שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחנים השוואתיים

האמר H3 מול פג'רו מול לנד קרוזר במבחן השוואתי - שובו של המלך

איזה SUV לקנות אם התקציב לא ממש מוגבל? האמר H3, מיצובישי פג'רו, או טויוטה לנד קרוזר? אתר השטח הישראלי מוצא לכם ג'יפ חדש במבחן המסקרן של השנה

 

 

 

לשמחתי הרבה הסלולרי אליו חייגתי לא הטריד אותי במוזיקה מאוסה, אלא בטון מקוטע סטנדרטי, ממש כמו פעם. הדבר האחרון שהייתי צריך עכשיו הוא להיתקל בטונים צורמניים של שיר שהיה להיט לפני חצי שנה ונשכח כבר, כאשר אני במתח מהתשובה המצפה לי מעבר לקו. 
''מצאת לי כבר טויוטה למבחן?'', שאלתי בחשש. התשובה (הצפויה, יש לציין) מיהרה לבוא בקולו הרגוע של המדריך:  ''תגיד, אתה עדיין דואג? אתה רק צריך לבחור צבע''.

 

 

 

 

 

 

 

ישנן שתי דרכים להגיע לכל מקום בשטח. ישנה הדרך המרכזית, הסלולה, הבטוחה, ויש מעקף מקומי, מסוכן וקופצני, בו נשתמש כאשר הדרך המרכזית חסומה. הפקת מבחן דרכים בו מעורבת טויוטה מחייבת לעתים שימוש במעקף שכזה, משום שיבואנית טויוטה לא תמיד ששה לשלוח את רכבי ההדגמה שלה למבחני דרך השוואתיים עם המתחרים, וסיבותיה עימה. אז קפצנו קצת.

 

 

מלך המכירות

 

קטגוריית SUV גדולים (במונחים ישראליים) סיפקה לאורך השנים הכנסות נאות ליבואני הרכב בישראל וסיפקה חומר רב לשיחות ימי שישי בצהרים של הלקוחות. לאורך השנים שלטו בקטגוריה ברוטציה עונתית, או כלכלית מיצובישי פג'רו, איסוזו טרופר, ניסן טראנו וטויוטה פראדו. מאז שנת 2002 שולט בקבוצה ביד רמה טויוטה לנד קרוזר, הנהנה ממעמד של השקעה בנקאית סולידית ומניבה וגם מציג יכולות נאות בכביש ובשטח.

מלך המכירות

 

 

 

 

הדור השלישי של מיצובישי פג'רו, שהגיע ארצה שנה קודם, הציג קונספט חדשני של שלדה אחודה ומתלים נפרדים, קיבל את השם המקומי קינג וזכה גם הוא לעמוד בראש טבלת המכירות למשך תקופה מסוימת. הדור הרביעי של פג'רו הוצג בעולם וזכה לשבחים גם בהשקתו וגם במבחן המקומי שערכנו לו עם הגיעו ארצה.

 

 

 

 

האמר H3 אינו משתתף טבעי במפגש שלנו. הוא שחקן חדש בשוק שמוקם גבוה יותר בטבלת המחירים עם הגיעו לישראל, יש לו מנוע בנזין לעומת הדיזלים ששולטים בשוק, יש לו 5 מושבים, לעומת 7 אצל עמיתיו והוא – למרבה הפלא – קטן מצמד עמיתיו. הפרש מחיר של כמעט 20% יכול להיות כרטיס אדום במשחק, אבל בשנת המודל הקודמת התחיל האמר להימכר גם בגרסת בסיס, אשר מוותרת על ריפודי עור, גג שמש, כמה מנועי חשמל, קישוטי ניקל ונעילת דיפרנציאל אחורי ומקבלת תג מחיר של 330,000 שקלים, הממקם את האמר בנוחות בלב מגרש ה-SUV. משתתף טבעי שדווקא לא הגיע למפגש הוא ניסאן פאת'פיינדר שנמלט ברגע האחרון וחבל.

 

 

מלך התגובות

 

תשומת הלב שמייצר האמר H3 נמצאת ביחס הפוך לגודלו. הוא קצר ב-11 סנטימטרים מהטויוטה ובלא פחות מ-16 סנטימטרים מהפג'רו, אך הוא מגנט של ממש לעיניים מתבוננות בכל מקום בו נסענו, או עצרנו. פג'רו ולנד קרוזר אינם אנמיים במראם, או בגודלם, אך האמר עם הזוויות הרבועות ועודף הניקל עושה את זה לעם ישראל. לטעמנו, האמר נאה ומעניין, פג'רו נאה ועכשווי ולנד קרוזר הוא הפחות נאה שבחבורה, עם פרצוף מוזר ופרופורציות מעט מגושמות (למרות שפג'רו ארוך ממנו).

מלך התגובות

 

 

 

 

גם מבפנים האמר הוא פנומן של ממש. תא הנוסעים השחור למראה עוטף את הנוסעים ומותיר להם חרכי ירי צרים למדי להסתכל דרכם על העולם – זוהי נקודה בעייתי בשטח, כאשר הנוף המרהיב מתקשה להיכנס פנימה, בעייתית שבעתים בתנועה עירונית, משום ששדה הראיה איום. למרות התחושה הקלאוסטרופובית, המרווח מספק, האבזור הולם, החומרים והמראה לפי הפרוספקט אמורים לשדר שטח נטו, בלי בולשיט, אך במציאות הם פשוט נראים דלים וזולים בהשוואה למה שקורה אצל שני היפנים.

