המסלול מתאים לכל רכב שטח "קשוח" – עם הילוכי כוח. לא צריך להצטייד ברכב משופר. החלק הראשון של המסלול, מעלה יאיר במורד, גדוש בורות ואבנים אבל לא צריך להוות בעיה של ממש (דרגת קושי בינונית). החלק השני, מעלה זרון, אתגרי יותר (דרגת קושי בינונית-קשה). ">
דף מתוך

מסלול טיול: מעלה יאיר – גם ברכב שטח לא משופר

מסלול טיול לעבר דרום מדבר יהודה מתוך "40 סיבות לטייל ברכב שטח" – ספר המסלולים החדש של יואב קווה.
המסלול מתאים לכל רכב שטח "קשוח" – עם הילוכי כוח. לא צריך להצטייד ברכב משופר. החלק הראשון של המסלול, מעלה יאיר במורד, גדוש בורות ואבנים אבל לא צריך להוות בעיה של ממש (דרגת קושי בינונית). החלק השני, מעלה זרון, אתגרי יותר (דרגת קושי בינונית-קשה).

פרטים על מסלול הטיול:

אזור: דרום מדבר יהודה

דרגת קושי: החלק הראשון של המסלול: מעלה יאיר – במורד: קל-בינוני. החלק השני של המסלול: מעלה זרון – בינוני – קשה.

נקודת התחלה: ערד

נקודת סיום: כביש 31, בואכה ערד

אורך המסלול: 35 ק''מ

משך הנסיעה: 9-7 שעות

עונה מומלצת: כל השנה

מגבלת שטחי אש: אין

נקודת המוצא של הטיול היא העיר ערד

מאפסים את מד המרחק בכיכר שביציאה המזרחית מערד, שממנה יורדים לכיוון ים המלח בכביש 31. מתפתלים עם הכביש לכיוון סדום.

5.8 ק''מ – מימין לכביש יש שלט בצבע חום, ''ראש זוהר''. פונים בזהירות שמאלה, חוצים את הכביש ונכנסים לשטח.

בכניסה לשטח מאפסים את מד המרחק. מכאן ועד להודעה חדשה נצמדים לסימון השבילים הכחול.

400 מ' – פונים שמאלה עם הסימון הכחול.

1.0 ק''מ – חוצים ערוץ קטן. הדרך מתעקלת מעט שמאלה ומייד אחר כך (כ-50 מ') מופיע מזלג. פונים לזרוע הימנית, לכיוון צפון-מזרח, וממשיכים עם סימון השבילים הכחול.

5.5 ק''מ – נוסעים על שרידי דרך עתיקה. בדרך הזאת הובילו סחורות בתקופה הרומית-הביזנטית. הדרך עברה מכיוון ראש זוהר והסתעפה למעלה זרון ומצד זוהר (ראו בהמשך מסלול זה), למעלה בוקק ולעין בוקק.

7.0 ק''מ – מגיעים לשרידי המצודה ששמרה על הדרך הזאת – מצד חתרורים. אחרי מצד חתרורים מתחילה ירידה תלולה לערוץ נחל מורג.

7.5 ק''מ – סוף הירידה. מגיעים לערוץ נחל מורג.

מאפסים את מד המרחק. מכאן אפשר להמשיך ישר עם המשך המסלול. יש גם אפשרות, מומלצת, לבצע גיחת הלוך-חזור להפסקה בצל הקירות של ערוץ הנחל. לשם כך פונים פנייה חזקה ימינה ופנימה אל תוך הערוץ. נוסעים כ-500-200 מ' בתוך הערוץ, עד שקירות הנחל נעשים צרים ומצילים על הנחל משני הכיוונים. מקום נחמד להפסקה ראשונה.

חוזרים לאחור, עד לנקודה שבה נכנסנו קודם לנחל, מאפסים שוב את מד המרחק ופונים ימינה, בכיוון דרום-מזרח. מטפסים בעלייה אל מחוץ לערוץ הנחל ונוסעים עם המשך סימון השבילים הכחול.

500 מ' – מזלג. פונים שמאלה לפי הסימון הכחול.

