שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים וולוו Volvo XC60

גרסה מוגדלת - וולוו XC60 זוכה למתיחת פנים קלה ויחידת הנעה חדשה - ורק המחיר נשאר דומה.
וולוו XC60 - עוד ג'יפון עם הנעה קדמית בלבד!

 

הרכב הנמכר ביותר של וולוו

 

 

וולוו ביצעה בשנה שעברה מתיחת פנים קלה כמעט לכל הדגמים שלה, וזו כללה גם את ה-XC60, שמחזיק בתואר ''הרכב הנמכר ביותר של וולוו'' כיום.

עיקר מתיחת הפנים נמצא דווקא מאחורי הגריל – מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החדש (245 כ''ס) ותיבת ההילוכים החדשה (8 הילוכים פלנטרית, לעומת 6 הילוכים דו מצמדית ו-203 כ''ס).

מחיר גרסת הבסיס מציב אותה כזולה בקטגוריה, עם מחיר התחלתי של 290,000 שקלים. 

 

השינוי החיצוני קל

 

 

השינוי החיצוני קל, כאמור – פנסים שונים (פנס בודד במקום צמד בעבר), תאורת לד בפגוש ותוספת ניקל לגריל. שינוי לא בולט, אך התוצאה קצת יותר נאה.

הסיפור דומה גם בתא הנוסעים, עם תחושה של ''דומה, אבל משודרג''. יש לוח מחוונים דיגיטאלי המאפשר לבחור בין שלושה מצבי תצוגה, וגם הקונסולה המרכזית מעט שונה.

ברכב ההדגמה הותקן מסך גדול יותר בגודל ''7 (במקום ''5) בתוספת של 6,500 שקלים וגם מצלמת רוורס (שלא הרשימה באיכותה) ו-GPS בעלות של 7,000 שקלים.

לצורך תפעול המגע של מערכת הניווט, הותקן על המסך כיסוי פלסטיק שגורם לשפע השתקפויות מטרידות. 

 

אבזור ותא נוסעים

 

 

כמצופה מוולוו, איכות החומרים טובה והתא נעים. המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, אך הייתי שמח לאפשרות לשבת מעט נמוך יותר. המרווח מאחור טוב מאוד לראש ובסדר לברכיים, ויש גם פתחי מיזוג בקורות של הדלתות.

רמת האבזור הבסיסית טובה וכוללת בלוטות', מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, חיבור USB למערכת הקול, בקרת שיוט, ריפודי עור ועוד.

 

City Safety

 

 

צד הבטיחות מציע כסטנדרט את מערכת ה-City Safety שתבלום עצמאית עד 50 קמ''ש. גרסת המבחן היא המאובזרת יותר שתמורת סכום לא צנוע (30 אלף שקלים) מוסיפה גג שמש פנורמי, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען ומערכת בטיחות להתרעה מפני התנגשות ושמירת נתיב (האחרון על ידי צליל לא חזק במיוחד). מוזר שהרשימה לא כוללת פנסי קסנון. נו, שויין... רכב ההדגמה התהדר במדרגות צד נאות, שמפריעות בשטח וגם מבטיחות שתתלכלכו מהן בכניסה וביציאה מהרכב (אם באמת לכלכתם אותו בשטח) – אנחנו היינו חוסכים את 5600 השקלים הנדרשים בעבורן.

 

 

מנוע, גיר ומערכת הנעה

 

 

המנוע, כאמור, מחלץ בעזרת מגדש טורבו 245 סוסים מ-2.0 ליטר, ומציע את כל המומנט שלו כבר ב-1500 סל''ד. יחד עם תיבה זריזה ועתירת יחסים, מתקבל כח זמין ושופע בכל מצב, ושיפור משמעותי לעומת יחידת ההנעה המוחלפת.

אלא שכל הכח הזה עובר לגלגלים הקדמיים בגרסה הזו, ואלו מעט מתקשים להתמודד עם שפע המומנט. כאשר הנהג מאיץ בהתלהבות מתקבלת לוחמת הגה מורגשת, במיוחד אם הוא לא ישר לגמרי. 