 

 

 

 

טויוטה לנד קרוזר ממשיך להראות טוב, למרות שהוא כלי הרכב הוותיק שבחבורה. בגרסת הגימור הבכירה הוא מגיע בריפוד עור בהיר ובגוונים שעושים נעים לעין. דיפון דמוי אלומיניום באזור הקונסולה המרכזית נראה נקי למראה, אך הוא כבר קצת מיושן ומצועצע. לא חסר מקום לאיש בתא הנוסעים הענק הזה ובשורה האחורית אפשר להושיב אפילו מבוגרים. הפתרון שמצאו אנשי מיצובישי לצמד המושבים מאחור הרבה יותר אלגנטי – הם מתקפלים אל תוך רצפת תא המטען ונעלמים לחלוטין, במקום להיות תלויים מהקירות בבוטות. מה שבוטה הוא העדר בוכנה טלסקופית להחזקת הדלת האחורית פתוחה כמו שיש בהאמר. גם בפג'רו יש מקום למכביר ונוח מאוד. חומרי הריפוד והדיפון נעימים יותר למראה ולמגע ובאופן כללי תא הנוסעים נאה ומתוכנן יותר טוב מזה של הטויוטה. פג'רו הוא מלך האבזור במפגש זה, עם מערכת שמע משובחת שנבנתה בדיוק למידותיו, מערכת ניווט, מצלמה לנסיעה לאחור ועוד.

 

 

מלך הכביש

 

פג'רו הוא בעל הפלטפורמה המתקדמת ביותר בין השלושה. יש לו שלדה אחודה וארבעה מתלים נפרדים, מה שמאפשר הורדת מרכז הכובד והתנהגות משופרת בכביש ובשטח. ביחד עם כיול מתלים מוצלח, ממנו התרשמנו גם בפגישות קודמות, מתקבל רכב שטח, אשר אינו נבהל מנהיגה מהירה בכביש, ממעט להתנדנד, או לרכון ומשדר ביטחון רב (נקודה ששופרה לעומת הדור הקודם) לאוחז בהגה (עוד נקודה ששופרה מהותית).

מלך הכביש

 

 

 

 

טויוטה לנד קרוזר הוא שייט מדופלם. הוא מגהץ את חריצי הכביש בנינוחות ומציע גם בידוד רעשים מעולה, כמו בעצם כל השלושה. בהשוואה לפג'רו הוא מעט יותר רך, אך הרבה יותר מתנדנד. זה עובד בסדר כאשר משייטים בנינוחות. כאשר נוהגים מהר, או נתקלים במהמורות בריאות, לנד קרוזר מאבד את הצפון ומתנודד כדוגית בים סוער. האמר לעומתו מעט יותר קשיח ומציג התנהגות טובה מזו של לנד קרוזר. האמר מצליח בכך להעלים את העובדה שהוא בעל תצורת המתלים הנחותה ביותר כאן, עם מוטות פיתול מלפנים וקפיצי עלים מאחור. מה שעושה את העבודה הם בולמי זעזועים איכותיים ומכוילים היטב, ככל הנראה.

 

 

 

 

הפתעה רבתי חיכתה לנו במבחני התאוצה שערכנו לשלשה. ציפינו כי ההאמר בעל מנוע הבנזין עם 242 הסוסים ויתרון משקל של כמעט 200 קילוגרם על הפג'רו יברח לפנים ובמציאות זינקו השלושה באופן דומה מהמקום עם יתרון קל להאמר וכמעט שוויון בין היפנים. על הנחיתות בסוסים מפצים הדיזלים ביתרון עצום במומנט ובשימוש בחמישה הילוכים במקום 4 בהאמר. ומה עם איכות חיים? אין לדיזלים כל מה להתבייש ושניהם חלקים ושקטים מספיק כדי לא להפריע, כאשר ההאמר רושם לזכותו רק מעט יותר שקט וחלקות, בהשוואה. בכך חתמנו לדעתי את נושא ההשוואות בנזין מול דיזל לשנה הקרובה.

 

 

מלך השטח

 

מפרט שטח נאה ביותר יש לשלושת המשתתפים במפגש. לכולם דיפרנציאל מרכזי, המאפשר הנעה כפולה קבועה על כביש, כאשר הפג'רו הוא היחיד המאפשר שימוש בהנעה אחורית בלבד. לשלושתם מערכות בקרת יציבות ובקרת משיכה, לשלושתם נעילה מכאנית לדיפרנציאלים המרכזי והאחורי. האמר, כראוי למי שמשווקיו מכנים אותו רכב השטח הטוב בעולם, מוסיף שלושה יתרונות ניכרים. להאמר צמיגי שטח עדיפים, יש לו יחס העברה נמוך בתיבת ההעברה של 1:4 (יותר מכפול ממה שיש לפג'רו) ובעיקר יש להאמר ארכיטקטורת מרכב המייצרת זוויות גישה ונטישה הטובות ביותר בחבורה, באופן שנותן ביטחון בשטח יותר ממה שמלמדים הנתונים היבשים.