3.2 ק''מ – מגיעים למזלג, שבו מתחברת הדרך לדרך אחרת, שמסומנת בסימון שבילים ירוק. ממשיכים ישר מזרחה עם סימון השבילים הכחול.

3.3 ק''מ – עוד מזלג, הפעם החיבור הוא עם דרך שמסומנת בסימון שבילים שחור. לא מתרגשים מהסימון השחור וממשיכים ישר עם הסימון הכחול.

4.2 ק''מ – צומת T. מכאן כדאי לפנות ימינה, לגיחת הלוך-חזור של 100 מטרים עד לתצפית נהדרת מעל ים המלח ואזור המלונות. במקום הזה יש גם חניון לילה – כלומר, שטח חוקי ללינת לילה בלב שמורת הטבע.

חוזרים לצומת ה-T. מאפסים את מד המרחק וממשיכים ישר.

600 מ' – אנדרטה לזכר יאיר פלד, מפקדה הנערץ של סיירת צנחנים, שנרצח בשנת 1959 כשהיה בניווט בדד בדרום (להרחבה על יאיר - ראו פירוט בסוף המסלול/הכתבה).

מעלה יאיר

מעלה יאיר הוא אחד המעלות הארוכים, התלולים והיפים ביותר בארץ. לאורך כארבעה קילומטרים הוא זרוע אבנים וסלעים, דרדרת ובורות. בהחלט דרוש ריכוז בדרך, אבל אל תשכחו להציץ מדי פעם בנוף – למטה פרושות בריכות האידוי של ים המלח ורצועת בתי המלון, מעל הגדה השנייה של הים מתנשאים הרי מואב. כחול, טורקיז, בז'. אחר הצהריים, כשהשמש מתחילה להנמיך במערב, הנוף שנשקף מכאן הוא פשוט מהפנט.

1.1 ק''מ – הלג הראשון של הירידה מאחורינו. רגע של הפוגה.

1.6 ק''מ – הלג השני של הירידה, שגם הוא עתיר בורות ובולדרים. חובה להיעזר במכוון חיצוני. הירידה נמשכת ונמשכת ובחלקה האחרון מצטרפים פיתולים בשפע לבורות ולסלעים.

4.0 ק''מ – מגיעים לכביש מספר 90, מאפסים את מד המרחק ופונים ימינה.

1.2 ק''מ – מי שרוצה לברוח למלונות או למרכז המסחרי של עין בוקק מוזמן לפנות כאן שמאלה. כל השאר, בבקשה להמשיך ישר בכביש 90.

1.9 ק''מ – עוצרים ברחבת עפר שנמצאת מימין לכביש ולידה שלט בצבע חום – ''נחל בוקק''. מכאן מומלץ מאוד לצאת לסיור רגלי בנחל בוקק. המרחק הוא שני קילומטרים ודרגת הקושי קלה, טיול לכל המשפחה. הולכים לפי סימון שבילים שחור. חלק ממסלול ההליכה עובר באזור מוצל ובתוך הנחל עצמו. נחל בוקק זורם כל השנה, בזכות הנביעה של עין בוקק. המים נקיים, אבל מלוחים ואינם ראויים לשתייה. ההליכה נמשכת עד המפל ומשם חוזרים לרכב. משך הטיול הרגלי הוא שעה עד שעתיים.

הטיול יכול להסתיים בנקודה הזאת, אבל יש אפשרות להמשיך במסלול שטח במעלה זרון.

מצד זוהר ו- מעלה זרון

מעלה זרון הוא מסלול בדרגת קושי בינונית-גבוהה, שכדי לצלוח אותו דרוש רכב עם הילוכי כוח ורצוי גם נעילת דיפרנציאל אחורית או בקרת משיכה אלקטרונית.

לממשיכים למעלה זרון:

מנחל בוקק נוסעים בכביש 90, בכיוון דרום.

7.3 ק''מ – מצד ימין פונים ימינה לדרך עפר. שלט בצבע חום מכריז ''נחל זוהר, מצד זוהר''. מאפסים את מד המרחק ומטפסים בעליית כורכר בהירה ונוחה.

קניון נחל זוהר מתחתר משמאלנו ומתחתנו. את הדרך מלווה סימון שבילים כחול.

600 מ' – ממשיכים ישר עם סימון השבילים הכחול.

