שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים יונדאי Hyundai iX35, יוני 2014

שיפור לאחור - עדכון שכולל מנוע פחות חזק ופחות חסכוני? לא, יונדאי לא השתגעו

בזמנו, הבדיחה בקורס קצינים היתה שצה''ל לעולם לא נסוג – הוא רק משפר עמדות לאחור. נזכרתי בה כשהסתכלתי בהודעה לעיתונות על מתיחת הפנים ליונדאי iX35, אחד הכלים הנמכרים ביותר בקטגורית רכבי הפנאי.

ספציפית, מה שהזכיר לי את הבדיחה היו נתוני המנוע החדש - פחות כ''ס (154 במקום 163) ופחות מומנט (19.5 קג''מ במקום 20.1), באותם סל''דים בדיוק, ובתור בונוס – גם צריכת הדלק הממוצעת מעט גבוהה יותר.

מישהו תרגם לא נכון לקוריאנית את המושג ''עדכון'' או מה? כנראה שלא, כי חוץ מעניין המנוע, הם עשו את כל הצעדים המצופים בעדכון כזה – הוסיפו לדים מלפנים ומאחור, שינו כאן, מתחו שם, והוסיפו הצהרות על איכות חומרים ובידוד רעשים משופרים (קישור למבחן הדרכים הקודם).

בררנו שוב את הנתונים, כדי לוודא שלא היה כאן בלבול, ותאמנו את הרכב למבחן. השורה התחתונה? גילינו שוב שמספרים יכולים לשקר.

מהנייר הרי עולה כי הרכב הזה אמור להיות קצת פחות טוב, בסעיף הביצועים, מהדור הקודם. אבל במציאות, התחושה היא של כח זמין יותר, שמסופק ברצון, בלי התחושה שכל האצה כרוכה בהתעללות בבוכנות המסכנות.

חלק מההבדל מגיע, ללא ספק, מהעובדה שהמנוע פשוט שקט יותר – או לפחות מבודד טוב יותר – כך שהאוזן סובלת פחות כאשר אתה דוחק במנוע לעלות בסל''ד ולספק את כל מה שיש לו.

אבל מלבד נושא הרעש התחושה היא כי עקומת המומנט מעט בשרנית יותר בסל''ד הביניים, למרות מה שאומרים הנתונים המספריים, והתוצאה הסופית היא רכב נעים יותר בחיי היום יום.

אבל השיפור לא מסתכם במנוע – איכות החומרים אכן שופרה, וגם אם היא עדיין לא ברמה של הטובים ביותר, הרי שכבר מדובר ברמה סבירה, והיד פוגשת הרבה פחות פלסטיקים חלולים ופשוטים. את השיפור משלימה תחושה מעט בוגרת יותר מהמתלים – הם עדיין על הצד הנוקשה של הסקאלה, וינערו אתכם במעבר על פיסת אספלט מחוטטת. אבל הם יעשו זאת בצורה מעט פחות חדה, קצת יותר עמוקה והדרגתית, וללא הצליל והתחושה החלולים שליוו מפגש עם מהמורות בדגם הקודם. גם בתחום הזה יש טובים יותר, אך נוחות הנסיעה היא כבר ברמה שלא תציק.

העיצוב המחודש נראה מעודכן, אם כי כמות הקימורים והניפוחים עדיין מעט מוגזמת לטעמי. אבל האס האחרון ששולף ה-iX35 המחודש מהשרוול נסתר מהעין – גרסת כניסה חדשה ומוזלת.

נכון, למחיר הנמוך יחסית (151,000 שקלים) יש מחיר מורגש באבזור (אין פנסי ערפל, חישוקי ברזל קטנים יותר ועוד), אבל מדובר במחיר זול משמעותית משל התחרות הישירה.

מי שרוצה יותר אבזור, יכול תמיד לבחור בגרסת הביניים שנבחנה כאן, שמתומחרת בדומה למתחרים הישירים, ומאובזרת ברמה מכובדת.

אז אל תתנו למספרים להטעות אתכם – למרות שעל הנייר נראה כאילו הקוריאנים נפלו על הראש ולקחו את ה-iX35 צעד אחורה במתיחת הפנים, למעשה הדגם המעודכן עדיף משמעותית על קודמו, ומהווה קניה טובה בהרבה.

יונדאי iX35

מנוע

4 ציל', קדמי, רוחבי, 1999 סמ''ק, 16 שס'

הספק/סל''ד 154 כ''ס/ 6200

מומנט/סל''ד 19.5 קג''מ/4600

תמסורת הנעה קדמית, אוט, 6 היל'

מידות

בסיס גלגלים/צמיגים 264 ס''מ / 225/55-18

אxרxג 441x182x169 ס''מ

משקל/תא מטען 1480 ק''ג/ 591 ל'

מהירות מרבית (יצרן)/0-100 177 קמ''ש/11.5 ש'

מחיר

מחיר 166,000 שקלים

לכתבות נוספות בנושא ג'יפון עם הנעה בודדת הקליקו כאן

תגובות

1 תגובות

1

elicoh

13 ביוני 2014 ב 17:16

ומה זה המחיר הפלצני של 190K ש"ח ל 4X4?

הם מבקשים 150K על רכב משפחתי גבוה