מלך השטח

 

 

 

 

לפג'רו מרכב אחוד וכתוצאה מהקשיחות המתלווית לכך מהלך הגלגלים הוא הקצר שבחבורה. זה טוב מאוד בשבילים מהירים, שם הוא היציב שבחבורה וזה המאפשר את מהירות התנועה הגבוהה ביותר, בסיוע נדיב ממערכת המתלים המכוילת היטב. בשטח טכני הקשיחות הזו אינה פועלת לטובתו, אך בקרת המשיכה ונעילת הדיפרנציאל האחורי יסייעו לו להמשיך ולנוע.

 

 

 

 

טויוטה מתפקד טוב בשטח טכני, בזכות גמישות נאה של השלדה, בהשוואה לפג'רו. הוא ינוע ללא כל דרמה במקומות בהם הפג'רו יסחרר צמיגים, יבלום וימשיך, גם הוא סובל כמו הפג'רו מעודף פלסטיקים שבירים ומזוויות מרכב מחפירות, אך לכך כבר התרגלנו מקבוצה זו. לנד קרוזר יאבד את הצפון אם תבקשו ממנו לנוע מהר בשבילים מרובי חריצים ומהמורות. באיזשהו שלב הוא יתחיל להתנדנד, לגנוח, לחבוט עם מהלך מתלה שאזל ואז או שתשתכנעו בעצמכם, או שהוא יגיד במילותיו ''עזוב אותי, באמא'שך''.

 

 

 

 

ויש את האמר. והוא מייסד כאן ליגה משל עצמו. דנו כבר בנושא בולמי הזעזועים האיכותיים, אשר מחפים על הנחיתות במפרט הבסיסי של המתלים. גם בשטח האמר מגהץ היטב, משכך תנודות קטנות וגדולות ומסוגל לתנועה מהירה ומהנה, מה שהופך אותו בשטח מהיר שני ביכולתו לפאג'רו וטוב באורח ניכר מהטויוטה. אבל בשטח טכני אין כל מקום להשוואה. היתרון בן החצי סנטימטר, או הסנטימטר במרווח הגחון ממש לא מרמז על היכולת. מה שעושה את האמר כה גיבור בשטח טכני הם זוויות המרכב המעולות ויחס ההעברה הנמוך. האמר ירחף מעל מעברים טכניים שיחבטו בפגוש הקדמי של הפג'רו, או יכסחו את זנב הטויוטה. האמר ייתן לכם הרגשה טובה גם אם תזחלו כל היום במהירות אפס במעברים טכניים. והוא מצליח לרשום השגים שכאלה למרות שדה הראיה העלוב.

 

 

מי המלך?

 

אחרי מאות קילומטרים בכביש וכמה עשרות מהם בשטח, נותרה בידי המשימה הקשה של לבחור במנצח למפגש הזה ויותר קשה מכך להסביר מדוע. טויוטה לנד קרוזר הוא מלך השוק בשנים האחרונות ולא בכדי. הוא עדיין מוצר טוב, שמוגש נאה והוא בעל יכולת טובה מאוד. האמר H3 הוא כלי רכב שגורר מטען אמוציונלי עצום: או שאוהבים את המראה והפוזה, או ששונאים. אם מנטרלים לרגע את האמוציה ובוחנים אובייקטיבית, מתברר כי גם ההאמר הוא מוצר טוב שמציג תוכן אמיתי ואיכותי מתחת לקליפה החיצונית הראוותנית. מי שיכולת בשטח טכני היא הפרמטר החשוב ביותר, הבחירה חייבת להיות האמר, רצוי בגרסת הבסיס נטולת ההצטעצעות, לה צריך להוסיף רק נעילת דיפרנציאל אחורי.

מי המלך?

 

 

 

 

אבל מול שניהם התייצב הפג'רו, אשר כפי שהתרשמנו בעבר, הוא בעל הקונספט התכנוני העדכני ביותר ולאחר מקצה השיפורים שעבר במעבר הדור, הפוטנציאל מומש. פג'רו הוא דהיום רכב השטח הטוב ביותר משום שהוא טוב מצמד מתחריו בכביש, הוא מביס את שניהם ברוב סוגי השטח והוא נחות בשטח טכני באופן שאינו מעיב על הצטיינותו בתחומים אחרים.

 

 

דעה אחרת: האיש מהכביש – ירון אדרי

 

כשהציעו לי לצאת עם החבר'ה של אתר השטח הישראלי למבחן דרכים, היססתי. הרי בכל יום נתון אני אעדיף פיסת אספלט מפותלת על פני אבק בנחיריים ואבנים בנעליים. ככה זה אצלנו אנשי הכביש. שבוע לאחר מכן מצאתי עצמי נועל דיפרנציאל בנחל פרצים. רני אוסף אותי ב-6 בבוקר עם הפאג'רו החדש, ו-5 דקות לאחר מכן הוא כבר נמצא בבית קפה אופנתי, ממתין למנת הבוקר שלו. רני? בית קפה?! אנשי שטח לא אמורים להכין אותו לעצמם מכל מיני מרכיבים ששוכנים כבר כמה שנים בבגאז'? מרוב הרהורים כמעט ולא שמתי לב שהגענו למפגש עם החבר'ה למבחן כשאני בכלל הנהג.