800 מ' – חוצים את ערוץ נחל זוהר. מדובר בנחל קצר, 12 ק''מ אורכו, שהתוואי שלו מקביל לכביש 31.

1.3 ק''מ – מגיעים למזלג דרכים, ובו נצמדים למסעף הימני. בערוץ למטה מלבלבים כמה עצי שיטה, שיוצרים מקום נעים ומזמין להפסקה.

1.6 ק''מ – הדרך מתחברת לשביל שמסומן בסימון שבילים ירוק. אנחנו דבקים בסימון הכחול.

1.7 ק''מ – ביקור במצד זוהר ''הרומי'', שמימין לדרך. בין המאה ה-11 למאה ה-16 לספירה (תקופת מסעי הצלב והתקופה הממלוכית), היתה כאן תחנת שמירה. ייתכן שבמבנה אף פעלה תחנה לגביית מסים מהעוברים בדרך הדואר הממלוכית, שנסעו בין עזה לכרכ שבירדן.

קחו אוויר. מכאן מתחיל הטיפוס.

מעלה זרון מזכיר באופיו את מעלה יאיר ויש בו דרדרת, הצלבות, מדרגות ובורות הצלבה.

בערבית נקרא המעלה ''נקב זוירה''. בסוף שנות התשעים הוא נסקר על ידי הארכיאולוג יובל יקותיאלי. לצד המעלה, ממזרח למערב, יש שלושה מבנים עתיקים בולטים: מצד זוהר ''הישראלי'', שמתוארך לתקופה ההלניסטית; מצד זוהר ''הרומי'', שמתוארך לתקופה הצלבנית; מצד ראש זוהר, שמתוארך לתקופה הביזנטית. בנוסף נאספו במקום ממצאים מתקופות רבות (תקופת הברונזה הקדומה 3-2, התקופה ההלניסטית, התקופה הרומית, התקופה הביזנטית, התקופה האיסלאמית, התקופה הצלבנית, התקופה הממלוכית והתקופה העותמאנית).

2.1 ק''מ – נוסעים על שרידי הריצוף של הדרך העתיקה. קשיי הטיפוס מסתיימים, לשמחתנו או לצערנו, בקרוב.

3.5 ק''מ – מגיעים לכביש 31. מכאן אפשר לפנות ימינה לערד (מרחק של כ-20 ק''מ) או שמאלה לכביש 90. סוף מסלול.

יאיר פלד, בחייו ובמותו

יאיר פלד נולד ב-1932 בקיבוץ יגור. כבר בנעוריו התבלט כתלמיד מצטיין, ספורטאי מחונן, יפה תואר וכריזמטי. הוא התגייס לנח''ל בנובמבר 1950, סיים קורס מ''כים בהצטיינות ונשלח לקורס קצינים בתפקיד כפול ויוצא דופן: חניך ומדריך בעת ובעונה אחת.

מפקדיו רצו שיחתום קבע. הם ראו בו חלק משדירת הפיקוד העתידית של צה''ל. ביגור התנגדו לכך נחרצות, מכיוון שהועידו לפלד את תפקיד מזכיר הקיבוץ.

בשנת 1958 התייצבה ביגור פמליה, שכללה את מח''ט הצנחנים מנחם אבירם וסגנו, מוטה גור, שביקשו לגייס את פלד לתפקיד מפקד סיירת הצנחנים. הוא היה בן 26 בסך הכל. בתום אסיפת משק סוערת הוחלט שיאיר יתגייס לסיירת לשנה אחת בלבד.

את הפיקוד על הסיירת, שהוקמה ארבע שנים קודם לכן כהמשך ליחידה 101 של אריאל שרון, מאיר הר ציון ואחרים, קיבל פלד מידיו של הרמטכ''ל לעתיד, משה לוי.

פלד הפגין יצירתיות והכניס לפעילות הסיירת גמלים ואופניים. הוא תיכנן תרגיל שכלל הגעה למדבר יהודה, קבלת אופניים בהצנחה במישור עמיעז שליד סדום, ורכיבה עד אילת. החיילים למדו לזרוק רימונים תוך כדי נסיעה באופניים ולירות מן המותן, כשיד אחת על הכידון.
חיילי הסיירת העריצו אותו. בין השאר הנהיג עונשים חינוכיים יוצאי דופן – למשל, חופשה של שבוע לחייל שסרח, כדי שיוכל לחשוב על מעשיו.