 

תיבת ההילוכים עובדת טוב בסה''כ, גם אם מדי פעם היא פחות חלקה מהמצופה, והביצועים זריזים. כמקובל, גם צריכת הדלק של מנוע הטורבו הזה מושפעת מאוד ממשקל רגל ימין, ולעומת 15 ק''מ לליטר בשיוט נינוח, בכלל המבחן קיבלנו 6.8 ק''מ לליטר. נתון שתוכלו לשפר בקלות בחיי היום יום.

נראה שוולוו לא נגעו במתלים במתיחת הפנים – הם עדיין מעט נוקשים מדי במהירות עירונית, ומדי פעם מעבירים חבטה קלה אל המרכב. לא משהו בלתי נסבל, אבל קיווינו לשיפור. 

 

הצד הדינאמי

 

 

מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית, והרכב מציע ריסון טוב במפגש עם גלים, ובכלל מרגיש נעים מאוד בכבישים מהירים. נציין שיש מעט רעשי רוח מהמראות המגודלות וגם המנוע יכל להיות מעט שקט יותר בעומס (בשיוט הוא חרישי).

הצד הדינאמי, למרות המנוע החזק, לא מבריק. ה-XC מציע הגה קל מדי בנסיעה מהירה (ומעט כבד במהירות נמוכה), הבלמים התעייפו מהר, יש קצת זווית גלגול, והתחושה היא שהרכב לא ממש בעניין, ותוספת הסוסים רק מדגישה את זה.  

 

הנעה קדמית בלבד

 

 

מי שיתייחס ל-XC60 כאל רכב מדרכות, יופתע לטובה בשטח – גם עם הנעה קדמית בלבד. מרווח הגחון הנאה (23 ס''מ) והמתלים שומרים את הגחון גבוה מעל מהמורות השביל, תורמים לביטחון ומאפשרים קצב נאה גם על שבילים פחות מפולסים.

הוולוו שומרת על התחושה הנעימה גם על השבילים, בעיקר כשהקצב עולה – קלאסי לטיול שבילים משפחתי, וניתן להגיע איתו רחוק מהצפוי. 

 

שדרוג

 

 

מתיחת הפנים הקלה שעבר ה-XC הפכה אותו לרכב טוב יותר. הנגיעות הקלות בעיצוב החיצוני והעדכונים בתא הנוסעים מצליחים ליצור רושם מעודכן, אבל העיקר הוא כמובן יחידת ההנעה החדשה.

התיבה הפלנטרית מעודנת ונעימה יותר מהדו-מצמדית היוצאת, ועוזרת למצות את ההספק המשופר – מה שהופך אותו לאחד הכלים החזקים והזריזים בקטגוריה (בהשוואה לגרסאות המקבילות).

כך שלמרות שנושא נוחות הנסיעה הבינונית בעיר לא שופר (וחבל שכך), ה-XC60 היה, ונשאר, אחד הכלים הטובים בקטגוריה הצפופה הזו, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את המחיר. 

 

קישורים: מסלול טיול בהרי ירושלים שצולם עם וולוו XC60 בעלת הנעה כפולה מבחן דרכים - וולוו XC60 דיזל   וולוו VOLVO במבחן דרכים XC60  רבע טון - מבחן דרכים  וולוו XC60  לימון מתוק במבחן - וולוו Volvo XC60  השוואתי משנת 2009:   לנד-רובר פרילנדר 2 Land Rover מול וולוו Volvo Xc60  

 

 

נתונים טכניים: וולוו Volvo XC60

 

 

מנוע

מנוע בנזין, רוחבי, 1969 סמ''ק, מגדש טורבו

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס', תזמון משתנה

הספק/סל''ד 245 כ''ס/5600

מומנט/סל''ד 35.6 קג''מ/1600-4800

מרכב

הנעה קדמית

הילוכים אוטו', 8 היל'

מתלה ק'/א' מקפרסון, מוט מייצב / רב חיבורי

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים

מערכות עזר ESP, City Safety

צמיגים 235/65-17

מידות

בסיס גלגלים 277.4 ס''מ

אxרxג 462.8x189.1x171.3 ס''מ

משקל 1833 ק''ג

נפח תא מטען 495 ל'

מהירות מרבית (יצרן) 210 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 7.2 שנ'

צריכת דלק (יצרן) 6.8 ק''מ/ל'

מחיר

מחיר 290,00 שקלים (מבחן 339,000 שקלים) 

אחריות 24 חודשים

תגובות

0 תגובות