דעה אחרת: האיש מהכביש – ירון אדרי

 

הקפה האמיתי של רני (אספרסו קצר וקולע) הגיע שעה מאוחר יותר מתוך המקינטה דור 3.5 הפרטית שלו. בית הקפה התורן היה איזה יער אלמוני, ולרגע נדמה היה שממש פתחו שם סניף של ארומה. 2 שלוקים ואנחנו שוב בדרך. רגע, מה אני עושה מאחורי הגה של האמר?! מכאן ועד לסוף היום, לאיש האספלט הכל היה אותו דבר. חול, אבק, סלעים, אבנים, בולדרים, קוליסים (אני אמרתי קוליסים?), אבל הדרך בה הגיעו כל אלה הייתה מדהימה. נכון, להפוך את המאורע הנדיר עבורי למשהו קבוע כנראה שלא בא בחשבון (בעיקר לאחר ששמעתי את החבר'ה מדברים בערגה על הגשמים והבוץ שבפתח), אך לצאת מדי פעם מהשגרה למשהו אחר לגמרי, זה דבר בהחלט מבורך. אהה, כמעט ושכחתי. לדעתי הלנד קרוזר מנצח במבחן.

 

 

מיצובישי פג'רו

 

מנוע: דיזל, מסילה משותפת, 4 ציל', 3.2 ליטר הספק/ מומנט: 170 כ''ס / 38 קג''מ תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הנעה: אחורית + כפולה, LOW 1:1.9, נעילת דיפרנציאל אחורי, בקרת משיכה, בקרת ירידה אורך/רוחב/גובה: 190/188/490 ס''מ בסיס גלגלים: 278 ס''מ משקל: 2,300 ק''ג מרווח גחון: 22.5 ס''מ זווית גישה/נטישה: 25/36.6 מעלות בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות מחיר: 335,100 שקלים (גרסת המבחן)

מיצובישי פג'רו

 

 

האמר H3

 

מנוע: בנזין, 5 ציל', 3.7 ליטר הספק/ מומנט: 242 כ''ס / 33.12 קג''מ תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הנעה: כפולה קבועה, LOW 1:4, נעילת דיפרנציאל אחורי, בקרת משיכה אורך/רוחב/גובה: 187/190/474 ס''מ בסיס גלגלים: 284 ס''מ משקל: 2,132 ק''ג מרווח גחון: 23.1 ס''מ זווית גישה/נטישה: 35.5/37.5 מעלות בטיחות: 4 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות מחיר: 380,000 שקלים (גרסת המבחן)

האמר H3

 

 

טויוטה לנד קרוזר

 

מנוע: דיזל, מסילה משותפת, 4 ציל', 3 ליטר הספק/ מומנט: 166 כ''ס / 41.8 קג''מ תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הנעה: כפולה קבועה, LOW 1:2.57, נעילת דיפרנציאל אחורי, בקרת משיכה, בקרת ירידה אורך/רוחב/גובה: 187/188/485 ס''מ בסיס גלגלים: 279 ס''מ משקל: 2,110 ק''ג מרווח גחון: 22 ס''מ זווית גישה/נטישה: 27/32 מעלות בטיחות: 2 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות מחיר: 324,000 שקלים (גרסת המבחן)

טויוטה לנד קרוזר

 

 

תודה ענקית לחיים ונגה על תרומתם לעריכת מפגש זה

 


רוצים עצות לרכישת רכב שטח משומש?

תודה ענקית לחיים ונגה על תרומתם לעריכת מפגש זה

 

 

קישור למבחני דרכים של כל רכב בנפרד:

 

רוצים לקרוא עוד על הרכבים הנ''ל השתמשו ב''חיפוש'' של אתר השטח ומצאו עוד כתבות, השקות, ידיעות ומבחני דרכים על רכבים אלו.


מסע כומתה - מבחן דרכים להאמר
אמצע החיים - טויוטה לנדקרוזר
פג'רו בארומה מדברית

תגובות

39 תגובות

1

Ogash Ofer

26 בנובמבר 2007 ב 05:52

אכן פאג'רו

נותן את החבילה טובה ביותר לכביש ולשטח מקרב הקבוצה הנבחרת.
מתלים ושלדה (רצפה) מעולים עם מנוע ותיבת ההעברה מתוחכמים.

2

אורח/ת

26 בנובמבר 2007 ב 08:12

אין צורך להתייחס למי שמגיב באלימות !

האלימות היום יומית - בביה"ס - בכבישים - חודרת גם לאינטרנט !
לדעתי אין צורך להתיחס למגיבים אלימים - או שלוחי רסן.
כל כך קל להיות גיבורים כאשר אף אחד לא יודע מי אתה !
שיהיה לכם יום נעים
יקי

3

יובל רחובות

26 בנובמבר 2007 ב 08:13

פאטפיינדר

יש לי פאטפיינדר
אם אתם רוצים לבדוק את הייכולות שלו
yuval-m@p-m-i.co.il

4

pazzohar

26 בנובמבר 2007 ב 09:10

אחלה מבחן ואחלה סרטון.