פלד שיכנע את אלוף פיקוד דרום, אברהם יפה, לפרוץ דרך מראש זוהר אל ים המלח. זה היה לפני הקמת העיר ערד וכמובן לפני סלילת כביש סדום-ערד. באותה עת קישרה רק דרך עפר, שעברה לאורך ים המלח, את עין גדי עם שאר חלקי מדינת ישראל, והיה חשש כי הירדנים יבודדו את הקיבוץ. המצוקים הבלתי עבירים שלאורך הציר לא הרתיעו את פלד, שבחר בתוואי מעלה יעלים, ועם חייליו פרץ את הדרך במכושים ובחומרי נפץ. לאחר שלושה ימי עבודה, המצוק נוצח.

ב-7 בספטמבר 1959, כשיצא לניווט בדד באזור נחל סרפד, נרצח פלד בידי בדואים בני שבט סראחין. כותרות ראשיות בעיתונים דיווחו על מציאת גופתו. אלפים השתתפו בהלווייתו. הרוצחים הוסגרו על ידי בני השבט והוצאו להורג ללא משפט על ידי חיילים ישראלים. בורות המים ששימשו את השבט נתפסו ואנשיו גורשו לסיני. ביום ה-30 למותו שינה האלוף יפה את שמו של מעלה יעלים למעלה יאיר (מבוסס על כתבה מאת עפרי שובל, שפורסמה ב''הארץ'' ב-16/9/2010).

קובץ נקודות ציון ברשת ישראל הישנה

צפוניות

מזרחיות

1

1070743

173765

2

1070193

179071

3

1069926

180071

4

1070879

182057

5

1071741

182755

6

1069408

184303

7

1067653

184327

8

1062123

184448

9

1062290

181817

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

להורדת הקובץ יש להקיש על הקישור:

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

המסלול מתוך הספר:

המסלול מתוך הספר:המסלול מתוך הספר:

קישור לפרטים ורכישה של הספר החדש:

40 סיבות לטייל ברכב שטח

תגובות

35 תגובות

1

אורח/ת

30 בספטמבר 2014 ב 08:35

אפשר לצרף קובץ גיפיאס?

2

hadriany

30 בספטמבר 2014 ב 21:49

האנדרטה במעלה יאיר

השלט במעלה יאיר נגנב ע"י אנשים מצויידים עם כלים יעודיים שכן ראשי הברגים שנותרו במקום פורקו ע"י משחזת. חבל.

3

Ogash Ofer

01 באוקטובר 2014 ב 00:06

אפשר לצרף קובץ גיפיאס?

אורח/ת כתב/ה:
""
הוספתי קובץ TWL עבור מכשירי הGPS. וגם רשימת  נ.צ. ומפה בקנ''מ של 1,250000.

4

elicoh

01 באוקטובר 2014 ב 08:23

את מעלה יאיר ע-ל-ה יואב קווה עם טריוס

סטנדרטי ובלי שום שיפורים. לא צריך גיפ עם 80% יחסי ציבור כדי לרדת לשטח...

5

onz1

01 באוקטובר 2014 ב 13:15

את מעלה יאיר ע-ל-ה יואב קווה עם טריוס

elicoh כתב/ה:
"סטנדרטי ובלי שום שיפורים. לא צריך גיפ עם 80% יחסי ציבור כדי לרדת לשטח..."
אל תשכח שיואב קוה נסע בטריוס ולא מה שהוא יכול נהג ממוצע יכול

6

אורח/ת

01 באוקטובר 2014 ב 16:38

ובמה זה מוריד מהיכולת של הטריוס?

7

Galmen

13 באוקטובר 2014 ב 23:38

מעלה יאיר – גם ברכב שטח לא משופר

סובארו xv ממוגן ונהג מנוסה יעברו את המסלול??

