שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

קורס נהיגה מתקדמת בשטח טרשי

הסתיים המפגש השלישי(מתוך ארבעה)בקורס המקיף של אתר השטח לנהיגה בשטח טרשי. לרשותנו עמדו רכב שטח משופר וגם רכב שטח עם צמיגי A/T עם נטייה ברורה לכביש, ללא נעילות, ללא הגבהה וללא בקרת אחיזה.
מי שחושב שלא עברנו איפה שרצינו, איך שרצינו ומתי שרצינו, טועה!

image

מטרת הקורס היא להעניק למשתתפים ידע עיוני ,יסודי ומעמיק, בכל הקשור לנהיגה ולמעבר מכשולים בשטח הטרשי ואת היכולת המעשית, לעבור כל מכשול בכוחות עצמם או להנחות את המסייעים בידם. שני המפגשים הראשונים התקיימו באיזור שפלת יהודה. אזור המתאפיין במכשולים טרשיים מכל סוג ובכל רמות הקושי. השעות הראשונות בכל מפגש הוקדשו לשיעורי תיאוריה. הבנה טובה של החומר העיוני, תאפשר למשתתפים לבצע את הדברים בעצמם בעתיד. עוברים בפירוט על הנושאים הבסיסיים ביותר ועל הנושאים המקצועיים המייחדים את הנהיגה בשטח טרשי.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

מגיעים למשלט 21

בכל מפגש, החלק המעשי מתרגל הלכה למעשה, את הנושאים עליהם עברנו באופן עיוני. המפגש השני מעלה את רמת המכשולים ובסופו מטפסים המשתתפים את משלט 21. משלט 21 הוא מעלה קשה לכל הדעות. גם רכבי שטח עם נעילות דיפרנציאל, לא תמיד מצליחים לעלות אותו, בטח לא בקלות. חלקי כלי רכב הפזורים לאורכו, מעידים כי הטיפוס בו גובה לעיתים מחיר יקר. שבירת דיפרנציאלים, מוטות הגה, פגושים אחוריים, עיקום מדרגות צד, התייישבות על סלעים, שיפועי צד מסוכנים , גרירות לכל הכיוונים ומה לא? טיפוס חלק ומוצלח אינו דבר מובן מאליו. ובכ''ז, ביצעו בחורנו המצויינים את המשימה ברמה גבוהה ועלו כל אחד בתורו את המעלה ללא מכות ו/או שפשופים ו/או סכנה.

image

מעלה עשוש

המפגש השלישי כלל הגעה ערב קודם לערבה, ושיעורים תיאורטיים לתוך הלילה, לאחר שסיימנו עם המדורה והמנגל. את יום המחרת אנו מתחילים בטיפוס מעלה עשוש. מעלה עשוש הוא מעלה קל וקשה יחד. הבנה של מבנה המעלה, מיקום המכשולים בו הכנתו והפעלת רכב השטח בהתאם תביא לטיפוס קל וחלק. חוסר הבנה כזה, והטיפוס יכול לגרום לנזקים ואף להתפכות (כפי שכבר קרה בעבר). את מעלה עשוש אנו מטפסים פעם ראשונה, מתרגלים ירידת מעלה תלול ומטפסים פעם שנייה. (רק כדי לוודא שאף אחד לא עלה בפוקס). מסתבר שגם את מעלה עשוש אפשר לטפס בנחת (פעמיים) בלי נעילות, ללא הגבהות ועם צמיגים נחותים.