עופר כל הכבוד על ההשקעה. תמשיכו ככה.

5

pazzohar

26 בנובמבר 2007 ב 09:11

תגובה לשלוש

למי אתה קשור? מאיפה קשורה פה אלימות? נראה לי שהתבלבלת באתר

6

קפהבשטח

26 בנובמבר 2007 ב 09:25

המלך?

אני לחלוטין מקבל את דעת המומחים לגבי יכולתו של הפאג'רו - אולם ברכב הזה נתקלתי בכביש בלבד בשעות הערב וכחלק מהנדסת האנוש החדשה שלו עוצבו הפנסים הקידמיים כך שלנהג יש ראות מצויינת על חשבון הנוסע מולו!
-10 נקודות מיבחינתי.

7

אורח/ת

26 בנובמבר 2007 ב 10:51

כאלו קטנים

במקרה נמצא אני בחופשת מולדת ממקום מגוריי בלוס אנג'לס הרחוקה, חייב אני במספר תיקונים לכותבים היקרים, לקוראים הצמאים וליבואנים הרעבים(מדיי).
ה H3 הינו נחשב לג'יפון עירוני וחסר יכולת, הוא זול משמעותית מ דגם הלנד קרוזר ומתחרה בעיקרו כפאן יוקרתי לניסאן PATHFINDER, הוא דגם יחסית כושל עם מנוע חלש ביותר (משנת 2007 הוסיפו לו מנוע V8), ותג מחיר של $30,000 לדגם שמלא בכל טוב...למעשה סוכנויות האמר על סף פשיטת רגל והמגרשים מלאים....רק תבחר צבע ותקבל גם 60 תשלומים ללא ריבית והצמדה.
הפאג'רו מעולם לא היה רכב נחשק עקב כשלונה של מיצובישי בצפון אמריקה ולכן לא אמשיך לפרט על רכב זה.
טויוטה?....בואו ונראה....הרכב.טנדר הכי נמכר והכי אמין בארה"ב בעשור האחרון וכנראה שיש לכך סיבה טובה, אמינות ושווי שוק ללא מתחרים,
הלאנד קרוזר כאן מאופזר במנוע V8, כאשר המתחרה בגודל ה H3 הפאג'רו והPATHFINDER הוא כלל ה 4RUNNER
עוד כלי ששייך לחבורה זו ושולט בה הוא ה FJ CRUISER אשר קוצר שבחים כרכב השטח הסדרתי הטוב בעולם(אני בעליו של אחד כחול:).
כל אלו נחשבים ל MID SIZE SUV, הלנד קרוזרים ברובם משתייכים יחד עם הניסאן PATH FINDER ARMADA ה YUKON,EXPEDITION וכל חבורת ה V8 הנ"ל.לגביי דברים שנכתבו בכתבה כגון האיבזור או המצלמה האחורית, אילו דברים שכשורים בחבילות האיבזור אשר בוחר הלקוח, והן ברובן מותקנות על ידי היבואן בנמל הייבוא! הטויוטות עקב נתח השוק העולמי שלהן אינן זקוקות לתמריצי מכירה כהאמר או מיצובישי ולכן כל תוספת לרוב עולה ליבואן ואין "מתנות חינם".בקיצור, יכול אני להמשיך שעות, אבל עייפתי, עם ישראל, צאו מהקופסא, הבינו כי שוק הרכב הישראלי נאה, אך עדיין מזערי בגודלו לעומת "עיר" ממוצעת בארה"ב.מקווה ששפכתי מעט אור....

8

stiv100

26 בנובמבר 2007 ב 11:20

כתבה לא ממוקדת

כתבה לא ממוקדת אם נטיה לפאגרו,מעניין למה?צריך לבדוק את עושה הכתבה
הכיצד יתכן שרכב ללא שילדת סולם,יקבל ציון כל כך גבוה?
מה שמעיד על מקצועיות הכותב,ומראה טפח ומכסה טפחיים.
והמבין יבין

9

אורח/ת

26 בנובמבר 2007 ב 11:28

לאורח מ-L A ולפזזזוהר

אין טעם להתייחס לנעשה בחו"ל. דגמים שמצליחים מאוד במקומות שונים בחו"ל נכשלים בארץ דגמים שהצליחו באירופה נכשלו באמריקה ו.......
הקונה הנבון מתייחס ליכולות של הדגם המובא ארצה. שרות היבואן-חלפים,מוסכים
ובעיקר מכירות הדגם= מחיר שוק עתידי לכשתרצה לשדרג לאחר שנתיים שלוש.
מנסיוני אין שום קשר להצלחות של דגמים בחו"ל וכשלונם הארץ ולהפך. אין סיבה לדוש בעניין אלא לקבל זאת כעובדה ולהישאר בתחום זה לוקליים.
לפזזוהר-הבחור לא התבלבל פשוט היתה תגובה של מיקרוב בן דומן לכתבה המעולה של רני פלג(רני קבל ח.ח. לכל הכתבות) שהיתה גיבוב של ארס, גסות ובורות.
שמח שדאגו להסירה!! ההתייחסות לייצור שכזה חייבת להיות התעלמות מוחלטת.
תודה