8

Ogash Ofer

14 באוקטובר 2014 ב 08:02

מעלה יאיר – גם ברכב שטח לא משופר

Galmen כתב/ה:
" סובארו xv ממוגן ונהג מנוסה יעברו את המסלול?? "
ל-XV יהיה קשה לרדת את מעלה יאיר, במיוחד לפגושים מקדימה ומאחור - אני לא ממליץ. היה והחלטת לצאת לדרך - חובה!! רכב ליווי עם הילוך כוח ורצועת גרירה על מנת לעזור ולמשוך היה ו''תתיישב'' או תיתקע בסלע או בהצלבה.

9

אורח/ת

18 באוקטובר 2014 ב 15:19

שאלה של מטייל מתחיל

אני רוצה לבצע את המסלול. יש לי ג'יפון ג'ימני 2001 אוטומט ללא שיפורי שטח. צמיגי "חצי-חצי".
האם זה אפשרי או קפצתי מעל לפופיק?
בבקשה תשובה בהקדם כי הטיול מתוכנן להשבוע.
תודה מראש!

10

Ogash Ofer

18 באוקטובר 2014 ב 20:33

שאלה של מטייל מתחיל

אורח/ת כתב/ה:
"אני רוצה לבצע את המסלול. יש לי ג'יפון ג'ימני 2001 אוטומט ללא שיפורי שטח. צמיגי חצי-חצי.
האם זה אפשרי או קפצתי מעל לפופיק?
בבקשה תשובה בהקדם כי הטיול מתוכנן להשבוע.
תודה מראש!
"
הג'ימני הוא ג'יפון גיבור ואין לו בעיה לרדת וגם לטפס את מעלה יאיר. אבל הרבה תלוי בנהג! אים אין לך הרבה ניסיון - בחר לך מסלול פשוט יותר. והכי מומלץ - בא להדרכת נהיגה (היבואן של סוזוקי גם מסבסד את ההדרכות ללקוחות ותיקים).

11

אורח/ת

20 באוקטובר 2014 ב 00:57

שאלה של מטייל מתחיל 2

עופר תודה על התשובה.
עוד שתי שאלות:
- איפה אפשר לבצע הדרכת נהיגה, באיזור חיפה\הצפון למשל. עם מי ניתן ליצור קשר?
- האם תוכל להמליץ לי על מסלול באיזור ים המלח, באורך של 30-40 ק"מ בעל רמה מתאימה יותר, אבל שעדיין יהיה מאתגר ומעניין. ואם יהיו בדרך כמה נופים ומקומות לראות, אז בכלל מעולה.
המשך שבוע מעולה!

12

Ogash Ofer

20 באוקטובר 2014 ב 05:58

שאלה של מטייל מתחיל 2

אורח/ת כתב/ה:
"עופר תודה על התשובה.
עוד שתי שאלות:
- איפה אפשר לבצע הדרכת נהיגה, באיזור חיפה\הצפון למשל. עם מי ניתן ליצור קשר?
- האם תוכל להמליץ לי על מסלול באיזור ים המלח, באורך של 30-40 קמ בעל רמה מתאימה יותר, אבל שעדיין יהיה מאתגר ומעניין. ואם יהיו בדרך כמה נופים ומקומות לראות, אז בכלל מעולה.
המשך שבוע מעולה!"
לגבי הדרכות נהיגה כנס לקישור : מבחר הדרכות הנהיגה של אתר השטח ומכאן להדרכה של סוזוקי ויש גם הדרכות בהר חורשן (ליד בת שלמה) וקרוב אליך הבייתה. בכל אופן - אמיר במשרד של אתר השטח יעזור לך בהרשמה להדרכה הנכונה. 1-700-700-494 לגבי מסלול טיול במדבר יהודה - ראה מסלולי טיול במדבר יהודה הייתי בוחר את מסלול בעבירות קלה עד בינונית כמו: למרסבא שבצפון מדבר יהודה - קישור, או את המסלול בדרום מדבר יהודה מערד לים המלח - קישור.  

13

ronensarig

22 באוקטובר 2014 ב 21:48

מעלה יאיר בעליה

האם מעלה יאיר סביר לעליה עם גרנד ויטרה מוגבה ממוגן?

