שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

מיצובישי אטראז' ומיצובישי ספייס-סטאר בשפלת יהודה

אנשי מיצובישי יצאו ליום נהיגה עם כלי הרכב הקטנים והחסכוניים של היצרן: מיצובישי אטראז' ומיצובישי ספייס-סטאר.
סיכום ותמונות משני סבבי ההדרכה אשר התקיימו השבוע בשפלת יהודה בואכה נס הרים שבהרי ירושלים.

צלמים: קובי דוברז והמדריכים.
הדרכה: עופר אוגש.

יצאנו לדרך בשני סבבים ליום נהיגה וטיול בשפלת יהודה והרי ירושלים בשילוב אתרי טיול וכבישים מפותלים. בצהרים טפסנו לצור הדסה ולכביש נס הרים עם כלי רכב להם מנוע 3 צלינדרים 1,000 ו-1,200 סמ''ק עמוסים ב-3 ו-4 נוסעים מבוגרים בכל רכב! ולסיום תחרות הנהג החסכוני עם תוצאה מדהימה של 24.8 ק''מ לליטר בנזין!!!
השתתפו בהדרכה: מיצובישי אטראז' 1,200 סמ''ק עם גיר ידני, מיצובישי אטראז' 1,200 סמ''ק עם גיר אוטומטי רציף, מיצובישי ספייס סטאר 1,000 סמ''ק עם גיר ידני, מיצובישי ספייס סטאר 1,200 סמ''ק עם גיר אוטומטי רציף.

ספייס סטאר ואטראז' בשיפוע צד בשטח...

ספייס סטאר ואטראז' בשיפוע צד בשטח...

בוקר טוב כלמוביל - השיירה מוכנה לצאת לדרך

בוקר טוב כלמוביל - השיירה מוכנה לצאת לדרך

מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...

מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...מוכנים לצאת לדרך... ובדרך...

במערות לוזית

במערות לוזית

מערות לוזית

מול המושב לוזית על גבעה בגובה 200 מטרים ומול תל צפית נמצא אתר מערות הפעמון של לוזית. בכל האזור יש אלפי מערות ואף לא אחת מהן טבעית - כולן מעשי ידי אדם.

בכניסה למערות אפשר להבחין בשכבת הסלע הקשה הנקראת ''נארי'' ומהווה את גג המערה שמתחתיה סלע קרטון רך שנחפר בעמל רב. רב המערות שימשו כמחצבות וחלקן נחצבו כמערות למגורים, בתי בד, מחסנים, תאי שובך ליונים ואף כמערות קבורה.

המערות הגדולות, בנות כ-2,000 שנים, מחוברות ביניהן ויוצרות חלל מרשים כשבראשן פתח הכניסה. מערות לוזית פתוחות לביקור לחופשי של המטיילים (בשונה מאתר בית ג'וברין.

היפות של מיצובישי במערות לוזית

היפות של מיצובישי במערות לוזית

בכבישי השפלה והרי ירושלים

בכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושליםבכבישי השפלה והרי ירושלים

מטיילים על השביל

מטיילים על השביל

הצי של מיצובישי

הצי של מיצובישי

אנדרטת הל"ה - האנדרטה לזכר 35 חללי שיירת הל"ה בצמוד לקיבוץ הל"ה

האנדרטה צופה על הדרך בה הלכה השיירה בינואר 1948 ונמצאת צמוד לקיבוץ הל''ה, המנציח אותה בשמו.

על שיירת הל''ה הוטלה המשימה להגיע לגוש עציון הנצור ולהביא עמה נשק, תחמושת וציוד רפואי לפצועי הגוש. 35 מטובי הבחורים של היישוב, רובם סטודנטים מצטיינים, הרכיבו את השיירה. מפקדה היה דני מס.

מכיוון שלא ניתן היה להגיע לגוש עציון ברכב, יצאה השיירה ברגל בשעת ערב מאוחרת וכשהיא עמוסת ציוד על גב, מהמושבה הרטוב (נוחם של היום) עקפה את תל בית שמש ממערב, פנתה מזרחה בעמק האלה וטיפסה בין כפרים ערבים, במטרה להגיע לגוש עציון עוד באותו לילה.

לפנות בוקר תפסה השיירה רועה צאן ערבי, שיחררה אותו והוא הזעיק כוחות רבים מאזור הכפר צוריף. אלפי חמושים ערבים נקראו לקחת חלק בלחימה, באופן שלא הותיר לשיירה שום סיכוי. הקרב שהחל עם בוקר, הסתיים בשעות אחר הצהרים בקטילתם של כל חברי השיירה על גבעה שנקראת מאז, ''גבעת הקרב''.

אנשי שיירת הל''ה (מחלקת ההר) נקברו קבורה זמנית בגוש עציון ולאחר סיום מלחמת העצמאות, נקברו בטקס צבאי מלא בהר הרצל,

הקבוצה הראשונה באנדרטת הל"ה

הקבוצה הראשונה באנדרטת הל

הקבוצה השנייה באנדרטת הל"ה

הקבוצה השנייה באנדרטת הל

באנדרטה

באנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטהבאנדרטה

וקצת מזון לסיום

וקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיוםוקצת מזון לסיום

אלוף האלופים: אטראג' 1,200 גיר ידני - 24.8 ק"מ לליטר בנזין! מרשים!!

אלוף האלופים: אטראג' 1,200 גיר ידני - 24.8 ק

והנהג המנצח וה"ירוק" ביותר: רועי גולן מסוכנות שקד!

והנהג המנצח וה

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

20 בפברואר 2014 ב 21:01

כל הכבוד לעופר והצוות

עופר תודה רבה על יומיים מהנים !

2

אורח/ת

21 בפברואר 2014 ב 16:31

חוויה

אין ספק ההדרכה תרמה , היה יום מהנה , חוייתי ותרם המון .