10

seal27m

26 בנובמבר 2007 ב 11:58

תודה לתגובות

היחס אשר אותו הבאתי בהחלט נובע מהבאת דברים על דיוקם, גודלו והשתייכותו של רכב מסויים לקטגוריה מסויימת לא קשור למיקום גיאוגראפי אלא לנתונים יבשים, בזמן מחייתי בארץ היו בבעלותי מספר רכבים מהפאג'רו, ללנד רובר וכלה במפלצת יחידה במינה שבבעלותי עד היום..(למכירה כדרך אגב:)
לא יכול להיות שבגלל רעבונו של יבואן מסויים הלקוח הקטן בישראל "יסבול", אין כל סיבה למכירתו של ה H3 במחיר גבוהה שכזה כאשר רמת המיסויי שלו נמוכה משל מתחריו, כל שרציתי הוא לפקוח במעט את עיני הקוראים לעולם הגדול, לא נכנסתי למבחני דרכים אשר גם בהם ביכולתי לשפוך אור, הנני מחלוציי ענף השטח בישראל (שמי ישאר שמור), ובין הישראלים היחידים אשר צלחו את ה RUBICON, SUMMIT וחבריהם, הנני חבר במספר מועדונים בעלי שם בארה"ב ומשמש כאחד ממנהלי הפורומים הרשמיים של FJFORUMS.COM, ענף השטח במדינתינו מפותח מאוד לגודלינו! אך אין זה אומר כי יש עוד מלבדינו:)

11

אורח/ת

26 בנובמבר 2007 ב 12:21

הרסתם לי את היום - שברתם אל ליבי לרסיסים

ראשית, כל הכבוד לכל הבוחנים על המבחן האובייקטיבי של רכבי השטח.
אבל ! אחרי שקראתי את הכתבה הזאת, אני לא מתכוון לנהוג יותר בלנד קרוזר המפואר
משנת 2006 שיש לי, נראה לי שהרכב מאוד מסוכן ולא יציב...

יוסי דה-וולף

12

אבישג

26 בנובמבר 2007 ב 17:08

בעיית צמיגים בפג'רו - מדוע לא כותבים?

אכן, הפג'רו מוצלח - חוץ מפרט אחד קטן ולא זניח: שאין לו צמיגי שטח, ולא ניתן להשיג צמיגי שטח! מעניין מדוע אף כתב רכב לא מתייחס לנקודה מעניינת זו. האם כמו שמצויין בכתבה, רכב שטח הוא למעשה כבר לא לשטח....?!

13

אהרון ט.

26 בנובמבר 2007 ב 18:11

אין, אין על הבלייזר...!!!

לא פג'רו, לא לנד קרוזר ולא נינו של הבלייזר - ההאמר!!! אם מעוניינים בהנאה צרופה נטו - רק בלייזר אמיתי של שנות ה- 80!!!!!!!!!!!!
אהרון טרייסטמן.

14

גלעד4X4

26 בנובמבר 2007 ב 18:18

אין ספק כתבה נהדרת

רני, אין ספק כתבה נהדרת
לפחות ע"פ כמות התגובות אני אומר כתבה נהדרת.
אשמח להשתתף במבחנים השוואתיים כאלו בתנאי שהם יהיו בצפון (^_^)

15

אורח/ת

26 בנובמבר 2007 ב 21:47

לא חסר הדיסקברי כאן???

בסדרי הרכבים והמבדקים שעברו שלושת הכוכבים היה שווה להוסיף את המועמד המכובד גם.

16

אורח/ת

29 בנובמבר 2007 ב 13:03

יש נטיה קלה להעדפתו של הפג'רו

על פי מיטב הבנתי יש כאן העדפה קצת לא אובייקטיבית של הפג'ארו לעומת הלנד קרוזר.
בכל אופן,גם אם נניח שהוא יותר טוב מהלנד קרוזר,אז היתרונות הללו בקושי באים לידי ביטוי בחיי היום יום וזאת מכיוון שמעטים האנשים שנוסעים בתנאי שטח קשים.

17

גלעד4X4

29 בנובמבר 2007 ב 13:22

גם בכביש

ל 16
גם בכביש נהנתי  לנסוע בקינג יותר מאשר בהמר או בטויוטה, אבל שלא יובן לא נכון שלושת הרכבים הם רכבים מצויינים שנותנים תמורה נאה לכסף

18

אורח/ת

29 בנובמבר 2007 ב 14:01

קרא שוב -לא הבנת

למרות הנחיתות הטכנית הקלה בחלק קטן ממבחן ה ש ט ח הקשים של הפגארו
אין עליו
אתה לוקח את זה אישית וחבל

19

אורח/ת

23 בדצמבר 2007 ב 22:42

מה עם הפטרול

נידמה לי ש אתם לא ממש מרחיבים את היריעה כיאה לאנשים אשר כתיבה היא מלאכתם,,,
המון מבחנים נעשו על הכלים אשר בכתבה רק לשם שינויי הוספתם את ההאמר H3
הייתי שמח לקרוא מיבחן דרכים מקיף על מספר כלים בגודל של ג'אמוס ומעלה
כגון פטרול H2 ריינג' ודומים להם
בברכה

20

Mad Duke

25 בדצמבר 2007 ב 20:21

נכון מה עם הפטרול

21

גלעד4X4

25 בדצמבר 2007 ב 20:42

שאלה לרני פלג

Mad Duke כתב/ה:
"????????????????????"
מה עם מבחן לניסן פטרול ?