14

Ogash Ofer

22 באוקטובר 2014 ב 23:08

מעלה יאיר בעליה

ronensarig כתב/ה:
"האם מעלה יאיר סביר לעליה עם גרנד ויטרה מוגבה ממוגן?"
אם אתה מכיר ויודע להפעיל טוב את הגרנד ויטארה בעליות עם מעט דרדרת, שיפועי צד וקצת מדרגות אז זה בהחלט אפשרי. 

15

moshe59

22 בדצמבר 2014 ב 21:18

סיפור דרך מעלה יאיר

16

אורח/ת

10 בפברואר 2015 ב 06:33

לדעתי , לא קל - בינוני , אפילו בירידה.

ירדנו את המעלה בסוף 2014 והיה אתגרי ביותר.לדעתי.
(עם ניסאן פאת'פיינדר ממוגן אבל לא מוגבה.)
מציע לכל הרוצים לעבור שם לברר קודם
 

17

mgilboa

08 באפריל 2015 ב 09:34

מסלול טיול: מעלה יאיר – גם ברכב שטח לא משופר

עופר,
איך רקסטון לא מוגבהת וממוגנת תתמודד עם המסלול הירידה?
או שאולי עדיף בעליה?
הנהג סביר.

בתודה,
משה

18

Ogash Ofer

08 באפריל 2015 ב 15:48

מסלול טיול: מעלה יאיר – גם ברכב שטח לא משופר

mgilboa כתב/ה:
" עופר,
איך רקסטון לא מוגבהת וממוגנת תתמודד עם המסלול הירידה?
או שאולי עדיף בעליה?
הנהג סביר.

בתודה,
משה "
בירידה אין כל בעיה! כמובן עם כל הזהירות המתבקשת. בעליה - קשה ודורש ידע בטיפוס דרדרת ומדרגות קטנות של סלע. אבל ממליץ קודם לרדת ורק אז לקבל החלטה אם לטפס או שלא.

19

mgilboa

08 באפריל 2015 ב 15:54

תודה על העצה

עופר תודה על העצה. משה

20

leornevo

11 באפריל 2015 ב 16:30

מסלול טיול: מעלה יאיר – גם ברכב שטח לא משופר

Ogash Ofer כתב/ה:
"[b]mgilboa כתב/ה: [/b] עופר,
איך רקסטון לא מוגבהת וממוגנת תתמודד עם המסלול הירידה?
או שאולי עדיף בעליה?
הנהג סביר.

בתודה,
משה בירידה אין כל בעיה! כמובן עם כל הזהירות המתבקשת. בעליה - קשה ודורש ידע בטיפוס דרדרת ומדרגות קטנות של סלע. אבל ממליץ קודם לרדת ורק אז לקבל החלטה אם לטפס או שלא. "
חברה, כניראה שזה לא כל כך פשוט לעלות את מעלה יאיר עם סוזוקי למיניהם, מדיווח של שיירת סוזוקי השבוע, 3 קרעו 2 צמיגים למרות שהורידו אוויר ל25, גימיני אחד היתהפך והלך טוטאל-לוס, כניראה עלה על סלע עם שפוע צד לא נכון והורד מהמעלה בגרירה ו2 רכבים שברו תימסרות למטה ,,, כלומר כל מעלה אפשר בניראה לעלות עם הכנה נכונה, אימון שטח יעודי וטרשי ( אימון בסיסי ראשוני לא מכין למעלות ארוכים) , ודורש כיוון ובניית מיסלעה על ידי מדריך וצוות מיומן ,,,זילזול עולה ביוקר - ראה טוטאל לוס) בתמונה הגראנד ויטארה שעלה נכון, כניראה עם גז קבוע ובחירת נתיבים אופטימליים

21

shereran

11 באפריל 2015 ב 20:36

טוסון

לאחר בחינת תוואי השטח לאחר הירידה הראשונה החלטנו לא לקחת סיכון ולא לרדת עם הטוסון והרקסטון..

