שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

מים המלח לים האדום - פסח 2014

כבכל שנה גם השנה נפגשנו חברים וותיקים עם מצטרפים חדשים למסע בן ארבע ימים במדבריות ארץ ישראל. חצינ את מדבר יהודה, המשכנו לנחלי הנגב המזרחיים משם חצינו את הערבה התיכונה לעבר שמורת הנחלים הגדולים שבדרום הנגב.
ארבעה ימים ושלושה לילות של אתגרים חברותא חוויות וכיף.

הי דרומה לאילת

הי דרומה לאילתהי דרומה לאילת

היום הראשון

כבכל חג מדבר יהודה הוא יעד טיול להמוני בית ישראל, אך אנו די מהר פנינו אל הציר הלא מטויל העולה לעבר ראס אל מנקושייה. שם על גבעה הצופה אל עבר המצוק עשינו הפסקה קצרה והמשכנו לעבר אפיק נחל ערוגות להפסקת הצהרים.
לאחר ההפסקה החלה השירה לטפס על הגדה הדרומית של ערוץ נחל ערוגות ואו אז החל האקשן.
הרכבים הרכים יותר התקשו בתחילה במעלה אך לאחר שבעליהם הבינו את העיקרון שבהתמודדות עם ההצלבות הקשות שם, גם ללא נעילות עי הנחת הגלגלים במקום הנכון היינו למעלה.
אחד הרכבים נכנע והמפלצת של וואפע משכה אותו למעלה כאילו לא היה קיים.

הירידה לערוץ נחל ערוגות

יש מעט קשיים במעלה עוזייש מעט קשיים במעלה עוזי

הענק והגמדים

הענק והגמדיםהענק והגמדים

לעת ערב החניון בנחל צאלים (גב צפירה)

היום הראשון מתקרב לסיומו והשירה כבר חוצה את ערוץ נחל צאלים לעבר החניון. בערב כרגיל ממטעמי השפית אחלם לילה שקט עבר על כוחותינו.

היום השני - תנועה בשני ראשים

היום השני נפתח בהפתעה  - הדיפנדר של מירון זולג מים ממשאבת מי הצינון של המנוע. משאבה לא ניתן לתקן. (בין הרכיבים הבודים שמשביתים רכב ולא ניתנים לתיקון.) לאחר שהתנהלנו במשטר בדיקת מים ומילוי תדיר נחתנו בעיר ערד, שם תוכננה עצירת הצטיידות. בלית ברירה פצלנו את השייר וקבענו נקודת מפגש על כביש הערבה. עת מירון וואפע נשארו בערד להמתין למונית עם המשאבה החדשה מתל אביב, ואנו המשכנו במסלול היורד מערד דרך הר כיפון להר קומות. משם לאחר שחצינו את כביש דימונה ירדנו לנחל חצרה שהובילנו דרך המפל היפה שלו לנחל צין בואכה כביש הערבה. נחל אביה ונחל אמציהו מובילים את השירה לעבר חניון הלילה ליד מושב עידן. וואפע ומירון מתוקנים ומצויידים חוברים לשיירה ליד צומת חציבה בתחנת הדלק. הגענו שוב מאוחדים לחניון הלילה. מקום קסום באחד היובלים של נח ביתרון. ויהי ערב ויהי בוקר יום השלישי.

הר כיפון מדרגות מדרגות

הילדים מתענגים ממטעמי השפית

הילדים מתענגים ממטעמי השפיתהילדים מתענגים ממטעמי השפית

היום השלישי - סוגרים טווח

היום השלישי התנהל כולו בין 100 מטר מתחת לפני הים לבין 200 מטר מעל פני הים.. יצאנו מדרך השלום שבנחל ערבה לעבר מושב עין יהב, משם בנחל עומר לעבר מצד הנבטי מואה שבאבן הדרך הראדשונה של דרך הבשמים שבשטח ישראל. מהמצד המוכר לכולנו מטיולינו הקודמים המשכנו כמובן לעץ של העשוש שם עשינו את ארוחת הבוהורים. הפעם לא יצאנו מנחל עשוש אלא לקראת רמת ברק (ולמבינים לא טפסנו במעלה עשוש), ומשם גלשנו לנחל פארן כאשר השמש כבר נוטה לעבר המערב, שעטנו בנחל לעבר נחל ציחור איתו הדרמנו עת שער צניפים מקום שם נטינו את המאהל ללילה השלישי.  המקום מקסים, שקיעה וזריחה מהיפות שיש במדבר. והילדים נסובו סביב המדורה עד השעות הקטנות של הלילה. ויהי ערב ויהי בוקר יום רביעי.

בנחל עשוש מהיפים שבנחלי הנגב

בנחל עשוש מהיפים שבנחלי הנגבבנחל עשוש מהיפים שבנחלי הנגב

בוהורים תחת ה"עץ של העשוש"

בוהורים תחת ה"עץ של העשוש"בוהורים תחת ה

שועטים בנחל פארן

שועטים בנחל פארןשועטים בנחל פארן

שקיעה בחניון שער צניפים

שקיעה בחניון שער צניפיםשקיעה בחניון שער צניפים

יום רביעי בדרום משולש הנגב

בוקר יום רביעי זריחה מדהימה של כוכב החר הוא נוגה שנראה בשמים החיוורים של הזריחה.  החבורה מתעוררת ומיד יוצאים לגב צניפים בתקווה למים (כמו בשנה שעברה). אכזבה - מי אפסיים ירוקים ולא נותר אלא להצטלם ולהמשיך הלאה. על מישורי נחל גרזי ארוחת בוקר לתפארת ממש אידיליה, ואנו שוב בתנועה לעבר מסלול חדש המטפס בנחל מילחן להר  ברך. דרך מרהיבה ואתגרית. הירידה לערבה דרך נחל בטמים (מעלה סיירים) ונחל עתק עם הקניון המרהיב והמפחיד לעמידה על סיפו. לעת ערביים השיירה עולה על הכביש דרומית לבאר אורה וקדימה למלון באילן להמשך בילוי עד סוף השבוע. (לא כולם). ארבעה ימים של חברותה, אתגרים לא מעט, גם תקלות שתוקנו כולן והרבה הרבה כיף כמו כל מסע שיש בו גם מן הישן וגם מן החידוש. באילת מי למלון ומי לדרך חזרה שלום לכולם

זריחה בשער צניפים

ואפשר גם כךואפשר גם כך

קניון מדהים בנחל עתק

קניון מדהים בנחל עתקקניון מדהים בנחל עתק

מפחיד להתקרב לקצה בעמידה.....

מפחיד להתקרב לקצה בעמידה.....מפחיד להתקרב לקצה בעמידה.....

סיום המסע בבאר אורה כולם מחייכים וגדושי חוויות

סיום המסע בבאר אורה כולם מחייכים וגדושי חוויותסיום המסע בבאר אורה כולם מחייכים וגדושי חוויות