22

morgan12

29 בדצמבר 2007 ב 17:28

מורגן

יופי של כתבה אכן הפגרו מוביל בתחום כל הכבוד על ההשקע שבכתבה

23

אבימו

01 בינואר 2008 ב 16:27

מה עם הפטרול 3

נו ברצינות, להשוות בין הפטרול הוותיק והקלאסי לבין השאר? מישהו ממכובדיי המגיבים סבור כי ניתן להשוות את מרילין מונרו למדונה או לכל זוהרת תורנית חדשה?
הפטרול לא שייך לקבוצה הנוכחית בעיקר בשל היותו שייך לקונספצייה אחרת של רכב שטח, ולהבנה שונה בכל הקשור ליחסי נהג /רכב שטח/ שטח, הבנה שאיננה מתאימה לדור התזיזיתי דהיום ואף עלולה להתפס כמיושנת.
(למי שמתקשה בהבנה ובטרם אקבל תגובות לא מנומסות - אני מעדיף כמובן את מונרו...)
אגב, גלעד טל - נשארת חביבנו ומועדפנו הרישמי באתר השטח. כה לחי !!

24

אבימו

01 בינואר 2008 ב 16:48

פטרול 3

כן, כן, אני יודע שמונרו מתה!

25

חרוזון

03 בינואר 2008 ב 12:51

מתי עושים מבחן לגמני החדש

מה אם מבחן לגימני הגיפון במית סוזוקי שעבר עידכון קל לאחרונה???

26

אורח/ת

04 בינואר 2008 ב 14:52

גינג אכי מדהים בעולאם

גינג אכי מדהים בעולאם





27

umic

06 בינואר 2008 ב 18:38

זקוקה לעזרה בבחירת הרכב...:)

אני מתקשה לבחור רכב שטח חדש. הבחירה היא בין ניסאן, לנד קרוזר, והפג'ארו (סביב 310,000 שח). הסבירו לי שלא משתלם לרכוש את הדגם האחרון של לנדקורזר, מפאת חוסר הבנתי, אשמח להסברים אם נכון ומדוע... בין הניסאן לפג'ארו, הייתי שמחה לקבל המלצות ולשמוע מניסיונם של אחרים. תודה.

28

gonym

01 בפברואר 2008 ב 21:01

בושה!

הורדתי את הסרטים מהאתר שלך על הפג'רו החדש.ויש דבר אחד שאני לא מבין...איך אתה רושמים שהוא ג'יפ שטח טוב שרואים מצויןבסרט שיש לו מערכת מתלים כמו של אוטו רגיל ולא ג'יפ ורק כי יש לי נעילותמיוחדות זה מה שנותן לו בלחץ לעלות משו...אני ממש מופתע שאתר ידעו וטוב פרסםמידע שגוי שגם רואים בסרט שיש לו מערכת מתלים לא טובים ולג'יפים האחרים כמוהלאנד קרוסר יש מערכת מתלים מצוינית הרבה יותר טובה והפג'רו בלי הנעילות שאיאפשר לבטלתם היה עולה רק עליה בכביש.מקווה שתשנה את המידע השגוי.גוני.

29

Ogash Ofer

02 בפברואר 2008 ב 08:08

מידע שגוי????

בכתבה כותב רני במפורש כי לפג'רו הוא בעל הפלטפורמה המתקדמת ביותר בין השלושה. יש לו שלדה אחודה וארבעה מתלים נפרדים. ואכן כך - לפג'רו יש מתלים מעולים ושלדה אחודה. אפשר להתווכח רבות מה טוב יותר? שלדה אחודה או שלדת קורות? מתלים נפרדים או סרנים חיים? אבל מכאן ועד המסקנה כי לפג'רו אין מתלים לשטח - המרחק רב. וקטנה לסיום: לג'פס (הג'יפ המיתלוגי בשימוש צהל, צבא ארצות הברית ועוד הרבה צבאות בעולם) מערכת מתלים נפרדים (ואני לא חושב שאפשר לומר כי ישלו מערכת מתלים שלא מתאימה לשטח).

30

רני פלג

02 בפברואר 2008 ב 22:01

באמת בושה

gonym כתב/ה:
"הורדתי את הסרטים מהאתר שלך על הפג'רו החדש.ויש דבר אחד שאני לא מבין...איך אתה רושמים שהוא ג'יפ שטח טוב שרואים מצויןבסרט שיש לו מערכת מתלים כמו של אוטו רגיל ולא ג'יפ ורק כי יש לי נעילותמיוחדות זה מה שנותן לו בלחץ לעלות משו...אני ממש מופתע שאתר ידעו וטוב פרסםמידע שגוי שגם רואים בסרט שיש לו מערכת מתלים לא טובים ולג'יפים האחרים כמוהלאנד קרוסר יש מערכת מתלים מצוינית הרבה יותר טובה והפג'רו בלי הנעילות שאיאפשר לבטלתם היה עולה רק עליה בכביש.מקווה שתשנה את המידע השגוי.גוני."
באמת בושה שלפג'רו אין מתלים ישנים ומחורבנים של ג'יפ. אולי בגלל זה הוא כבר 212 שנים אלוף הדקאר!!!