22

osherov

16 באפריל 2015 ב 18:51

מסלול טיול: מעלה יאיר – גם ברכב שטח לא משופר

חבר'ה, מעלה יאיר בעלייה זה לא טיפוס לויטרה לא משודרגת ובטח ובטח לא לג'יפון. בירידה ניתן לרדת אותו אם רכב גבוה יחסית אבל גם שם הירידה תהיה סזיפית שתצרוך הרבה הכוונה בלא מעט מקומות עם סיכון לנזק. מצטער להגיד שמשפטים של, 'אם אתה טוב מספיק טוב בנהיגה עם הרכבון שלך, אז לא תיהיה לך שום בעייה' הם לטעמי מסוכנים מאוד ומסכנים מאוד. כשקוראים אותם ניתן להסיק שזה רק עניין של נהג ובמקרה הזה גם נהג מיומן בעלייה על רכב נמוך גם עם הילוך כוח יקבל מכות על ימין ועל שמאל עם סכנת נזק או תקיעה. כאחד שמשוטט עם רנגלר מוגבה ונעול על צמיגי שטח גדולים שמדלג מזיק, למחמל  למשלט 21 אומר לכם לא להתקרב למעלה הזה בעלייה, אלא עם הרכב שלכם גבוה עם הילוך כוח ונהגתם כבר במסלולים בינונים עם הרכב שלכם (גם לפג'ארו ולנד קרוזר לא הייתי ממליץ על המעלה הזה בלי נסיון מוקדם)

23

דודז

17 באפריל 2015 ב 10:26

מסלול טיול: מעלה יאיר – גם ברכב שטח לא משופר


יום שישי לפני שבוע עברתי שם עם הסורנטו שלי ללא קושי הרכב רק מוגבה המסלול היה מבריכת צפירה למצוקי דרגות מסלול קל עד בינוני לדעתי סעו בזהירות ותהנו שבת שלום

24

leornevo

20 באפריל 2015 ב 19:21

מסלול טיול: מעלה יאיר – גם ברכב שטח לא משופר

דודז כתב/ה:
"
יום שישי לפני שבוע עברתי שם עם הסורנטו שלי ללא קושי הרכב רק מוגבה המסלול היה מבריכת צפירה למצוקי דרגות מסלול קל עד בינוני לדעתי סעו בזהירות ותהנו שבת שלום
"
הסורנטו רק מוגבה ?? אני מניח שהיה עם צמיגי 50:50... אני גם מניח שיש לבעל הסורנטו ניסיון.... למרות גיהוץ יחסי שעבר המעלה,, במבחן התןצאהשל שיירת סוזוקי.. 4 צמיגים חתוכים וגימיני הפוך..

25

רוני_וני

30 באפריל 2015 ב 09:08

האם קיים קושי לעלות את מעלה זרון עם גראנד שירוקי עם הילוך כח ללא נעילות

26

רוני_וני

30 באפריל 2015 ב 09:09

מעלה זרון

האם קיים קושי לעלות את המעלה ברכב עם הילוך כח ללא נעילה

27

אורח/ת

21 במרץ 2016 ב 10:14

עוקף מעלה יאיר

שלום לכולם..
השאלה שלי היא .. אם אני רוצה להתחיל מסלול מאזור מצדה ולהדרים עד מעלה יאיר ולא לרדת משם , באיזה מסלול להמשיך בכדי לרדת את הצוק בקלות יותר ?
האם בעין בוקק יש ירידה יותר מתונה או בנקודה אחרת ?
המסלול חייב לעבור במצוק מעלה יאיר לשם חניית לילה ..תודה

28

pijilan

21 במרץ 2016 ב 10:50

מעלה יאיר בעליה

עשיתי את מעלה יאיר פעמיים בשנים 2014 , 2015. אין בעיה לרדת אותו עם גרנד ויטרה מוגבה ממוגן, רד בזהירות במדרגה הגדולה ואחר כך אין בעייה להמשיך. אם זו גרנד מדגם ישן אז עוד יותר קל לעבור במעלה יאיר.

29

pijilan

21 במרץ 2016 ב 10:51

מסלול טיול: מעלה יאיר – גם ברכב שטח לא משופר

leornevo כתב/ה:
"[b]Ogash Ofer כתב/ה: [/b][b]mgilboa כתב/ה: [/b] עופר,
איך רקסטון לא מוגבהת וממוגנת תתמודד עם המסלול הירידה?
או שאולי עדיף בעליה?
הנהג סביר.

