שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים ב.מ.וו BMW X1

X–מיקס - גרסת הכניסה של הב.מ.וו. X1 מקבלת מנוע חדש. יצאנו לגדוש בשדות.

 

הב.מ.וו X1 איתנו כבר חמש שנים, ועד לא מזמן אירחה שריד אחרון לדור הקודם של יחידות ההנעה של ב.מ.וו, עם מנוע אטמוספרי ותיבת שישה הילוכים.

עכשיו היחידה הזו יוצאת גם כן לפנסיה, ומוחלפת ביחידה מהדור הנוכחי - עדיין 2.0 ל' (שני סמ''ק יותר, אם להיות קטנוניים) אבל מגדש טורבו מחלץ 34 סוסים ו–7.1 קג''מ יותר.

התיבה היא ה–8 הילוכים המוכרת של ZF. כרגע זו הגרסה היחידה שמשווקת בארץ, והיא מציעה הנעה אחורית בלבד.

 

כהרגלי לפני יציאה למבחן הדרכים עצרתי לבדוק לחץ אוויר בצמיגים, והתברר שלחץ האוויר נמוך ב–20% בדיוק מהמומלץ על ידי היצרן. וזה הרבה.

ולמה אני מספר לכם את זה? כי אחרי שניפחתי לנתון שהגדיר היצרן לעומס נמוך (41PSI מאחור, 35PSI מלפנים - גבוה למדי), הרכב הפך להיות נוקשה. מאוד נוקשה. כל כך נוקשה, שזה כמעט מעצבן לנהוג בו בעיר, כך שאפשר להבין מדוע הורידו את לחץ האוויר ברכב ההדגמה - הבעיה היא שלחץ האוויר הנמוך יותר פוגע, במידת מה, באחיזת הכביש.

 

תא הנוסעים של ה–X1 חושף מיד את גילו, ומעלה זכרונות מה–3 הקודמת. זה אולי לא הכי עדכני, אבל נראה טוב בסה''כ - עד ששולחים יד בוחנת/נוקשת ופוגשים בכל מקום פלסטיק נוקשה, חלול ופשוט מדי. האבזור בסדר, אבל נעדרת מהרשימה באופן מוזר בקרת שיוט, וזה לא לעניין. למרות האמור לעיל, התחושה נעימה, המרווח מלפנים טוב ומאחור הוא בסדר לברכיים ומעולה לראש, ומאוד אהבתי את תנוחת הנהיגה (אבל פחות את מנגנון כיוון גובה המושב). 

 

 

 

יחידת ההנעה המוכרת לא מאכזבת גם כאן, והרכב מרגיש זריז בצורה מפתיעה. השילוב שלה עם ה–X1 מוצלח במיוחד, עם תגובות נהדרות וזריזות - זה כנראה גם מסביר את צריכת הדלק במבחן (9 ק''מ/ל') כאשר בשיוט נרשמו 15.6 ק''מ/ל'. בנוסף המנוע לא הכי שקט, אבל סביר. השינוי בביצועים הוא תהומי - פשוט כך.

שלדת ה–X1 היתה מוצלחת גם לפני כן, רק שעכשיו יש גם מנוע לגבות את זה. בכביש הוא פשוט כיף, במיוחד עם לחץ האוויר הנכון. בשטח הוא יכול לטלטל על רצף שיבושים בינוניים ומעלה, אבל על שביל טוב הוא שותף נחמד, גם בזכות ההנעה האחורית היחודית בקטגוריה.

נוחות הנסיעה בעיר נוקשה במיוחד עם לחץ אוויר נכון, ובינונית עם לחץ אוויר מופחחת. מחוץ לעיר המצב משתפר קצת - מרגישים שיבושים קטנים ובינוניים, אבל הוא מרוסן מאוד על גלים. 

 

לנהג

 

 

גרסת הטורבו שנבחנה מציעה ביצועים טובים משל התחרות, ומרגישה כמו שילוב של ישן וחדש מבית ב.מ.וו. המינוס העיקרי של ה–X1 (והחישוקים הגדולים לא עזרו) הוא נושא נוחות הנסיעה, במיוחד בעיר, והפלוס העיקרי הוא ההנאה מנהיגה.

כך שהוא מיועד בעיקר למי שמעוניין יותר בעומסי צד מאשר הסעות חוגים. נהג כזה ימצא ב–X1 כלי עם יכולת דינאמית מצויינת, בשטח ובעיקר בכביש, שתגרום לו לחייך כל פעם מחדש.

 

ב.מ.וו X1 2.0 ל' טורבו א'

 

 

מנוע

בנזין, 4 ציל', אורכי, 1997 סמ''ק,

מגדש טורבו

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס', תזמון משתנה

הספק/סל''ד 184 כ''ס/5000-6250

מומנט/סל''ד 27.5 קג''מ/1250-45000

מרכב

תמסורת הנעה אחורית ,אוטו', 8 היל'

מתלים ק'/א' מקפרסון, מוט מייצב/עצמות עצה כפולות, מוט מייצב

בלמים ק'/א' דיסקים מאוורים

מידות

בסיס גלגלים/צמיגים 276 ס''מ/225/45-18

אxרxג 445x180x154.5 ס''מ

משקל/תא מטען 1510 ק''ג/ 420 ל'

 

מהירות מרבית (יצרן) 205 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 7.4 שנ'

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 9 ק''מ/ל'

דרגת זיהום 10

 

מחיר

מחיר 229,000 שקלים

אחריות 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E-NCAP)

תגובות

0 תגובות