31

gonym

03 בפברואר 2008 ב 01:46

לרני פלג

כמה שיפורים הוסיפו לו בדקאר?!?!אם היו עושים אותו יותר גבוה אם מערכת מתלים יותר רצינית זה היה הופך להיות לאוו שטח באמת מצוין...כמו שיש בדקאר אבל אתה אומר פה שהוא אלוף דקאר כבר כמה שנים..בסדר לקחו את האוטו שמו לו שיפורים שיפורים ואז זה הופך לרכב שטח וגם שאלה מציג את המסלולים בדקאר ואת המסלולים בישראל זה שונה לגמרי!!אני מוכן לשים כמה שאתה רוצה שהלאנד קרוזר גם הישן וגם החדש וכל ג'יפ של טויוטה לוקח את הפאג'רו בשטח הטכני!!ואתה אומר מתלים ישנים ומחורבנים?!?!ראית בסרט שלך שהגלגל אפילו לא זז קצת?!?!האוטו חפר ובסוף בלחץ ועשה רק בושות לעצמו!!

32

יפתח משל

26 במאי 2008 ב 17:09

רדו מזה--- טראנו בנשמה@!

מי צריך לנד קרוזר, פג'ארו , האמר, דיסקו הכל שטויות!!
טראנו וזהו!!!!!

33

אורח/ת

04 בינואר 2009 ב 15:39

hummerh3

אים כול הכבוד hummer h3 הוא זה שניצח ישראל זה לו מקום לבחון hummerh3 h2 h1 כי רני פלג מה עים הכתבה על הh1 מה אמרתה המלך כי זה מה שהוא אז לחו קיבינבוטן טוב hummerh3 h2 h1 הם אלו שנצחו

34

אורח/ת

03 ביוני 2009 ב 16:29

מיצובישי פג'רו נגד לנד קרוזר 2007

עדין,

ראה כתבה שמצאתי באתר 4X4

שלמה

35

אורח/ת

29 בדצמבר 2010 ב 19:42

מגניב אתה לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

36

יובל כהן

29 בדצמבר 2010 ב 21:37

לא חסר הדיסקברי כאן???

אורח/ת כתב/ה:
"בסדרי הרכבים והמבדקים שעברו שלושת הכוכבים היה שווה להוסיף את המועמד המכובד גם."
הדיסקאברי נתקע בדרך :)

37

יובל כהן

29 בדצמבר 2010 ב 21:48

באמת בושה

רני פלג כתב/ה:
"[b]gonym כתב/ה: [/b]הורדתי את הסרטים מהאתר שלך על הפג'רו החדש.ויש דבר אחד שאני לא מבין...איך אתה רושמים שהוא ג'יפ שטח טוב שרואים מצויןבסרט שיש לו מערכת מתלים כמו של אוטו רגיל ולא ג'יפ ורק כי יש לי נעילותמיוחדות זה מה שנותן לו בלחץ לעלות משו...אני ממש מופתע שאתר ידעו וטוב פרסםמידע שגוי שגם רואים בסרט שיש לו מערכת מתלים לא טובים ולג'יפים האחרים כמוהלאנד קרוסר יש מערכת מתלים מצוינית הרבה יותר טובה והפג'רו בלי הנעילות שאיאפשר לבטלתם היה עולה רק עליה בכביש.מקווה שתשנה את המידע השגוי.גוני.באמת בושה שלפג'רו אין מתלים ישנים ומחורבנים של ג'יפ. אולי בגלל זה הוא כבר 212 שנים אלוף הדקאר!!!"
הדבר היחידי שמקשר בין רכבי הדקאר והרכבים מיצור סידרתי הוא השם

38

אורח/ת

30 בדצמבר 2010 ב 21:47

הערות,הארות לכתבתכם

נתחיל מכך שאני בעלים של פאגרו ארוך 2008 דיזל כך שאני מנצח הכתבה אך
במבחן אמיתי לכולם צריכים להיות אותם צמיגים,וגם השתמשתם ברכבים של "חברים" דהיינו לא ריכבי הדגמה של החברות, כל נושאי המיגון תוספות בולמים צמיגים (ההערה שלך על הרכות של הלנד קרוזר) הרכה מחייבים לספר עליהם לפני /בתוך הסרט - כמה ק"מ גמעו הנבחנים בעריכה לא הראתם את אותה פוזה בדיוק של 3 הרכבים הנהוגים ע"י אותו נהג ובאותו נתיב כך שאין השואה מדוייקת
גם לא התיחסתם ל ספסל האחורי אצלם-בהאמר 5 נוסעים ולא 7 ,על צריכת דלק-סולר,בנזין,גז ועלות לק"מ שנתית .
בכל מקרה חשוב שתמשיכו לעשות סרטים ונמשיך לטייל בשטח ונשמח להצטרף למבחנים .

39

Ogash Ofer

30 בדצמבר 2010 ב 22:53

מבחן דרכים עדכני:

ראו את מבחן הדרכים שנערך בהפרש של 3 שנים מהמבחן הזה:

מבחן משווה: טויוטה לנדקרוזר מול מיצובישי פאג'רו