בתודה,
משה בירידה אין כל בעיה! כמובן עם כל הזהירות המתבקשת. בעליה - קשה ודורש ידע בטיפוס דרדרת ומדרגות קטנות של סלע. אבל ממליץ קודם לרדת ורק אז לקבל החלטה אם לטפס או שלא. חברה, כניראה שזה לא כל כך פשוט לעלות את מעלה יאיר עם סוזוקי למיניהם, מדיווח של שיירת סוזוקי השבוע, 3 קרעו 2 צמיגים למרות שהורידו אוויר ל25, גימיני אחד היתהפך והלך טוטאל-לוס, כניראה עלה על סלע עם שפוע צד לא נכון והורד מהמעלה בגרירה ו2 רכבים שברו תימסרות למטה ,,, כלומר כל מעלה אפשר בניראה לעלות עם הכנה נכונה, אימון שטח יעודי וטרשי ( אימון בסיסי ראשוני לא מכין למעלות ארוכים) , ודורש כיוון ובניית מיסלעה על ידי מדריך וצוות מיומן ,,,זילזול עולה ביוקר - ראה טוטאל לוס) בתמונה הגראנד ויטארה שעלה נכון, כניראה עם גז קבוע ובחירת נתיבים אופטימליים "
לא צריך בכלל להוריד אויר בדרכים האלו, להיפך צריך צמיג מלא שייתן קצת גובה ולא יצבט מסלעים

30

Ogash Ofer

21 במרץ 2016 ב 11:53

עוקף מעלה יאיר

אורח/ת כתב/ה:
"שלום לכולם..
השאלה שלי היא .. אם אני רוצה להתחיל מסלול מאזור מצדה ולהדרים עד מעלה יאיר ולא לרדת משם , באיזה מסלול להמשיך בכדי לרדת את הצוק בקלות יותר ?
האם בעין בוקק יש ירידה יותר מתונה או בנקודה אחרת ?
המסלול חייב לעבור במצוק מעלה יאיר לשם חניית לילה ..תודה "
האפשרות היחידה היא להמשיך דרומה לכביש 31 (כביש ערד - סדום). ראה את המסלול המפורט: דרום מדבר יהודה

31

liran 5

21 במרץ 2016 ב 12:37

עוקף מעלה יאיר

עופר תודה על התשובה.. שאלה מורחבת לגבי המסלול .. האם המסלול ממצדה (חניון מערב) לאורך השביל הירוק דרומה למעלה יאיר הוא עבירות קשה או קלה ? והאם ממעלה יאיר המשך הדרך עד לכביש 31 אפשרית דרך המסלול השחור (שעובר בסמוך לצוק תמרור) ומה דרגת הקושי שלו ?  

32

Ogash Ofer

21 במרץ 2016 ב 12:42

עוקף מעלה יאיר

כרשום במסלול הטיול של החלק הדרומי:

המסלול טרשי ובעבירות קלה לרכב גבוה עם הילוך כוח ובעבירות בינונית לרכב שטח רך (ג'יפון) נמוך וללא הילוך כוח. 

33

shs

07 באוקטובר 2017 ב 16:30

ג'ימני הוא כידוע לכל מי שמבין אפילו קצת לא שום ג'יפון
ג'ימני , הוא חיה רעה.
עם ג'ימני ממוגן, ונעול אחורית, עם צמיגים רגילים, עשיתי כבר דברים מדהימים.
לא יודע מי הפך את הג'ימני שלו, אבל זה נשמע לי לא מייצג לחלוטין.
תן לי נהג על רנגלר והוא יהפוך אותו אם יתעקש...
תכלס, לג'ימני? קלי קלות.
לרכבים רכים? לא יודע לא ניסיתי ולא נפרד מהג'ימני....

34

altman

12 באוגוסט ב 14:33

שלום עופר
את מעלה זרון אפשר לעלות עם גרנד ויטרה 2008 מוגבההת וממוגנת ?

35

Ogash Ofer

12 באוגוסט ב 16:05

altman כתב/ה:
"

שלום עופר
את מעלה זרון אפשר לעלות עם גרנד ויטרה 2008 מוגבההת וממוגנת ?

"
אפשרי - דורש נהג מנוסה ומכוון קרקעי טוב

דף מתוך