שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפים מהחלומות

כמו בכל שנה, אנחנו מתבוננים בתמונות של דגמי הקונספט שמציגה ג'יפ במואב ושואלים - מתי אצלנו?

כמו בכל שנה בעשור האחרון (וטיפה יותר)  גם השנה מציגה חברת ג'יפ דגמי קונספט חדשים לקראת מפגש האיסטר המסורתי הנערך במואב, ארה''ב (לכתבה על הקונספטים של 2013). שלושה מתוכם הם רנגלרים בדרגות שיפור שונות, אבל מה שמעניין יותר הם שני דגמים של צ'ירוקי ואחד של גרנד צ'ירוקי, שמראים מה אפשר לעשות בכלי הרכב האלה אם אין חוקים ותקנות  שונים ומשונים שמגבילים את היצירתיות.

קחו למשל את הצ'ירוקי דקאר (Dakar), תתעלמו רגע מה''קישוטים'' בצבע אדום שפוזרו ביד רחבה ותתרכזו בצד המכני: הגבהה לא מתונה בעליל שאיפשרה להכניס צמיגי 33 אינץ', MT כמובן של BF, מיגונים מלאים מתחת לכל הרכב וגם פגוש אחורי שעוצב מחדש לטובת זווית נטישה מוגדלת. יש גם קצת שינויים עיצוביים פנימיים אבל הם פחות מעניינים.

הדגם השני הוא צ'ירוקי אדוונצ'ר (Adventure), שהשיפורים בו פחות אגרסיביים אבל הצבע החולי שלו, יחד עם צמיגי AT בשרניים, יוצרים לוק של רכב שמוכן ומזומן להיכנס לשטח...  שני הדגמים אגב, מתבססים כמובן על גרסת הטריילהוק (Trailhawk) של הצי'רוקי.

ג'יפ שיגרו לתצוגה גם גרסה משופרת של הגרנד, ובחרו לצורך כך את דגם הדיזל שתופש תאוצה הולכת וגוברת בארה''ב. גם כאן השיפורים הם מינוריים, ועם צבע נכון וצמיגי AT על חישוקים בקוטר 20 אינץ' מתקבל מראה קרבי וקשוח.

ומה בגזרת הרנגלרים? רוצים צמיג 35 – אין בעיה, קחו את ה- Level Red או את ה- MOJO. רוצים 37 – קחו את Maximum Performance. שני הדגמים הראשונים קיבלו הגבהה של 2 אינץ', סרנים מחוזקים עם יחס העברה של 4.10:1 וגיר ידני כמובן. הדגם השלישי כבר קיבל הגבהה של 4 אינץ', סרני דנה 60 עם יחס העברה של 4.88:1 וטרנספר של רוביקון עם יחס נמוך 4:1. הוסיפו לכך סכמות צבעים צעקניים – ויש לכם מוצר שמצטלם נפלא ובטח גם נוסע לא רע בשטח...  

תגובות

0 תגובות