שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם -לקט ג'יפאים

קשקאי בסגנון ספורטיבי, ה-SUV של אסטון מרטין עדיין בגדר תעלומה, ה-X של טסלה יימכר רק עם הנעה בכל הגלגלים ותראו איזה חילוץ אפשר לבצע עם סובארו WRX

חברת ניסאן הצליחה לזהות בשנים האחרונות, ובעצם לייצר, נישות חדשות עם הקשקאי והג'וק, שני דגמים שהמכירות שלהם עלו על כל הציפיות ומהווים מודל לחיקוי עבור יצרנים אחרים. אבל עכשיו דווקא ניסאן היא זאת שתהפוך לחקיינית, אם יתממשו התוכניות לייצר דגם ספורטיבי יותר של הקשקאי, בנוסח הריינג' רובר איווק.

מי שהצהיר על הכוונה הזו הוא אחד ממנהלי ניסאן באירופה, מרקו פיורוונטי, בראיון למגזין הרכב Automotive News Europe. לדבריו, דגם כזה שמחירו יהיה סביר, יוכל להגביר את המכירות של החברה באירופה. באותו ראיון שלל פיורוונטי את השמועות בדבר דגם היברידי של הקשקאי, וטען כי צריכת הדלק של המנועים הנוכחיים נמוכה וכך גם פליטת המזהמים, ובניסאן לא רואים סיבה לללכת לכיוון ההיברידי.

גם אחרי שהוחלט באסטון מרטין לייצר SUV שלא יקבל את השם המיתולוגי לגונדה, עדיין לא ברור בדיוק מה מבשלים שם. ככל הנראה הדגם המדובר ייבנה על בסיס המרצדס GL עם שיפורים של AMG, ועתה נותר לבריטים רק לעצב מרכב יפה. הניסיון הראשון של החברה להציג דגם קונספט של SUV, שנעשה כבר ב-2009, לא התקבל אז יפה, והמהנדסים והמעצבים נשלחו שוב לשולחנות השרטוט. עד 2017, השנה בה אמור להגיח הדגם החדש, לא נותר להם זמן רב במושגים של פיתוח רכב...

בטסלה, יצרנית המכוניות החשמליות, הוחלט שדגם הקרוס-אובר ה-X, יימכר רק עם הנעה בכל הגלגלים. זאת בניגוד למרבית יצרניות הרכב היום, שמציעות את דגמי ה''כאילו'' עם הנעה 2X4 כסטנדרט, כשהנעה בכל הגלגלים היא רק אופציה. בסטלה החליטו על הצעד הזה לאחר סקר שערכו בין לקוחות פוטנציאליים, שכמעט כולם מעדיפים את הרכב שלהם עם הנעה 4X4.

ה-X, המצויד בשני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, יעלה קרוב ל-100 אלף דולר בארה''ב, וכנראה שללקוחות שקונים רכב בסכומים כאלה תוספת מחיר פעוטה עבור הנעה מרובעת ממש לא משנה..

לחברת סובארו רקורד עשיר הייצור מוכניות עם הנעה בכל הגלגלים, ובארץ אנחנו רואים עד כמה רחוק אפשר להגיע איתם בשטח, בעיקר עם הפורסטר, אבל סיבר להניח שאף אחד ממהנדסי החברה לא חשב על WRX כרכב חילוץ. אמנם רק בשלג, אבל בכל זאת.

תגובות

0 תגובות