נוחות הנסיעה טובה בסה''כ, אבל מחוץ לעיר הוא לא מצליח לגהץ את הכביש – השיבושים הקטנים מורגשים בתא - אבל בהחלט בגבולות הסביר.

גם בעיר הוא מצליח להיות נעים במרבית המצבים, אולם גם כאן לא מצליח להעלים את השיבושים הקטנים - אבל בהתחשב בחישוקי ה-''19, זה בהחלט נאה וטוב מאשר בדור הקודם.

 

חזרה מהירה מהשטח לכביש

 

 

מתוך תחושת חובה עיתונאית אני נכנס לשביל שנראה מעודן מספיק. ה-X5 הרי לא באמת פונה למי שמחפש שטח.

הנוחות על שבילים דווקא בסדר ומערכת ההנעה הכפולה יעילה, אבל הצמיגים מכוונים בבירור יותר לאספלט מאשר חמרה, ומעט בוץ מספיק כדי לגרום להם להרים ידיים.

וכאן בצפון, אחרי הסופה, יש הרבה בוץ, כך שאני בורח חזרה לכביש, מקומו הטבעי של ה-X5

 

V על ה-X

 

 

בסוף הגעתי לפאתי החרמון וליער אודם, שלבשו שמלת שבת לבנה טהורה. האוויר הצלול הרגיש כמעט פריך, בעודי נוהג עם חלונות פתוחים, מנסה לנשום את הרוגע הזה.

ה-X5 החדש היא מכונית מצוינת, ובהחלט טובה יותר לשימושי היום-יומי מהדור הקודם. היא נוחה, מאוד מרווחת, מאובזרת (עם הערת איבזור בטיחות אקטיבי) ויחידת ההנעה מעולה.

נכון שנושא ההנאה מנהיגה פחות טוב מהדור הקודם, אבל היכולת עדיין גבוהה. לעיצוב צריך להתרגל, אבל בדרך חזרה הביתה, תאורת הלד הכחולה ברחבי התא משרה אווירה רגועה ומהורהרת.

אני, אישית, הייתי עדיין מעדיף סדרה 5 מקבילה על פניה, אבל אני בהחלט יכול להבין את מי שיחליט אחרת.

כך או כך, ה-X5 החדשה בהחלט מציבה את עצמה כמתחרה על ראשות הקטגוריה, לא פחות.

 

מנוע

מנוע דיזל 6 ציל', אורכי, 2993 סמ''ק, מגדש טורבו

תזמון גל זיזים עילי כפול,24  שס', תזמון משתנה

הספק/סל''ד 258 כ''ס/4000

מומנט/סל''ד 57.1 קג''מ/1500-3000

מרכב

הנעה כפולה

הילוכים אוטו', 8 היל'

מתלה ק'/א' עצמות עצה כפולות

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים

מערכות עזר ESP, ירידה במורד

צמיגים 255/50-19

מידות

בסיס גלגלים 293.3 ס''מ

אxרxג 488.6x193.8x176.2 ס''מ

משקל 2145 ק''ג

נפח תא מטען 650-1870 ל'

מהירות מרבית (יצרן) 230 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 6.9 שנ'

צריכת דלק (מבחן) 10 ק''מ/ל'

מחיר

מחיר 530,000 שקלים (מבחן 585,000 שקלים)

אחריות 36 חודשים

 

 

גרסאות: ב.מ.וו BMW X5

 

 

ה-X5 נמכרת אצלנו במבחר גרסאות גדול, ומוגדש טורבו בכל המקרים.

זה מתחיל עם 2.0 ליטר דיזל (218 כ''ס, 45.9 קג''מ) הנעה אחורית, ב-485,000 שקלים.

3.0 ליטר דיזל (258 כ''ס, 57.1 קג''מ) ב-530,000 שקלים,

וגרסת העל-דיזל, M50d  עם 3.0 ליטר דיזל (381 כ''ס, 75.4 קג''מ) ב- 815,000 שקלים.

צד הבנזין מיוצג על ידי 3.0 ליטר בנזין (306 כ''ס, 40.8 קג''מ) ב-530,000 שקלים,

ו-4.4 ליטר בנזין (449 כ''ס, 66.2 קג''מ) ב-795,000 שקלים לפני תוספות.

תגובות

2 תגובות

1

Gil Cohen

18 במרץ 2014 ב 14:53

ג׳יפ של ב.מ.וו מה יכול להיות רע?

אחיזת כביש, נוחות והכי חשוב - סטייל!
 

2

Ogash Ofer

18 במרץ 2014 ב 15:54

ג׳יפ של ב.מ.וו מה יכול להיות רע?

Gil Cohen כתב/ה:
" אחיזת כביש, נוחות והכי חשוב - סטייל!
  "
רע הוא בטח שלא! ועל הכביש הוא מן הסתם כוכב על!! אבל האם יש לו יכולות שטח? 

דף מתוך