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

מעלה ורדית

המפגש השלישי כלל הגעה למעלה ורדית (בירידה) וטיפוס על פי שיקול דעת. שיקול הדעת הוא של המשתתפים וזה אחד המבחנים של נהג מקצועי ברכב שטח - היכולת להעריך נכון את רמת הקושי, דרגת הסיכון (אם יש), יכולתו האישית, ומגבלות כלי הרכב שלו וכמובן המוכנות שלו להתנסות בטיפוס בעל פוטנציאל נזק ספציפי. את ההערכות עשו המשתתפים כל אחד לעצמו ובסופן החליטו לא לטפס. אי הטיפוס אינו אומר שאין להם את היכולת לטפס או שלט יטפסו את המעלה בעתיד. לדעתי, עצם הירידה לפרטים ושיקלול של כל המרכיבים מביא תמיד להחלטה הנכונה ולא חשוב מה היא.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

כאמור, הסתיים המפגש השלישי. במפגש הנוסף יתנסו המשתתפים לאורך יום שלם בהובלה ובמעבר מכשולים בשטח טרשי, על פי הכללים ותוך שמירה על רמת נהיגה גבוהה. כי לא עצם מעבר המכשול הוא הקובע, אלא האופן בו זה בוצע.

קישורים לסיכום ההדרכה:

קישור לפרטים על הקורס המקיף הבא:

קורס הדרכת שטח מתקדם ב-4 מפגשים

תגובות

6 תגובות

1

alberto.b

31 ביולי 2014 ב 10:35

יומן הדרכה: קורס נהיגה מתקדמת בשטח טרשי

תודה לכל המשתתפים להתראות במפגש המסכם.כל מטרות הקורס הושגו בהצלחה ומצפים לבאות.לקראת החורף ניתן לחשוב על קורס נהיגת חולות ודיונות.

2

אורח/ת

03 באוגוסט 2014 ב 11:09

קורס נהיגה מתקדמת בשטח טרשי

כתבה מצוינת ללא מלל מיותר. כאחד המשתתפים בהדרכה שעדיין לא הסתיימה רוצה לציין שההדרכה ענתה לכל ציפיותי ממנה ואף מעבר לציפיות.המדריך הינו מתאים מאד להדרכה ונתן מה שביכולתו ואם נרצה עוד תמיד יהיה מוכן ליעץ. מה שהיה יפה שאנו המשתתפים התעייפנו בחלק העיוני לפני המדריך שנראה שיכול לדבר עד אור השחר ובחלק המעשי נראה היה שמוכן לתרגל עד שקיעת החמה. ננוח חודשיים נישן טוב ונבוא עם צוותים טובים לטיול המסכם.צלמת ההדרכה מצוינת אפילו תחת השמש בערבה וחסרונה הורגש מאד בשני המפגשים הראשונים. תודה למשתתפים ולמדריך .

3

xman

04 באוגוסט 2014 ב 15:23

הקורס

התנסות מצוינת.
אוהד יסודי ומעמיק ומפנק בתרגול אינטנסיבי עד רדת החמה וצאת הנשמה.
כמי שנוסע ומטייל עצמאית שנים בשטח, מסתבר שעדיין אפשר ללמוד המון.
ישר כוח!

4

אורח/ת

04 באוגוסט 2014 ב 21:28

עם כל הכבוד..

פראדו ולנדקרוזר שמופיעים בכתבה-יש להם נעילות וגם הגבהות. מדוע המדריך מציין בתחילת הכתבה שאין להם?.

5

Ogash Ofer

04 באוגוסט 2014 ב 21:52

עם כל הכבוד..

אורח/ת כתב/ה:
"פראדו ולנדקרוזר שמופיעים בכתבה-יש להם נעילות וגם הגבהות. מדוע המדריך מציין בתחילת הכתבה שאין להם?."
אני דווקא מזהה שם גם טראקאן. אבל אפשר לתת את הכבוד לתגובת המדריך...

6

alberto.b

06 באוגוסט 2014 ב 09:30

טראקן ולא לנדקרוזר

נכון זה יונדאי טראקאן והוא מורם ב2 אינץ על ידי בולמי בילשטיין וקפיצי סליל פראדו ומתיחת מוטות פיתול מלפנים. תודה שהוא נראה לכם כמו לנדקרוזר !