שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מה חדש בתערוכת ג'נבה

בתערוכת הרכב הגדולה הנערכת מדי שנה, נראה כמה קרוס-אוברים חדשים, קונספטים מסקרנים ודגמי ספיישל שמיוצרים במיוחד לקראת התערוכה. לאוהבי השטח האמיתיים לא יגיעו משם בשורות מיוחדות, למעט דגם אחד שלא בטוח שנראה בארץ

יצרניות הרכב הפוזלות לשוק האירופאי, מציגות את מרכולתן בשני מועדים עיקריים: בסתיו, בתערוכות הרכב של פרנקפורט או פריז (כל עיר מארחת תערוכה אחת לשנתיים, לסירוגין) ובאביב, בתערוכת הרכב של ג'נבה הנערכת בפעם ה-84. השוויצרים ערכו את התערוכה הראשונה כבר ב-1905, עם 59 יצרנים ו-13 אלף מבקרים. לאחר הפסקות ממושכות בגלל מלחמות העולם, התערוכה  נערכת מאז 1947 ברציפות מדי שנה, ובעשור האחרון מגיעים לכל אחת מהן קרוב ל-700 אלף מבקרים.

בהתאם למגמה העולמית של מעבר לייצור כלי רכב ''רכים'' יותר, בתערוכה הנוכחית לא נראה משהו שיכול לרגש את חובבי השטח האמיתיים, למעט כמה דגמי ספיישל של הדיפנדר, שעיקרם סכמות צבעים שונות, ללא כל בשורות בתחום המכני. לנד רובר תציג גם שתי גרסאות נוספות של האיווק, ויהיה גם דגם משודרג של ריינג' רובר ספורט מבית Brabus.

מעבר לאוקיינוס תגיע הגרסה האירופאית של הצ'ירוקי החדש מבית ג'יפ, שתציע מנוע לוגם סולר מתוצרת פיאט, בנפח 2.0 ליטר, עם 170 כ''ס. זה בנוסף למנועי הבנזין, פנטה-סטאר מוקטן בתצורת V6   בנפח 3.2 ליטר עם 272 כ''ס, וטייגר-שארק ארבע בוכנות בנפח 2.4 ליטר, עם 177 כ''ס. הצ'ירוקי האירופי יגיע בשלושה דגמים – לונגטיוד, לימיטד וטרייל-הוק, כשהאחרון הוא בעל יכולות השטח הטובות ביותר. אלו הדגמים שאמורים להגיע גם לישראל, אך עדיין לא נמסר האם כל ההיצע הזה אכן בדרך אלינו. ג'יפ תציג בתערוכה גם את הרכב הקטן ביותר מתוצרתה עד כה, שיבוסס על הפיאט 500X.

ואם כבר נגענו בפיאט, בתערוכה נפגוש את הפנדה החדשה בגרסת 4X4, אופציה מעניינת למי שמחפש רכב קטן עם יכולות לא רעות בכלל. השאלה היא האם יביאו אותה לארץ, שכן הדור הקודם לא זכה כאן להצלחה, בעיקר בשל תמחור לא ריאלי.

בגזרת הקונספט נפגוש גרסה משודרגת של סיטרואן C4 קקטוס (שתוצג גם היא בתערוכה), עם חבילת שטח אגרסיבית הכוללת צמיגי MUD; את ה-Intrado של יונדאי, הדגם החדש הראשון של החברה תחת שרביטו של פטר שרייר; וקרוס-אובר חדש של סאנגיונג עם שבעה מושבים.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

18 במרץ 2014 ב 14:35

ג׳יפים שאפשר למצוא בארץ

אתר מעניין - בהחלט שווה לכל חובבי הג׳יפים.
 

2

אורח/ת

18 במרץ 2014 ב 14:39

cool stuf