שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

קומה ואל-עטייה הם המנצחים בראלי מרוקו

הנצחון של הרוכב הספרדי מקבוצת KTM רד-בול הביא לו גם את הזכייה באליפות הקרוס-קאנטרי של FIM

בזינוק ליום השישי והאחרון של הראלי, הפרידו בסך הכל דקה ורבע בין המוביל בדרוג הכללי, נאסר אל-עטייה, לבין אורלנדו טרהנובה שדלק בעקבותיו. בסיומו של היום, ולאחר כ-2000 ק''מ בכל הסטייג'ים, הנהג מקטאר הצליח להגדיל את הפער ל-1:40 דקות – ולנצח...

הראלי של מרוקו, הנחשב ל''חזרה הגנרלית'' לקראת הדקאר, עמד בשליטה מוחלטת של קבוצת מיני X-raid, שהגיעה עם לא פחות משמונה כלי רכב. ארבעה מתוכם תפסו את ארבעת המקומות הראשונים, כשההולנדי טן-ברינק עם טנדר הטויוטה שלו מצליח להשתחל רק למקום החמישי. נאני רומה, מנצח הדקאר האחרון, סיים רק במקום ה-28.

עבור נהג המיני ולאדימיר ואסילייב, המקום הרביעי אליו הגיע במרוקו סיפק לו מספיק נקודות כדי לזכות כבר עתה באליפות הקרוס-קאנטרי של FIM, שכן הראלי האחרון בסבב, באחה פורטוגל, ייערך רק בסוף החודש וכלי הרכב של ה''תותחים הכבדים'' כבר יהיו בדרך לארגנטינה, לקראת הדקאר.

באופנועים הראלי היה כולו של מארק קומה, שניצח את היום השני ומהיום השלישי והלאה הוביל בדרוג הכללי ולא שמט את היתרון עד לסיום. למקום השני הגיע סאם סוטרלנד האנגלי, גם הוא רוכב KTM, בהפרש של כחמש דקות וחצי בזמן הכולל. גם קומה, כמו ואסילייב, צבר מספיק נקודות עקב הניצחון שהקנו לו את הזכייה באליפות ה-FIM.

עבור קומה בן ה-38, הניצחון הזה היה חשוב במיוחד. בראלי מרוקו 2012 התרסק ונפצע, מה שמנע ממנו להשתתף בדקאר של 2013. עם ארבעה ניצחונות עד כה בדקאר, ועם המעבר של יריבו הגדול ביותר, סיריל דפרה, לארבעה גלגלים, קומה שואף להשוות את מספר הניצחונות שלו לזה של דפרה (5) ואולי אפילו להגיע עד למאסטר, פטרהנסל, שמחזיק בשיא הניצחונות בדקאר על אופנוע (6).   

רוכב קבוצת המפעל של KTM מארק קומה מספרד הרכוב על דגם ה-KTM 450 RALLY ניצח בפעם הרביעית את המרוץ

רוכב קבוצת המפעל של KTM מארק קומה מספרד הרכוב על דגם ה-KTM 450 RALLY ניצח בפעם הרביעית את המרוץרוכב קבוצת המפעל של KTM מארק קומה  מספרד הרכוב על דגם ה-KTM 450 RALLY  ניצח בפעם הרביעית את המרוץ

תגובות

0 תגובות