שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחנים השוואתיים

עימות: ניסאן פאת'פיינדר מול הטיוטה לנדקרוזר Nissan V. Toyota

המסקנה חד-משמעית!
בזכות ההבדלים הבולטים...
עימות ראש בראש: ניסאן פאת'פיינדר מול הטיוטה לנדקרוזר

הפאת'פיינדר מוצא עצמו בעימות חזיתי וישיר עם הטיוטה לנדקרוזר

אחרי שבילינו כמה שעות יחד עלה וצץ האופי השונה של שתי המכוניות באופן בולט מאוד. אופי כה שונה, למרות תחומי חפיפה רבים, אשר עושה את הבחירה באחד או באחר עניין פשוט של העדפות אישיות ואופן השימוש ברכב. בעוד שהניסן פאת'פיינדר הסיט את המיקוד מהשטח לכביש, הלנדקרוזר נותר רכב שטח שעבר ''אורבניזציה'' אך שמר על אופיו הבסיסי. ולכן, בשונה ממנהגנו, אסכם עוד לפני הפירוט שהפאת'פיינדר יתאים יותר למי שכמעט ולא ''יורד לשטח''. הלנדקרוזר יספק את עכבר השטח העירוני המאבק את גחון הרכב לעיתים מזומנות יותר ויוכל ליהנות מיכולת השטח העדיפה של הטויוטה.


למבחן דרכים לפאת'פיינדר הקליקו כאן
למבחן דרכים לטיוטה לנדקרוזר הקליקו כאן

הפאת'פיינדר מוצא עצמו בעימות חזיתי וישיר עם הטיוטה לנדקרוזר

הפאת'פיינדר מכוייל נוקשה למדי

לכן הוא לא יספק נוחות נסיעה מושלמות על אספלט משובש או בשטח טרשי או משובץ אבנים. אותו כיול - לעומת זאת - מקנה לו התנהגות כביש בטוחה וטובה מאוד וגם יכולת גיהוץ שבילים מרשימה במהירות גבוהה. מהלך המתלה מוגבל למדי עם RTI של 31% בלבד וגם מערכת בקרת המשיכה לא ממש מסתדרת יפה עם הצלבות כפולות-גלגלים. במבחן שערכנו גילינו שלצמיגים התקניים בעיה אמיתית למצוא אחיזה על סלעי הר חורשן המאובקים. שם הפאת'פיינדר נאבק כדי להגיע לראש המעלה. המתלים הנוקשים תפקדו מצוין גם בנהיגת חולות נמרצת, כמו גם המנוע החזק ותיבת הילוכים שלא תעלה הילוך בקו אדום במצב הידני. תיבת ההעברה תשלב את ההנעה הקדמית בנקישה במצב AUTO, וההיגוי מעט איטי.

הלנדקרוזר רך הרבה יותר באופיו

תא הנוסעים מעוצב, מהודר ואיכותי יותר מזה שבניסן ונוחות הנסיעה - למעט במהירות גבוהה מאוד - עדיפה. גם בידוד רעשי המנוע עדיף וזה עושה את השהייה בטויוטה לנעימה יותר. מהלך המתלה והמפרקיות העדיפה של הלנדקרוזר (RTI של 38%) יעשו קציצות מכל קטע שביל אתגרי ובקרת המשיכה עובדת באופן יעיל יותר (אם כי פחות אלגנטי) מזו שבניסן. אולם לרכות הזו יש מחיר והיכן שהפאת'פיינדר מצטיין - יען במהירות גבוהה בכביש ובשטח - הלנדקרוזר רך מדי, מתנודד, חסר ריסון ופוגע בתחושת הבטחון. מערכת ההנעה של הטויוטה משוכללת יותר וכוללת הנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מרכזי הננעל בלחיצת מתג. יש גם בקרת מהירות במורד לגיבוי LOW לא מאוד קצר. סידור המושבים בשורה השלישית גמלוני וממש לא אלגנטי בוודאי מול המושבים שבניסן המשתלבים ברצפת תא המטען. תחושת הישיבה ''על'' מול הישיבה ''בתוך'' שבניסן טובה לראות בשטח ובעיר אך עשויה להיות זרה למי שעובר ל-SUV מפרייבט.

המסקנה חד משמעית היא שהפאת'פיינדר עדיף בכביש!

בזכות התנהגות טובה מאוד בקנ''מ של רכב שטח ולמרות נוחות נסיעה חסרה ורעש מנוע רם מהרצוי. הלנדקרוזר עדיף ברוב סוגי השטח למעט נהיגת שבילים ספורטיבית והוא מצויד במערכת הנעה מתקדמת יותר. הקרוזר יתגבר בקלות על מכשולים שיגרמו לפאת'פיינדר להזיע וזה מה שהופך אותו לעדיף בשטח ולבחירה שלנו.

תגובות

0 תגובות